Home » Software » Παιχνίδια » Γιατί Τα Game Ports Από Κονσόλα Σε PC Αποτυγχάνουν Παταγωδώς

Γιατί Τα Game Ports Από Κονσόλα Σε PC Αποτυγχάνουν Παταγωδώς

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Όποιος ασχολείται με τα ηλεκτρονικά παιχνίδια, και ειδικότερα με το PC gaming, αρκετές φορές αναγκάζεται να περιμένει καιρό – έως και χρόνια, σε κάποιες περιπτώσεις – μέχρι να μπορέσει να παίξει στον υπολογιστή του κάποιο νέο παιχνίδι, που μόλις βγήκε σε κονσόλα. Και να ‘ταν μόνο αυτό το πρόβλημα; Τα game ports από κονσόλα σε PC είναι συνήθως γεμάτα προβλήματα και bugs, και παρακάτω θα δούμε το γιατί.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη διαβάζουν όλα μας τα άρθρα χωρίς διαφημίσεις, και έχουν επιπλέον μοναδικά προνόμια.

Συμμετοχή

Τι είναι το porting

Πρώτα απ’ όλα, θεωρούμε αναγκαίο να δώσουμε τον ορισμό του porting, που δεν αναφέρεται μόνο στο gaming.

Στον χώρο του λογισμικού, όταν αναφερόμαστε στο porting εννοούμε τη διαδικασία κατά την οποία τροποποιούμε τον κώδικα του λογισμικού, έτσι ώστε να μπορεί να τρέξει σε περιβάλλον διαφορετικό απ’ αυτό που σχεδιάστηκε να τρέχει.

Διαφορετικό περιβάλλον έχουμε όταν αλλάζουμε κάποιο κομμάτι hardware (πχ CPU), ή γενικότερα το λειτουργικό σύστημα.

Για παράδειγμα, αν τροποποιούσαμε τον κώδικα ενός προγράμματος των Windows, για να τρέξει σε Linux, τότε το νέο software θα ήταν ένα “port”. Με άλλα λόγια, θα λέγαμε ότι το πρόγραμμα έγινε port για Linux.

Portable εφαρμογές

Ο όρος “portable” είναι γνωστός ανάμεσα στους χρήστες υπολογιστών. Τον χρησιμοποιούμε για να αναφερθούμε σε οποιοδήποτε πρόγραμμα τρέχει χωρίς εγκατάσταση, και άρα μπορεί να μεταφερθεί από υπολογιστή σε υπολογιστή.

Ωστόσο, πέρα από το κομμάτι της εγκατάστασης, portable ονομάζεται οποιοδήποτε λογισμικό μπορεί να γίνει εύκολα port, δηλαδή να μεταφερθεί και σε διαφορετικό περιβάλλον.

Με μικρές τροποποιήσει του κώδικα, μπορούμε να μεταφέρουμε ένα portable πρόγραμμα σε διαφορετικό λειτουργικό, για παράδειγμα.

Με τον ίδιο τρόπο, έχουμε τις portable συσκευές (φορητές), τις οποίες μπορούμε να μεταφέρουμε εύκολα οπουδήποτε.

Porting στα ηλεκτρονικά παιχνίδια

Τα video games μπορούν επίσης να μεταφερθούν από ένα λειτουργικό σύστημα σε κάποιο άλλο. Ωστόσο, όταν αναφερόμαστε σε game porting, εννοούμε τη μεταφορά του παιχνιδιού από κονσόλα σε PC.

Είτε προτιμάμε να παίζουμε παιχνίδια σε κονσόλα, είτε σε υπολογιστή, όλοι οι gamers συμφωνούμε σε ένα βασικό πράγμα: θέλουμε τα παιχνίδια να τρέχουν απροβλημάτιστα σε οποιαδήποτε πλατφόρμα, με όσο το δυνατόν καλύτερα γραφικά γίνεται.

Τα παιχνίδια που σχεδιάζονται για κονσόλες (πχ. PlayStation, Xbox, κτλ) συχνά μεταφέρονται και σε υπολογιστές, αν δεν πρόκειται για κάποια αποκλειστικότητα.

Ωστόσο, αρκετές φορές το αποτέλεσμα των game ports είναι κάτω του μετρίου, όπου συναντάμε προβληματικό χειρισμό των χαρακτήρων, bugs, κολλήματα, γραφικά χαμηλής ποιότητας, και γενικότερα κάκιστη απόδοση, ακόμα κι αν έχουμε αρκετά καλό υπολογιστή.

Ας δούμε γιατί συμβαίνει αυτό.

Η ανάπτυξη παιχνιδιού για κονσόλες είναι πιο εύκολη

Πόσες δημοφιλείς κονσόλες κυκλοφορούν εκεί έξω;

Δύο;

Τρεις; Σίγουρα όχι παραπάνω.

Αυτές οι κονσόλες μπορεί να αναβαθμίζονται ανά δύο χρόνια περίπου. Ωστόσο, κάθε PS4 που κυκλοφορεί, για παράδειγμα, έχει ακριβώς το ίδιο βασικό hardware, εξαιρώντας το σκληρό δίσκο.

Ως αποτέλεσμα, ένας σχεδιαστής παιχνιδιών που θέλει να αναπτύξει ένα παιχνίδι για μία κονσόλα, ξέρει ακριβώς σε τι υλικό θα τρέξει το παιχνίδι του, και έχει στα χέρια του όλα τα διαθέσιμα API που θα χρειαστεί.

Μπορεί, λοιπόν, να βελτιστοποιήσει τον κώδικά του και να μεγιστοποιήσει την απόδοση του παιχνιδιού γι’ αυτή τη συγκεκριμένη κονσόλα. Έτσι, όλοι όσοι έχουν το PS4 – στο παράδειγμά μας – θα παίξουν το παιχνίδι απροβλημάτιστα και ακριβώς όπως σχεδιάστηκε.

Ο σχεδιασμός σε PC είναι δύσκολος

Από την άλλη πλευρά, έχουμε τους υπολογιστές. Στα PC, όπως γνωρίζουμε υπάρχει μία τεράστια γκάμα υλικού, και διαφορετικοί συνδυασμοί οδηγούν σε διαφορετικά μηχανήματα.

Κάθε υπολογιστής έχει εντελώς διαφορετική απόδοση, ανάλογα με τον επεξεργαστή, την κάρτα γραφικών, τη RAM, και το υπόλοιπο hardware.

Σημαντικό ρόλο παίζει επίσης και το λειτουργικό σύστημα. Ακόμα και ένας διαφορετικός driver ανάμεσα σε δύο φαινομικά ίδια PC, μπορεί να οδηγήσει σε διαφορετική απόδοση.

Για να μην αναφέρουμε ότι στους υπολογιστές, τα παιχνίδια θα πρέπει να μοιράζονται τους πόρους του συστήματος με άλλα προγράμματα, ανάλογα με το τι άλλο έχει εγκαταστήσει ο χρήστης.

Τώρα, ένας developer που θέλει να δημιουργήσει ένα παιχνίδι για υπολογιστή, θα πρέπει να λάβει υπόψη του πολλούς περισσότερους παράγοντες, απ’ ό,τι στις κονσόλες.

Και ακόμα κι αν δοκιμάσει το παιχνίδι σε αμέτρητα PC με διαφορετικό hardware, κάθε φορά που το παιχνίδι θα εγκαθίσταται σε έναν διαφορετικό υπολογιστή, το πιθανότερο είναι να τρέχει για πρώτη φορά σε αυτό το συγκεκριμένο περιβάλλον.

Αντιλαμβανόμαστε, λοιπόν, ότι το gameplay δεν θα είναι απροβλημάτιστο σε κάθε υπολογιστή εκεί έξω.

Απαιτήσεις Συστήματος: Τρέχει το Παιχνίδι στον Υπολογιστή Μου;

Τα ηλεκτρονικά παιχνίδια αποτελούν καθημερινό τρόπο διασκέδασης για εκατομμύρια χρήστες εδώ και αρκετά χρόνια. Κάθε χρόνο κυκλοφορούν δεκάδες νέα ηλεκτρονικά παιχνίδια, και όσον αφορά τους υπολογιστές,…

Γι’ αυτόν τον λόγο, ο κώδικας των παιχνιδιών που προορίζεται για υπολογιστές γράφεται βάσει γενικών τεχνολογιών, όπως το DirectX της Microsoft, οι drivers της Nvidia και της AMD, κτλ.

Για να γίνει όμως αυτό, και να μεταφερθεί ένα παιχνίδι από κονσόλα σε PC, οι σχεδιαστές θα πρέπει να ξοδέψουν πολύ περισσότερο χρόνο – από βδομάδες μέχρι μήνες – ώστε να ξαναγράψουν αμέτρητες χιλιάδες γραμμών κώδικα.

Τα παιχνίδια στις κονσόλες προσφέρουν περισσότερα κέρδη

Όλοι γνωρίζουμε ότι ο χρόνος είναι χρήμα, και βάσει της περίπτωσης που μόλις περιγράψαμε παραπάνω, οδηγούμαστε στο αμέσως επόμενο ζήτημα: τον διαθέσιμο προϋπολογισμό.

Στη βιομηχανία των παιχνιδιών, οι σχεδιαστές αναλαμβάνουν την παραγωγή του ψηφιακού προϊόντος. Υπάρχει επίσης και ο εκδότης (publisher), ο οποίος ασχολείται με όλες τις υπόλοιπες εργασίες. Για παράδειγμα, αναλαμβάνει την κυκλοφορία και διανομή του παιχνιδιού, την προώθηση στο κοινό, και πάει λέγοντας.

Οι εκδότες είναι επιχειρηματίες, και όπως είναι λογικό, στόχος τους είναι το υψηλότερο δυνατό κέρδος, με τη μικρότερη δυνατή προσπάθεια. Αυτό σημαίνει ότι θα ξοδέψουν λιγότερο χρόνο και χρήμα σε ένα game port, αν δεν πρόκειται να τους φέρει το αναμενόμενο κέρδος.

Για να μεγιστοποιήσει κανείς τα κέρδη, θα πρέπει να κόψει όσο είναι δυνατόν τα έξοδα, και ταυτόχρονα να αυξήσει τα κέρδη.

Και πώς θα γίνει αυτό στον σχεδιασμό ενός παιχνιδιού; Μα φυσικά προσλαμβάνοντας τρίτους σχεδιαστές, και πουλώντας περισσότερα παιχνίδια.

Τρίτοι σχεδιαστές

Η δουλειά του εκδότη είναι να αναθέτει στους διάφορους developers το κάθε κομμάτι σχεδιασμού ενός παιχνιδιού. Συνήθως, τα game ports από κονσόλα σε PC τα αναλαμβάνει κάποια τρίτη εταιρεία σχεδιαστών, ώστε να μειωθεί το κόστος και ο χρόνος παραγωγής.

Ειδικά αν ο εκδότης σκοπεύει να κυκλοφορήσει το παιχνίδι ταυτόχρονα σε όλες τις πλατφόρμες, η βασική σχεδιαστική ομάδα του παιχνιδιού δεν θα μπορεί να ασχοληθεί με το porting.

Σε μια τέτοια περίπτωση, η βασική ομάδα θα αναλάβει κάποια συγκεκριμένη κονσόλα, όπου είδαμε ότι ο σχεδιασμός γίνεται πιο εύκολα.

Οι 10 Καλύτεροι Σχεδιαστές Βιντεοπαιχνιδιών Όλων των Εποχών
Οι 10 Καλύτεροι Σχεδιαστές Βιντεοπαιχνιδιών Όλων των Εποχών

Όσοι από εμάς παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια, είναι σίγουρο ότι θα έχουμε κάποια από αυτά χαραγμένα στη μνήμη μας. Αυτά τα παιχνίδια είναι το αποτέλεσμα της…

Και έτσι, η μεταφορά του παιχνιδιού από κονσόλα σε PC θα γίνει από δευτερεύουσες ομάδες και τρίτους σχεδιαστές.

Ωστόσο, όταν μία ομάδα σχεδιαστών εργάζεται πάνω σε κώδικα που αναπτύχθηκε από διαφορετική ομάδα, είναι φυσικό να προκύψουν μικρά ή και μεγάλα προβλήματα.

Πειρατεία

Είδαμε σε προηγούμενο οδηγό ότι η πειρατεία όχι μόνο δεν σκοτώνει, αλλά ενδέχεται να ευνοήσει και τις πωλήσεις των παιχνιδιών.

Ωστόσο, τα πειρατικά παιχνίδια επηρεάζουν άμεσα την απόφαση σχεδιαστών και εκδοτών να επικεντρωθούν στις κονσόλες.

Πέρα από το γεγονός ότι είναι ευκολότερος ο σχεδιασμός, είναι επίσης πιο εύκολο να παίξει κανείς πειρατικά παιχνίδια σε PC, παρά σε κονσόλα.

Ως εκ τούτου, ο εκδότης θα προτιμήσει να δώσει προτεραιότητα στην έκδοση του παιχνιδιού για κονσόλες. Θα φέρει ενδεχομένως περισσότερες σίγουρες πωλήσεις, παρά η αντίστοιχη έκδοση για PC, όπου σημαντικό ποσοστό των χρηστών θα παίξουν “παράνομα”.

Αυτό ενισχύει το γεγονός ότι δεν δίνεται ιδιαίτερη σημασία στις μεταφορές παιχνιδιών από κονσόλα σε PC. Τα αποτελέσματα γνωστά, αφού προκύπτουν τα προβλήματα που αναφέραμε.

Βέβαια μπορούμε πάντα να δοκιμάσουμε ένα παιχνίδι, πριν το αγοράσουμε.

Όλα τα Παιχνίδια Δωρεάν στα Windows, Για Δοκιμή Πριν την Αγορά

Πολλοί από εμάς, πριν αγοράσουμε ένα PC game, θα θέλαμε να δούμε από πρώτο χέρι αν μας αρέσει ή όχι. Ενώ θα βρούμε περιορισμένα δωρεάν…

Επιπλέον, λόγω της πειρατείας, τα παιχνίδια για υπολογιστές συχνά συνοδεύονται από επιπλέον προστασίες DRM (Digital Rights Management), για να αποφευχθεί η παράνομη διανομή.

Τέτοια μέτρα όμως ενδέχεται να οδηγήσουν σε προβλήματα στο gameplay, ακόμα και για όσους έχουν αγοράσει νόμιμα το παιχνίδι.

Για παράδειγμα, η Ubisoft συνήθιζε να απαιτεί online σύνδεση για τα παιχνίδια της, όπου έλεγχε συνεχώς τα διαπιστευτήρια του χρήστη. Αυτό όμως είχε αντίκτυπο στο παιχνίδι, και οι παίκτες είχαν εκφράσει παράπονα για διακοπτόμενο gameplay. Για να μην αναφέρουμε ότι δεν μπορούσαν να παίξουν χωρίς σύνδεση στο ίντερνετ.

Εσείς γνωρίζετε παιχνίδια που έχουν μεταφερθεί από κονσόλα σε PC;

Όλοι οι λόγοι που περιγράψαμε παραπάνω συντελούν στις κακές μεταφορές παιχνιδιών από κονσόλα σε PC. Ως αποτέλεσμα, οι PC gamers μένουν αρκετές φορές με το παράπονο. Ωστόσο, όσες κακές μεταφορές παιχνιδιών κι αν δούμε, υπάρχουν πάντα και οι εξαιρέσεις.

Ποια είναι τα αγαπημένα σας παιχνίδια που έχουν μεταφερθεί από κονσόλα σε PC; Αγοράσατε ποτέ κάποιο παιχνίδι για υπολογιστή, για να διαπιστώσετε με λύπη ότι δεν παίζεται λόγω bugs ή άλλων προβλημάτων;

Γράψτε μας τις εντυπώσεις σας στα σχόλια.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

Αγορά Laptop €449-€3.955: Τα Καλύτερα Της Εβδομάδας 25/10-31/10
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#241 - Ψηφιακή Βοηθός Με Εντολές Στα Ελληνικά, Αναβαθμίσεις Και Ηχητικό Μήνυμα Windows 11
QuickSteps
GamingSteps#20220923 - Diablo 4 Endgame Closed Beta, Κονσόλα Logitech, Minecraft Χάρτες Από Το Frozen Planet 2
GamingSteps