Home » Software » Παιχνίδια » Οι 10 Καλύτεροι Σχεδιαστές Βιντεοπαιχνιδιών Όλων των Εποχών
Οι 10 Καλύτεροι Σχεδιαστές Βιντεοπαιχνιδιών Όλων των Εποχών

Οι 10 Καλύτεροι Σχεδιαστές Βιντεοπαιχνιδιών Όλων των Εποχών

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Όσοι από εμάς παίζουμε ηλεκτρονικά παιχνίδια, είναι σίγουρο ότι θα έχουμε κάποια από αυτά χαραγμένα στη μνήμη μας. Αυτά τα παιχνίδια είναι το αποτέλεσμα της εργασίας ταλαντούχων και επιτυχημένων δημιουργών. Δείτε στο άρθρο τους 10 πιο σημαντικούς σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών όλων των εποχών, που άφησαν το στίγμα τους στη βιομηχανία των video games.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη διαβάζουν όλα μας τα άρθρα χωρίς διαφημίσεις, και έχουν επιπλέον μοναδικά προνόμια.

Συμμετοχή

Τι είναι οι σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών

Οι σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών θα μπορούσαμε να πούμε ότι είναι οι αρχιτέκτονες των video games. Αυτά τα άτομα είναι υπεύθυνα για το concept ενός τίτλου και των επιμέρους χαρακτηριστικών του.

Ο game designer είναι δηλαδή ο ιθύνων νους και ο οραματιστής της πλοκής, των χαρακτήρων, των levels, της μεθόδου τερματισμού, και της διεπαφής του βιντεοπαιχνιδιού με τον παίκτη (gameplay).

Όπως αντιλαμβανόμαστε, αυτή η ιδιότητα απαιτεί μπόλικη φαντασία, γραφιστικές ικανότητες, αλλά και για τους σύγχρονους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, γνώσεις προγραμματισμού.

Στις παλαιότερες εποχές (70's) που δεν υπήρχαν τέτοιες εξειδικεύσεις, ένας προγραμματιστής αναλάμβανε τις περισσότερες φορές όλους τους ρόλους.

Σήμερα, όμως, τα μεγάλα gaming studios αποτελούνται από ομάδες ατόμων με διάφορες δεξιότητες. Σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, προγραμματιστές, γραφίστες, μηχανικοί ήχου και animators είναι μερικές από αυτές τις ειδικότητες.

Για την ανάπτυξη των video games χρησιμοποιούνται προηγμένα σχεδιαστικά εργαλεία και πλαίσια ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών, που είναι γνωστά ως game engines.

Εάν έχετε μια ιδέα και επιθυμείτε να κατασκευάσετε ένα παιχνίδι χωρίς να γνωρίζετε προγραμματισμό, δείτε το άρθρο μας.

Δημιουργία Video Games στην Πράξη με την Μηχανή Construct 2

Η ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών είναι μια πολύ δημιουργική ενασχόληση που τα τελευταία χρόνια γίνεται πιο εύκολη από ποτέ. Όπως είδαμε σε προηγούμενο άρθρο, υπάρχουν εφαρμογές που … Συνεχίστε να διαβάζετε το Οι 10 Καλύτεροι Σχεδιαστές Βιντεοπαιχνιδιών Όλων των Εποχών.

Όλα τα παραπάνω άτομα της δημιουργικής ομάδας ενός gaming studio είναι συνήθως υπό την καθοδήγηση ενός επικεφαλής σχεδιαστή παιχνιδιού. Οι λεγόμενοι lead game designers συντονίζουν την ομάδα και παίρνουν την τελική απόφαση για κάθε πτυχή του video game.

Δείτε ακολούθως τους 10 καλύτερους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών που καθόρισαν σε μεγάλο βαθμό τα ηλεκτρονικά παιχνίδια που παίζουμε σήμερα.

Οι σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών που θα παρουσιάσουμε επιλέχθηκαν βάσει της ποιότητας των έργων τους, της συμβολής τους στην εξέλιξη των video games, και της δικής μας προτίμησης.

Shigeru Miyamoto

Ο Shigeru Miyamoto είναι ο θρυλικός game designer της Nintendo, και ένας από τους εμβληματικότερους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών στην ιστορία.

Σύμβολο πλέον της συγκεκριμένης εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών, ο Miyamoto είναι ο δημιουργός των franchises Mario, Donkey Kong, και Zelda. Αυτές οι σειρές βιντεοπαιχνιδιών είναι από τις εμπορικότερες όλων των εποχών.

Ο Miyamoto ξεκίνησε την καριέρα του στη Nintendo το 1977, ως σχεδιαστής σεναρίων και χαρακτήρων για video games. Μερικά χρόνια αργότερα, ο Ιάπωνας designer θα διακριθεί ως ο σπουδαιότερος υπάλληλος της κολοσσιαίας πολυεθνικής.

Σημαντική ημερομηνία τόσο για τον ίδιο, όσο και για την Nintendo, είναι το έτος 1981. Τότε εμφανίστηκε ένα video game με πρωταγωνιστές έναν γορίλα, μια κοπέλα, και έναν ξυλουργό, που αργότερα θα γινόταν υδραυλικός.

Ήταν η πρώτη φορά που ένα παιχνίδι σχεδιάστηκε ως concept πριν από τον προγραμματισμό του.

Ο λόγος για το Donkey Kong, που κυκλοφόρησε αρχικά για την κονσόλα Atari 2600, και για τα συστήματα της εποχής Apple II, Commodore 64, ZX Spectrum, κ.α.

Μέσα από το σύμπαν του Donkey Kong, ο Miyamoto θα δημιουργήσει λίγα χρόνια μετά και το franchise του Mario, που είναι αδιαμφισβήτητα ένας από τους πιο χαρακτηριστικούς ήρωες στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Αυτές οι δύο σειρές παιχνιδιών θα ορίσουν το είδος των platformer games, που θα κυριαρχήσουν στις κονσόλες για τις επόμενες δύο περίπου δεκαετίες.

Η έμπνευση του Ιάπωνα σχεδιαστή προερχόταν κυρίως από την ύπαιθρο της πόλης Kyoto, όπου μεγάλωσε.

Αυτό αποτυπώνεται σε ένα ακόμη παιχνίδι-σταθμό που σχεδίασε, και ήταν ένα από τα πρώτα δείγματα role-playing games, το The Legend of Zelda.

Εκτός από τα video games, ο Miyamoto έχει επηρεάσει σημαντικά και το hardware της Nintendo, βοηθώντας στην ανάπτυξη των παιχνιδομηχανών.

Σήμερα, μετά από 40 χρόνια καριέρας με δεκάδες τίτλους και βραβεία στο ενεργητικό του, συνεχίζει να εμπνέει με τις ιδέες του την βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Trivia

  • Τα Chain Chomps που είναι από τους πιο αναγνωρίσιμους εχθρούς στο σύμπαν του Mario…

…ο Miyamoto τα εμπνεύστηκε από έναν σκύλο που τον πήρε στο κυνήγι όταν ήταν μικρός.

  • Ο Ιάπωνας σχεδιαστής είναι ο υπεύθυνος για τη δημιουργία των L/R buttons στα χειριστήρια και εμφανίστηκαν πρώτα στο SNES.
  • Όταν πρόκειται να κατασκευάσει έναν χαρακτήρα, σχεδιάζει πρώτα το gameplay και τα mechanics του.
  • Το μοναδικό στέλεχος της Nintendo που παίρνει μεγαλύτερο μισθό από τον Miyamoto είναι ο πρόεδρός της.

Sid Meier

Ένας από τους πιο γνωστούς σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών για υπολογιστές είναι ο Sid Meier. Ο Καναδός designer και προγραμματιστής θεωρείται ο “πατέρας” των παιχνιδιών στρατηγικής και εξομοίωσης, με σημαντικότερες δημιουργίες τα franchise Civilization, Railroad Tycoon, και Pirates.

Ως έφηβος ασχολήθηκε με τον προγραμματισμό και τον χρησιμοποιούσε για να κατασκευάζει ηλεκτρονικά παιχνίδια τύπου arcade.

Όταν αποφοίτησε από το πανεπιστήμιο με πτυχίο επιστήμης υπολογιστών, στην πρώτη του δουλειά γνωρίζεται με τον συνάδελφό του Bill Stealey.

Μαζί αποφασίζουν το 1982 να ιδρύσουν την εταιρεία παραγωγής βιντεοπαιχνιδιών Microprose, λόγω του κοινού τους ενδιαφέροντος για τα video games.

Αρχικά ο Meier ασχολήθηκε με τον σχεδιασμό εξομοιωτών μάχης, δημιουργώντας μερικούς από τους καλύτερους combat simulators της εποχής.

Αυτά τα παιχνίδια ήταν τα F-15 Strike Eagle και Silent Service, που κυκλοφόρησαν πρώτα για τους 8bit οικιακούς υπολογιστές, γνωρίζοντας μεγάλη επιτυχία.

Ωστόσο, ο Καναδός designer θεωρούσε ότι σε ένα παιχνίδι ο παίκτης πρέπει να βρίσκεται συνεχώς αντιμέτωπος με σημαντικές αποφάσεις.

Με οδηγό αυτό το σκεπτικό, εξέλιξε τα ηλεκτρονικά παιχνίδια εξομοίωσης, προσθέτοντας το στοιχείο της στρατηγικής.

Το 1987 και 1990, ανακοινώνονται δύο πρωτοποριακά video games που απέσπασαν θερμές κριτικές από την κοινότητα των gamers. Ήταν τα Pirates και Railroad Tycoon.

Όμως το παιχνίδι ορόσημο που θα τον χαρακτηρίσει ως έναν από τους καλύτερους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών κυκλοφόρησε το 1991.

Δεν είναι άλλο από το Civilization, το πρώτο “God game” στρατηγικής που εισήγαγε το 4X gameplay.

God games λέγονται τα παιχνίδια που ο παίκτης ελέγχει στρατιές σε μεγάλη κλίμακα, με διάφορες επιλογές χειρισμού.

Το τέσσερα Χ (eXplore, eXpand, eXploit, eXterminate) αντιπροσωπεύουν την τακτική νίκης σε ένα παιχνίδι real-time ή turn-based στρατηγικής.

Από το 1996 έως και σήμερα, ο Meier είναι ο διευθυντής του δημιουργικού τμήματος του gaming studio Firaxis.

Trivia

  • Στην πρώτη του δουλειά στην εταιρεία General Instruments, ο Meier έδειξε στους συναδέλφους ένα space arcade που έφτιαξε στο σπίτι.

Οι υπάλληλοι εθίστηκαν, με αποτέλεσμα το αφεντικό του να τον αναγκάσει να το εξαφανίσει από τον χώρο εργασίας.

  • Παρότι τα παιχνίδια του έχουν σκηνές μάχης, σπάνια θα δούμε αίμα γιατί δεν του αρέσει η ακραία βία.

  • Όταν σχεδιάζει ένα παιχνίδι, τον ενδιαφέρει περισσότερο η διαδραστικότητα του video game από τις φανταχτερές σκηνές δράσεις και τα εφέ.

Hideo Kojima

Ο Hideo Kojima ανήκει στους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών που με τις δημιουργίες τους διαμόρφωσαν νέα είδη ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Με το franchise Metal Gear, ο Ιάπωνας σχεδιαστής όρισε την κατηγορία των stealth games.

Η συγκεκριμένη σειρά παιχνιδιών ενέπνευσε στη συνέχεια και άλλους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών. Ορισμένοι από αυτούς μας χάρισαν αντίστοιχα διαμάντια κατασκοπευτικής δράσης, όπως τα Splinter Cell, Hitman, και Assassin's Creed.

Παρ' όλα αυτά, ο Kojima παραλίγο να έχει μια διαφορετική καριέρα, αφού ήταν στα νιάτα του φοιτητής οικονομικών σπουδών.

Λόγω όμως της αγάπης του για τα video games, άφησε το πανεπιστήμιο και ασχολήθηκε με την ανάπτυξη βιντεοπαιχνιδιών.

Το 1986 προσλαμβάνεται από την ψυχαγωγική εταιρεία Konami. Έναν χρόνο αργότερα, θα παρουσιάσει το πρώτο action-stealth παιχνίδι, με κεντρικό ήρωα έναν κομάντο, τον Solid Snake.

Μετά από αρκετά επιτυχημένα sequels του franchise, ο Ιάπωνας designer θα αναδειχθεί ως ένας από τους κορυφαίους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών.

Όπως έχει δηλώσει, η έμπνευσή του πηγάζει κυρίως από τις χολιγουντιανές ταινίες δράσης, τις οποίες λατρεύει. Το στοιχείο αυτό το αντιλαμβάνεται ξεκάθαρα όποιος έχει παίξει τα παιχνίδια του.

Trivia

  • Τον πρωταγωνιστή των παιχνιδιών Metal Gear (Solid Snake), ο Kojima τον εμπνεύστηκε από τον χαρακτήρα Snake Plissken της ταινίας Escape from New York, που τον υποδύεται ο Kurt Russell.

  • Ο χαρισματικός Ιάπωνας σχεδιαστής έχει διατελέσει αντιπρόεδρος της εταιρείας ηλεκτρονικών παιχνιδιών Konami.
  • Το 2005 ίδρυσε το gaming studio Kojima Productions ως θυγατρική εταιρεία του ομίλου Konami, και από το 2015 το ανεξαρτητοποίησε.

Shinji Mikami

Ένας από τους βασικούς υπεύθυνους στιγμών φρίκης, αγωνίας, και ανατριχίλας στα ηλεκτρονικά παιχνίδια, είναι ο Shinji Mikami.

Ο λόγος για τον δημιουργό της σειράς παιχνιδιών Resident Evil, που καθιέρωσε τον όρο survival horror στα video games τρόμου.

Στα συγκεκριμένα βιντεοπαιχνίδια, ο παίκτης καλείται να επιβιώσει με διάφορους τρόπους από διαβολικά πλάσματα, ακολουθώντας το δόγμα “τρέχεις και σε κυνηγούν, αν σε πιάσουν σε γλεντούν”.

Η καριέρα του Ιάπωνα game designer ξεκινά το 1990, όπου πιάνει δουλειά στην εταιρεία ηλεκτρονικών παιχνιδιών Capcom.

Όσο κι αν σας φαίνεται απίθανο, ο μετέπειτα “νονός” του survival horror είδους, ασχολήθηκε στην αρχή με τον σχεδιασμό τριών βιντεοπαιχνιδιών… της Disney.

Ένα από αυτά ήταν το Goof Troop του SNES, που ανατρίχιασε το κοινό όταν έγινε αντιληπτό πόσο χαζός είναι ο Goofy.

Το 1994, η Capcom αναθέτει στον Mikami να δημιουργήσει ένα τρομακτικό video game περιπέτειας, χρησιμοποιώντας τα συστήματα παιχνιδιού που είχαν αναπτύξει για έναν παλαιότερο τίτλο.

Τότε ήταν που γεννήθηκε η ιστορία της μοχθηρής οργάνωσης Umbrella Corporation, όπου μέσω ενός ιού μετέτρεπε τους ανθρώπους σε zombie.

Το παιχνίδι κυκλοφόρησε το 1996 στην Ιαπωνία με το όνομα Biohazard, ενώ στη Δύση έγινε γνωστό ως Resident Evil.

Το καινοτόμο gameplay, το στοιχείο της εξερεύνησης του χώρου, και τα puzzle-solving χαρακτηριστικά για την επιβίωση του ήρωα, ήταν τα συστατικά της επιτυχίας.

Όλα αυτά μαζί, σε συνδυασμό με την ατμόσφαιρα ταινίας τρόμου που άφηνε το video game, εκτόξευσαν τις πωλήσεις του.

Ο Ιάπωνας σχεδιαστής όπως θα αναφέρει αργότερα, εμπνεύστηκε αρκετά από τις ταινίες με zombie του σκηνοθέτη George A. Romero.

Trivia

  • Το 2010 ο Mikami δημιούργησε το gaming studio Tango Gameworks. Στη συνέχεια εξαγοράστηκε από τον όμιλο ZeniMax Media, στον οποίον ανήκουν πολλά μεγάλα στούντιο ανάπτυξης βιντεοπαιχνιδιών.
  • Η εταιρεία κινηματογραφικών παραγωγών Constantin Film απέκτησε το 1997 τα δικαιώματα του επιτυχημένου franchise Resident Evil για τη μεγάλη οθόνη.

John Romero

Ο Αμερικανός John Romero είναι ένας από τους σημαντικότερους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών first-person shooter (FPS), και πρωτοπόρος του είδους.

Αναφερόμαστε στον βασικό designer των παιχνιδιών Doom, Quake, και Wolfenstein 3D, που έκανε δημοφιλή την συγκεκριμένη κατηγορία των video games.

Καθοριστικής σημασίας για την καριέρα του ήταν ή συνεργασία του το 1990 με τον προγραμματιστή John Carmack. Μαζί ίδρυσαν το gaming studio id Software.

Μετά από πρόταση του Romero, αποφασίζουν να δημιουργήσουν ένα 2.5D παιχνίδι γρήγορης δράσης με βίαια χαρακτηριστικά.

Το 1992 κυκλοφορεί ένα βιντεοπαιχνίδι με ξεχωριστό gameplay για την εποχή του και τεχνολογικά πολύ μπροστά από τα περισσότερα. Ήταν το Wolfenstein 3D για το MS-DOS, ο προπομπός των σύγχρονων FPS video games που παίζουμε σήμερα.

Πάνω στη μηχανή παιχνιδιού που προγραμμάτισε ο Carmack, θα σχεδιάσει ο Romero τα στοιχεία του video game που θα αποδοθούν με την τεχνική του ray casting.

Στα ray casting renderings, το σύστημα επεξεργάζεται μόνο την οπτική γωνία πρώτου προσώπου του παίκτη, και όχι ολόκληρου του περιβάλλοντος.

Οι δύο developers με αυτή τη δημιουργία τους θα ορίσουν νέα τεχνικά δεδομένα στην τότε βιομηχανία των ηλεκτρονικών παιχνιδιών.

Ωστόσο και στο καλλιτεχνικό κομμάτι, οι εχθροί, τα όπλα, και ο σχεδιασμός των levels, έκαναν το Wolfenstein συναρπαστικό.

Έναν χρόνο μετά την επιτυχία του Wolfenstein 3D, ανακοινώνεται άλλος ένας τίτλος που θα ταρακουνήσει τους απανταχού gamers, το Doom.

Με βελτιωμένη game engine από τον Carmack και με εκπληκτικό level design από τον Romero, το video game γίνεται ανάρπαστο.

Μάλιστα μέχρι τα τέλη του 1995, το Doom ήταν εγκατεστημένο σε περισσότερους υπολογιστές από το λειτουργικό Windows 95 της Microsoft.

Την τριάδα των flagship σειρών της id συμπληρώνει το 1996 το Quake, που βασίστηκε αρκετά στον προκάτοχό του Doom.

Με πλήρη τρισδιάστατη απεικόνιση των γραφικών και lovecraftian αισθητική στο campaign παιχνίδι σχεδιασμένη από τον Romero…

…το Quake θα αφήσει εποχή, κυρίως για τις multiplayer επιλογές που ενθουσίασαν το κοινό.

Επιπρόσθετα, ο Carmack με την ανάπτυξη της γλώσσας προγραμματισμού QuakeC, επέτρεψε στους χρήστες να δημιουργήσουν διάφορες παραλλαγές (mods) του βιντεοπαιχνιδιού.

Trivia

  • Η ύπαρξη των παραπάνω FPS games οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στα διαστημικά arcade shooters που έπαιζε νεαρός ο Romero.

  • Ο Αμερικανός σχεδιαστής είναι ο εμπνευστής του gameplay Deathmatch στα multiplayer modes, και αναπτύχθηκε πρώτα για το Doom.
  • Ο συνάδελφος του Romero στην id, John Carmack, είναι ο σημερινός τεχνικός διευθυντής (CTO) της VR εταιρείας Oculus.

Gabe Newell

Ο Gabe Newell είναι προγραμματιστής, game developer, και ίσως από τους λίγους ανθρώπους στη γη που γουστάρουμε να πληρώνουμε.

Με άλλα λόγια, είναι ο πρόεδρος της Valve Corporation, της εταιρείας που ανέπτυξε την μεγαλύτερη πλατφόρμα ηλεκτρονικής διανομής βιντεοπαιχνιδιών Steam.

Ξεκίνησε τις σπουδές του στο πανεπιστήμιο του Harvard, όμως τρία χρόνια αργότερα τις εγκατέλειψε για να εργαστεί στη Microsoft. Εκεί, ο Αμερικανός developer θα βοηθήσει στην ανάπτυξη των πρώτων εκδόσεων του λειτουργικού συστήματος Windows.

Το 1996, με τον συνάδελφό του Mike Harrington θα αφήσουν τη Microsoft για να ανοίξουν την εταιρεία ανάπτυξης παιχνιδιών Valve.

Επιθυμία του Newell ήταν να χρηματοδοτήσει τη δημιουργία ενός video game στα πρότυπα του Doom, που τον είχε εντυπωσιάσει.

Δύο χρόνια αργότερα, ανακοινώνεται το FPS παιχνίδι επιστημονικής φαντασίας Half-Life, που έλαβε αποθεωτικές κριτικές.

Ο συγκεκριμένος τίτλος ενθάρρυνε επίσης τη δημιουργία game mods από την κοινότητα των χρηστών, και ορισμένα από αυτά έγιναν εμπορικές επιτυχίες (Counter-Strike, Day of Defeat).

Στη συνέχεια, ο Newell αφιερώθηκε εξ ολοκλήρου στην ανάπτυξη της πλατφόρμας Steam και στη διαχείριση της εταιρείας. Ωστόσο, η συμβολή στη βιομηχανία των video games του Gaben, όπως είναι το παρατσούκλι του, είναι τεράστια.

Επιπρόσθετα, έδωσε το βήμα στους χομπίστες δημιουργούς να βγουν στο προσκήνιο και να κάνουν την ενασχόλησή τους επάγγελμα.

Trivia

  • Το σενάριο του Half-Life είναι εμπνευσμένο από το Doom και από το μυθιστόρημα του Stephen King, The Mist.

  • Το MMOG Counter-Strike είναι conversion mod του Half-Life και σχεδιάστηκε από τους χρήστες Minh “Gooseman” Le και Jess “Cliffe” Cliffe.

Έως σήμερα, το franchise έχει πουλήσει συνολικά πάνω από 60 εκατομμύρια αντίτυπα και είναι από τις πιο σειρές παιχνιδιών με τις μεγαλύτερες πωλήσεις.

Peter Molyneux

Ο Βρετανός Peter Molyneux (προφέρεται μεταξύ “Μολινέ” και “Μολινώ”) συγκαταλέγεται στους καλύτερους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, λόγω των μοναδικών δημιουργιών του.

Ο πρώην designer της εταιρείας Bullfrog και νυν σχεδιαστής του gaming studio 22Cans, είναι ο δημιουργός των τίτλων Populous, Dungeon Keeper, και Black & White.

Τα συγκεκριμένα franchise θεωρούνται από τα σημαντικότερα του είδους τους. Ο λόγος είναι ότι διέθεταν εφευρετικό gameplay και πρωτόγνωρα στοιχεία, που κρατούσαν το ενδιαφέρον του παίκτη αμείωτο.

Το μακρινό 1989, ο Molyneux ανακοινώνει το video game στρατηγικής Populous. Ο παίκτης σαν θεός χειραγωγεί τον κόσμο του παιχνιδιού και τους ακόλουθούς του, ώστε να συντρίψει τον στρατό του εχθρού.

Η ιδέα του Άγγλου designer λαμβάνει εγκωμιαστικές κριτικές και κέρδισε βραβεία και διακρίσεις.

Ακολούθησαν και διάφορες άλλες δημιουργίες, όμως αυτό που ξέρει να κάνει καλά ο Molyneux είναι να κατασκευάζει god games.

Οκτώ χρόνια μετά το Populous, θα κυκλοφορήσει το RTS βιντεοπαιχνίδι Dungeon Keeper, που θα ανατρέψει το στερεότυπο ότι ο καλός ήρωας πρέπει να νικά στα παιχνίδια φαντασίας.

Με καθηλωτικό gameplay, επιβλητικά γραφικά ισομετρικής προοπτικής, αλλά και ενίοτε σαρκαστικό χιούμορ, το βιντεοπαιχνίδι παραμένει ξεχωριστό μέχρι σήμερα.

Ο παίκτης ως σατανικός ηγεμόνας χειρίζεται τα τέρατα του υπόγειου βασίλειου του, για να αφανίσει τον ηρωικό ιππότη που θέλει να τον σταματήσει.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό του παιχνιδιού είναι ότι ο gamer με το ξόρκι Possession ελέγχει ένα τέρας σε first-person view.

Μετά το franchise του DK, ο Molyneux υπόσχεται στους fans νέα σειρά παιχνιδιών στρατηγικής στο ίδιο ύφος με τις προηγούμενες.

Το 2001 ανακοινώνεται το god game Black & White, όπου το concept του έχει να κάνει με την έννοια του καλού και του κακού. Το παιχνίδι εξελίσσεται ανάλογα με τις ηθικές επιλογές του παίκτη για το πώς θα κυβερνήσει τον κόσμο.

Η τεχνητή νοημοσύνη του βιντεοπαιχνιδιού και το βάθος του gameplay θα επιβεβαιώσουν το γιατί ο Βρετανός σχεδιαστής βρίσκεται στην ελίτ των game designers.

Trivia

  • Το πρώτο gaming studio που ίδρυσε ο Molyneux (Bullfrog) το αγόρασε η Electronic Arts, ενώ το δεύτερο (Lionhead) η Microsoft.
  • Το 2011 τιμήθηκε με το βραβείο BAFTA, και έχει μπει στο Academy of Interactive Arts & Sciences hall of fame.

Roberta Williams

Η Roberta Williams είναι η απόδειξη ότι το gaming και ο σχεδιασμός ηλεκτρονικών παιχνιδιών δεν είναι μόνο ανδρικό σπορ.

Η Αμερικανίδα game designer είναι η βασική υπεύθυνη για την επιτυχία της άλλοτε κραταιάς εταιρείας βιντεοπαιχνιδιών Sierra Entertainment.

Σημαντικότερες δημιουργίες της είναι τα παιχνίδια περιπέτειας Mystery House, King's Quest, καθώς και το point & click μεταφυσικό θρίλερ Phantasmagoria.

Ο τελευταίος τίτλος μάλιστα είναι από τα λίγα full motion video games (FMV) που υπάρχουν. Το βιντεοπαιχνίδι αναπτύχθηκε σαν κινηματογραφική ταινία με ένα casting 25 ηθοποιών, χρησιμοποιώντας την τεχνολογία οπτικών εφέ blue screen.

Το 1999 η Williams αποσύρθηκε από την ενεργό δράση. Ωστόσο, μαζί με την έτερη σχεδιάστρια της Sierra, Jane Jensen των Gabriel Knight series, θεωρούνται από τις καλύτερες σεναριογράφους στα ηλεκτρονικά παιχνίδια.

Trivia

  • Με τον άνδρα της και επίσης σχεδιαστή βιντεοπαιχνιδιών Ken Williams, άνοιξαν το 1980 την εταιρεία On-Line Systems, που μετονομάστηκε αργότερα σε Sierra Entertainment.
  • Το franchise Phantasmagoria, λόγω των ακραίων αιματηρών σκηνών και του σεξουαλικού περιεχομένου του, προκάλεσε αρκετά προβλήματα κατά τη διανομή του.

Εντούτοις, ήταν από τα best-selling παιχνίδια του έτους 1995, με έσοδα 12 εκατομμύρια δολάρια μόνο από τις δύο πρώτες εβδομάδες κυκλοφορίας του.

Ron Gilbert

Ο Ron Gilbert είναι από τους σπουδαιότερους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών, και το όνομά του συνδέεται με τη χρυσή εποχή των adventure games της εταιρείας LucasArts.

Μεταξύ των παιχνιδιών που κατασκεύασε ο Gilbert είναι τα αριστουργήματα Maniac Mansion και οι δύο πρώτοι τίτλοι του Monkey Island.

Χαρακτηριστικά στοιχεία αυτών των video games είναι η συναρπαστική τους πλοκή, με τους αξέχαστους χαρακτήρες και το κωμικό στοιχείο.

Όμως, ο Αμερικάνος lead designer ήταν και αυθεντία στον προγραμματισμό. Το 1987 ανέπτυξε τη μηχανή παιχνιδιού SCUMM (Script Creation Utility for Maniac Mansion), που χρησιμοποιήθηκε σε αρκετά παιχνίδια της LucasArts.

Το συγκεκριμένο πλαίσιο ανάπτυξης έκανε επίσης ευκολότερη και ταχύτερη τη μεταφορά (porting) των ηλεκτρονικών παιχνιδιών σε διαφορετικές πλατφόρμες υπολογιστών.

Η τελευταία του δημιουργία είναι το point & click βιντεοπαιχνίδι περιπέτειας Thimbleweed Park, που κυκλοφόρησε στις 30 Μαρτίου του 2017.

Trivia

  • Η έμπνευση του Αμερικανού σχεδιαστή για τη δημιουργία ιστοριών μέσω των video games προήλθε από την ταινία Star Wars.
  • Ο Gilbert είναι ο πρώτος game designer που χρησιμοποίησε cut-scene κατά τη διάρκεια του gameplay ενός παιχνιδιού. Αυτό το χαρακτηριστικό το ενσωμάτωσε αρχικά στο franchise Maniac Mansion.

Μη-διαδραστικές σκηνές υπήρχαν και σε άλλα βιντεοπαιχνίδια μέχρι τότε, αλλά συνήθως ήταν στην έναρξή τους, στην ολοκλήρωση ενός level, στον τερματισμό τους, ή στην οθόνη game over.

Ralph Baer

Τελευταίος στη λίστα μας αλλά εξίσου σημαντικός, είναι ο συγχωρεμένος πλέον Γερμανο-Αμερικανός εφευρέτης, μηχανικός, και game developer, Ralph Baer.

Ο Baer θεωρείται ο πατέρας των video games και είναι ο άνθρωπος που επινόησε τις παιχνιδομηχανές.

Το 1966 σκέφτηκε ότι μια τηλεόραση μπορεί να χρησιμοποιηθεί για να παίξουμε ένα διαδραστικό παιχνίδι, και άρχισε να εργάζεται πάνω σε μια εφεύρεση οικιακής ψυχαγωγίας που ονόμασε brown box.

Όταν τελειοποίησε την πατέντα του, η Αμερικάνικη εταιρεία ηλεκτρονικών Magnavox αγόρασε τα δικαιώματα του καινούργιου αυτού συστήματος.

Έξι χρόνια μετά τη σύλληψη αυτής της πρωτοποριακής για την εποχή ιδέας, κυκλοφόρησε το Magnavox Odyssey, η πρώτη κονσόλα βιντεοπαιχνιδιών.

Τα τεχνικά στοιχεία της παιχνιδομηχανής ήταν υποτυπώδη, αφού δεν είχε επεξεργαστή και μνήμη, αλλά αποτελούνταν από τρανζίστορ, αντιστάσεις, και πυκνωτές.

Η συσκευή συνδεόταν στην τηλεόραση μέσω ενός διακόπτη στο RF βύσμα, και τα περισσότερα παιχνίδια της ήταν παραλλαγές τύπου τένις.

Ένα ιδιαίτερο χαρακτηριστικό της κονσόλας ήταν ότι οι παίκτες για να δημιουργήσουν χρωματιστά γραφικά, τοποθετούσαν πλαστικές επικαλύψεις στην οθόνη.

Κλείνοντας, ο Baer με τη συγκεκριμένη παιχνιδομηχανή και τα video games της έγινε η αφορμή για να δημιουργηθεί η βιομηχανία ηλεκτρονικών παιχνιδιών που υπάρχει στις μέρες μας.

Trivia

  • Ο Γερμανο-Αμερικανός developer έχει τιμηθεί στην Αμερική με το National Medal of Technology and Innovation για την προσφορά του.
  • Εφηύρε πρώτος τη συσκευή light gun που προσφερόταν ως περιφερειακό του Magnavox Odyssey.

Ποιοι είναι οι αγαπημένοι σας σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών;

Εάν έχετε ξεχωρίσει κάποιους σχεδιαστές βιντεοπαιχνιδιών που δεν έχουμε συμπεριλάβει στο άρθρο και θέλετε να τους αναφέρετε, αφήστε σχόλιο.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

Αγορά Laptop €449-€3.955: Τα Καλύτερα Της Εβδομάδας 25/10-31/10
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#242 - Καρφίτσωμα Φακέλων, Καιρός Στην Περιοχή Ειδοποιήσεων, Ανενεργά Thumbnail Windows 11
QuickSteps
GamingSteps#20220930 - Προτεραιότητα Στο Support Με Το PS Stars, Judgment Collection, Κλασσικό Mario Στο Maker 2
GamingSteps