Η δημιουργία διαγωνισμού είναι ένας από τους καλύτερους τρόπους να διαφημίσουμε την επιχείρησή μας με χαμηλό κόστος. Ενώ πολλοί θα φτιάξουν απλά μια δημοσίευση στο Facebook ζητώντας likes, κοινοποιήσεις, και σχόλια, υπάρχει και καλύτερος τρόπος. Δείτε τη δωρεάν δημιουργία διαγωνισμού στο Facebook – και όχι μόνο – με το Gleam.
Προτάσεις συνεργασίας
Τα νέα άρθρα του PCsteps
Γίνε VIP μέλος στο PCSteps
Ποια είναι η Gleam
H Gleam είναι μία αυστραλιανή εταιρεία που ιδρύθηκε από τον Βρετανό Stuart McKeown και το αυστραλιανό ζεύγος John & Ilona Sherwood. Σκοπός της είναι να παρέχει εργαλεία για τη δημιουργία διαγωνισμού, με στόχο την ανάπτυξη επιχειρήσεων.
Η εταιρεία άνοιξε για το κοινό τον Οκτώβριο του 2013, μετά από έξι μήνες προετοιμασίας. Αρχικά η πορεία της ήταν αργή, καθώς τους πήρε τέσσερις μήνες να αποκτήσουν τους πρώτους τους 100 πελάτες.
Σήμερα, όμως, η Gleam έχει περισσότερους από 5.000 πελάτες και 350.000 εγγεγραμμένους χρήστες. Συνολικά έχουν πραγματοποιηθεί πάνω από μισό δισεκατομμύριο “ενέργειες” που αφορούν διαγωνισμούς.
Η απλότητα είναι το μεγάλο πλεονέκτημα της πλατφόρμας της Gleam, όσον αφορά τη δημιουργία διαγωνισμού. Ο χρήστης χρειάζεται πραγματικά μηδενικές τεχνικές γνώσεις για να στήσει και να διαχειριστεί το διαγωνισμό του.
Έχουμε δει και στο παρελθόν εργαλεία που μπορούν να χρησιμοποιηθούν για την δημιουργία διαγωνισμού, όπως για παράδειγμα το σύστημα πόντων στη σελίδα μας.
Σύστημα πόντων στο WordPress, Για Προώθηση του SiteΥιοθετώντας ένα σύστημα πόντων για την ιστοσελίδα μας, οι επισκέπτες μπορούν να κερδίζουν πόντους όταν γράφονται ως μέλη, όταν διαβάζουν και μοιράζονται τις δημοσιεύσεις μας,…
Όμως η δημιουργία διαγωνισμού μέσω τη Gleam είναι ασύγκριτα πιο απλή, και μπορεί να υλοποιηθεί ακόμη και αν δεν έχουμε ιστοσελίδα.
Πώς φτιάχνω διαγωνισμό στο Facebook, το Twitter, και άλλα Social Media με το Gleam
Το πρώτο βήμα για τη δημιουργία διαγωνισμού είναι να μπούμε στο Gleam.io και να δημιουργήσουμε έναν δωρεάν λογαριασμό.
Η υπηρεσία μας δίνει την επιλογή να εγγραφούμε με το email μας ή μέσω του λογαριασμού μας στο Facebook.
Σε περίπτωση που επιλέξουμε το Facebook, θα πρέπει να επιτρέψουμε στη Gleam να λαμβάνει συγκεκριμένες πληροφορίες από το προφίλ μας.
Πάντως, σε καμία περίπτωση δεν πρόκειται να κάνουν δημοσίευση χωρίς την άδειά μας, ή να μας στείλουν οποιοδήποτε τύπο spam.
Στη συνέχεια θα πρέπει να επιβεβαιώσουμε τα στοιχεία μας, ή να τα εισάγουμε αν κάναμε εγγραφή με το email, και να κάνουμε κλικ στο Create My Account.
Για τις ανάγκες του οδηγού, θα επιλέξουμε το δωρεάν πλάνο για τη δημιουργία λογαριασμού. Οι περιορισμοί του είναι σχετικά λίγοι, και θα καλύψει τις ανάγκες των περισσότερων χρηστών.
Στην πορεία του οδηγού θα δούμε τις διαφορές ανάμεσα στο δωρεάν πλάνο, το πλάνο Pro και το πλάνο Business, όσον αφορά συγκεκριμένες ενότητες.
Έχοντας ολοκληρώσει την εγγραφή μας, θα εμφανιστεί η κεντρική οθόνη του λογαριασμού. Από εδώ θα έχουμε πρόσβαση σε όλες τις επιλογές για τους διαγωνισμούς που θα δημιουργήσουμε, που έχουμε δημιουργήσει, και που έχουν ολοκληρωθεί.
Έτοιμα δείγματα διαγωνισμών
Στο κάτω μέρος της σελίδας θα δούμε κάποια παραδείγματα για τη δημιουργία διαγωνισμού. Τα παραδείγματα είναι χωρισμένα σε καρτέλες με βάση το είδος και την πλατφόρμα.
Ανάλογα με τις δυνατότητες της κάθε πλατφόρμας, μπορούν να υπάρχουν περισσότερα από ένα παραδείγματα. Συγκεκριμένα, η δημιουργία διαγωνισμού στο Twitter έχει ένα μόνο δείγμα.
Στη δημιουργία διαγωνισμού στο Facebook θα βρούμε δύο παραδείγματα, το ένα εξειδικευμένο για τη συμμετοχή μέσω Facebook Check-In.
Άλλες ενότητες έχουν παραδείγματα για τη δημιουργία διαγωνισμού που δεν είναι βασισμένα σε ένα συγκεκριμένο δίκτυο.
Για παράδειγμα, η καρτέλα Crowdfunding περιλαμβάνει τρία είδη διαγωνισμού που θα βοηθήσουν μια καμπάνια σε σελίδες όπως το Indiegogo.
Η δημιουργία διαγωνισμού αναλυτικά, όπως τη θέλουμε
Το Gleam μας δίνει τη δυνατότητα να αντιγράψουμε οποιοδήποτε από τα παραπάνω παραδείγματα για να στήσουμε το διαγωνισμό μας.
Όμως, στον οδηγό θα δούμε την πλήρη διαδικασία για τη δημιουργία λογαριασμού, με όλες τις επιλογές που μας δίνονται.
Για να φτιάξουμε λοιπόν το διαγωνισμό μας από το μηδέν, κάνουμε κλικ στο “+ New Competition” πάνω δεξιά.
Η δημιουργία διαγωνισμού αποτελείται από πέντε βασικά βήματα.
Setup
Στο πρώτο βήμα εισάγουμε το όνομα του διαγωνισμού, την ημερομηνία έναρξης, την ημερομηνία λήξης, και προαιρετικά τους όρους συμμετοχής.
Στους όρους συμμετοχής μπορούμε να διαμορφώσουμε το κείμενο, χρησιμοποιώντας τα κουμπιά στη μπλε γραμμή εργαλείων.
Μπορούμε να ορίσουμε επικεφαλίδες, έντονα γράμματα (bold), πλάγια γράμματα (italics), χρώματα, να φτιάξουμε αριθμημένες λίστες, και να προσθέσουμε συνδέσμους, μεταξύ άλλων.
Αν θέλουμε επίσης να αποφύγουμε το ενδεχόμενο αυτοματοποιημένων spam συμμετοχών, μπορούμε να ρυθμίσουμε να εμφανίζεται captcha.
Επίσης, με τα checkbox “Hide X Ways to Enter” μπορούμε να αποκρύψουμε το μήνυμα για το πόσες μέθοδοι συμμετοχής υπάρχουν διαθέσιμες.
Ομοίως, με το Hide Total Entry Count αποκρύπτουμε τις συνολικές συμμετοχές.
Μία πραγματικά ουσιαστική έλλειψη στο δωρεάν πλάνο, είναι το ότι δεν μπορούμε να έχουμε τον διαγωνισμό στην ελληνική γλώσσα. Θα πρέπει να αναβαθμίσουμε τουλάχιστον στο επίπεδο Pro για να έχουμε πρόσβαση σε αυτή.
Αυτό φυσικά δεν σημαίνει πως δεν μπορούμε να γράψουμε ελληνικά στα στοιχεία του διαγωνισμού. Απλά συγκεκριμένο κείμενο στο plugin θα είναι υποχρεωτικά στα αγγλικά.
User Details
Στο δεύτερο βήμα για τη δημιουργία λογαριασμού, καθορίζουμε τυχόν περιορισμούς που θέλουμε να επιβάλλουμε όσον αφορά τους συμμετέχοντες.
Για παράδειγμα, μπορούμε να ορίσουμε όριο ηλικίας και να επιτρέψουμε μόνο συγκεκριμένους τρόπους συμμετοχής. Μπορούμε επίσης να εισάγουμε τη σελίδα μας στο Facebook, ώστε να δώσουμε τη δυνατότητα για προαιρετικό like.
Να σημειωθεί πως το Facebook έχει απαγορεύσει τη συμμετοχή σε διαγωνισμό μόνο με like σε μια σελίδα. Το Gleam λοιπόν δεν μας δίνει αυτή τη δυνατότητα, που σε περίπτωση καταγγελίας θα δημιουργούσε πρόβλημα στη σελίδα μας.
Κάνοντας κλικ στο πεδίο με τις μεθόδους συμμετοχής, θα εμφανιστεί μια λίστα με όλες τις διαθέσιμες μεθόδους. Μπορούμε να αφαιρέσουμε επιλογές κάνοντας κλικ στο Χ που εμφανίζεται περνώντας το ποντίκι από πάνω, και να προσθέσουμε άλλες από τη λίστα.
Οι επιλογές στο κάτω μέρος της σελίδας για τα custom fields αφορούν αποκλειστικά τα πληρωμένα προγράμματα Pro και Business.
How to Enter
Αυτό είναι το πιο σημαντικό βήμα στη δημιουργία διαγωνισμού. Ουσιαστικά επιλέγουμε ποιες δυνατότητες θέλουμε να δώσουμε στον κάθε συμμετέχοντα για την πρώτη του συμμετοχή, αλλά και για να κερδίσει επιπλέον συμμετοχές.
Αυτό που κάνει τη δημιουργία διαγωνισμού μοναδική με το Gleam είναι πως μπορούμε να συνδυάσουμε πολλαπλά διαφορετικά social media στον ίδιο διαγωνισμό.
Δεν υπάρχει λόγος να περιοριστούμε μόνο στο Facebook ή το Twitter, όταν μπορούμε να τα έχουμε και τα δύο, καθώς και αρκετές ακόμα δημοφιλείς υπηρεσίες.
Αναλόγως με το πόσες δυνατότητες θα επιλέξουμε, το widget του διαγωνισμού θα έχει τον αντίστοιχο αριθμό στο “X Ways to Enter”.
Κάνοντας κλικ σε οποιαδήποτε από τις διαθέσιμες επιλογές, εμφανίζεται ένα μενού με επιπλέον δυνατότητες, εξειδικευμένες για το κάθε δίκτυο.
Στο παράδειγμα, βλέπουμε πως μπορούμε να δώσουμε δυνατότητα στους χρήστες να συμμετέχουν μέσω Facebook Check In, με το λογαριασμό τους, με επίσκεψη στη σελίδα μας του Facebook, ή επιλέγοντας μια φωτογραφία από το feed μας.
Όπως προαναφέραμε, το Facebook έχει ανανεώσει την πολιτική του, και έχει απαγορεύσει το “Like” σε μια σελίδα ως συνθήκη για τη συμμετοχή σε διαγωνισμό.
Ως εκ τούτου, η επιλογή αυτή είναι γκριζαρισμένη στο Gleam. Επιλέγοντάς την, θα μεταφερθούμε σε μια σελίδα που διευκρινίζει τους λόγους που δεν μπορούμε να την εφαρμόσουμε.
Εδώ να σημειωθεί πως δεν είναι όλες οι δυνατότητες διαθέσιμες στους δωρεάν χρήστες.
Για παράδειγμα, το Check-in απευθύνεται μόνο σε όσους έχουν αναβαθμίσει στο ακριβότερο Business Plan. Αυτό σημαίνει πως δεν μπορούν να το επιλέξουν ούτε όσοι έχουν τη συνδρομή Pro.
Η πιο απλή επιλογή είναι το Facebook Entry, που δίνει στο χρήστη τη δυνατότητα να εγγραφεί στο διαγωνισμό με το λογαριασμό του στο Facebook.
Επιλέγοντάς την, θα ανοίξει ένα παράθυρο στο οποίο μπορούμε να ρυθμίσουμε τις παραμέτρους.
Αρχικά συμπληρώσουμε τον τίτλο όπως θέλουμε να φαίνεται στο Widget, και τον αριθμό των συμμετοχών που αντιστοιχούν στην ενέργεια. Στη συνέχεια, μπορούμε να δώσουμε προαιρετικά την επιλογή στον χρήστη να κάνει like στη σελίδα μας.
Αυτό δεν παραβιάζει την πολιτική του Facebook, γιατί το like είναι προαιρετικό, δεν είναι προαπαιτούμενο για τη συμμετοχή.
Ο αριθμός των συμμετοχών για κάθε ενέργεια είναι στη δική μας διακριτική ευχέρεια. Λογικό είναι όσο πιο “δύσκολος” είναι ένας τύπος συμμετοχής, επειδή πχ αφορά προσωπικά δεδομένα του χρήστη, τόσο περισσότερες συμμετοχές να αξίζει.
Ενώ λοιπόν βάλαμε την εγγραφή μέσω Facebook να αξίζει πέντε συμμετοχές, την απλή επίσκεψη στη σελίδα της επιχείρησής μας στο Facebook την βάλαμε στις τρεις συμμετοχές. Και εδώ μπορούμε να επιλέξουμε το προαιρετικό like στη σελίδα μας.
Ένα ενδιαφέρον χαρακτηριστικό με το Visit on Facebook είναι πως μπορούμε να προσθέσουμε παραπάνω από μία σελίδες.
Στο παράδειγμα, εκτός από τη σελίδα του PCsteps, εισάγαμε και την επίσκεψη στη σελίδα της Bitdefender, με την οποία διεξήγαμε το διαγωνισμό. Οι δύο ενέργειες είναι ανεξάρτητες μεταξύ τους, και οι επιπλέον συμμετοχές λειτουργούν αθροιστικά.
Τέλος, η επιλογή Select Photo επιτρέπει στους χρήστες να υποβάλλουν μία από τις τελευταίες 21 φωτογραφίες που έχουν ανεβάσει στο προσωπικό τους Facebook feed. Αυτό είναι ιδανικό για τη δημιουργία διαγωνισμού φωτογραφίας.
Στον τίτλο μπορούμε να γράψουμε στα ελληνικά την ενέργεια, και στην περιγραφή να πούμε στους χρήστες ακριβώς τι πρέπει να κάνουν.
Μπορούμε επίσης προαιρετικά να ορίσουμε ένα hashtag, το οποίο να είναι προαιρετικό για την υποβολή φωτογραφιών.
Πάντως, το Gleam δεν δίνει κάποια δυνατότητα για συμμετοχή στο διαγωνισμό μέσω Facebook με βάση like σε μια δημοσίευση, την υποβολή σχολίου, ή την κοινοποίηση.
To Twitter μας δίνει περισσότερες επιλογές για συμμετοχές, λόγω των λιγότερων περιορισμών της υπηρεσίας σε σχέση με το Facebook.
Η είσοδος στο διαγωνισμό με το λογαριασμό μας στο Twitter (Twitter Entry), και το Select Photo λειτουργούν αντίστοιχα όπως στο Facebook.
Πιθανώς η πιο χρήσιμη για την προώθηση του διαγωνισμού και της επιχείρησής μας είναι η επιλογή Tweet. Ουσιαστικά, επιτρέπουμε στους χρήστες να κερδίζουν επιπλέον συμμετοχές κάνοντας tweet ένα μήνυμα της επιλογής μας.
Μάλιστα, θα κερδίζουν επιπλέον συμμετοχές για κάθε Tweet που στέλνουν. Επειδή η αποστολή Tweet αποτελεί δημόσια προβολή, στο παράδειγμα βάλαμε 15 συμμετοχές σαν ανταμοιβή.
Για να μην σπαμάρουν όμως, και δράσει αρνητικά για την καμπάνια μας, μπορούμε να περιορίσουμε τις συμμετοχές στο να μετρούν μόνο σε ένα tweet ανά ημέρα, ξεκινώντας από τις 0:00:00 και μέχρι τις 23:59:59.
Επίσης, σε αντίθεση με το Facebook, με το Twitter μπορούμε να ορίσουμε σαν όρο συμμετοχής να ακολουθήσουν το λογαριασμό μας, καθώς και άλλους λογαριασμούς.
Disqus
To Disqus είναι ίσως το πιο δημοφιλές σύστημα σχολίων στο Internet, με εκατοντάδες εκατομμύρια χρήστες, ενώ χρησιμοποιείται σε περισσότερα από ένα εκατομμύριο site.
Μπορούμε λοιπόν να δώσουμε κίνητρο στους χρήστες να γράψουν ένα σχόλιο στη σελίδα του διαγωνισμού, αν χρησιμοποιεί το Disqus, για επιπλέον συμμετοχές.
Καθώς και αυτό αποτελεί δημόσια προβολή, το μετρήσαμε στις 15 συμμετοχές.
Το Gleam δεν διευκρινίζει αν οι συμμετοχές είναι για κάθε σχόλιο, αλλά το πιθανότερο είναι πως μετρούν μία φορά ανά διαγωνισμό, για την αποφυγή spam.
Συστήνοντας φίλους
Αυτή η επιλογή αποτελεί αναμφισβήτητα το πιο ισχυρό εργαλείο προώθησης για το διαγωνισμό μας.
Ουσιαστικά, κάθε συμμετέχοντας μπορεί με έναν ειδικό σύνδεσμο να προσκαλέσει φίλους του στο διαγωνισμό. Για κάθε νέο φίλο που θα συμμετέχει, θα κερδίζει έναν αριθμό συμμετοχών.
Να σημειωθεί εδώ πως το Gleam καταγράφει τις διευθύνσεις IP των συμμετεχόντων, για να αποφύγει απόπειρες εξαπάτησης. Έτσι, θα εντοπίσει αν κάποιος επιχειρήσει να μπει 50 φορές στο διαγωνισμό με 50 διαφορετικά email.
Το Gleam περιλαμβάνει επίσης και άλλες μεθόδους πέραν της σκέτης IP για να περιορίσει τις απάτες. Προφανώς η υπηρεσία δεν αποκαλύπτει όλες τις μεθόδους που εφαρμόζει.
Επίσκεψη σε ιστοσελίδα
Όπως και η επίσκεψη στη σελίδα του Facebook, η επίσκεψη σε ιστοσελίδα είναι μια πολύ απλή ενέργεια, την οποία μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε για να ενισχύσουμε την επισκεψιμότητα είτε της δικής μας σελίδας ή και των χορηγών.
Έχοντας αναβαθμίσει στο Business plan, μπορούμε να παρουσιάσουμε στους συμμετέχοντες ένα ερωτηματολόγιο. Εκεί μπορούμε να περιλαμβάνουμε ερωτήσεις για το πώς τους φάνηκε η σελίδα που επισκέφθηκαν.
YouTube
Υπάρχουν αρκετές δυνατότητες συμμετοχής μέσω του YouTube, που περιλαμβάνουν την παρακολούθηση ενός βίντεο, την υποβολή βίντεο από το χρήστη, ή το σχόλιο σε ένα βίντεο το YouTube.
Ίσως όμως η πιο χρήσιμη δυνατότητα αν θέλουμε να προωθήσουμε το κανάλι μας είναι οι επιπλέον συμμετοχές για όποιον γίνει συνδρομητής μας στο YouTube.
Υπόλοιπες δυνατότητες
To Gleam μας δίνει τη δυνατότητα να προσθέσουμε και άλλα δίκτυα στο διαγωνισμό, όπως το Linkedin, το Steam, το SoundCloud, και άλλα.
Ορισμένες δυνατότητες είναι διαθέσιμες μόνο για τα πληρωμένα προγράμματα, όπως η συμμετοχή με την εγγραφή στο Newsletter ή με την απευθείας υποβολή εικόνων.
Άλλα δίκτυα παραείναι εξειδικευμένα. Αν η επιχείρησή μας δεν ασχολείται με τη μουσική, το να βάλουμε συμμετοχή μέσω του SoundCloud είναι μάλλον παράταιρο.
Γενικά είναι επιθυμητό να κρατήσουμε μια ισορροπία στους πόσους τρόπους συμμετοχής θα συμπεριλάβουμε.
Θα πρέπει να λάβουμε υπ' όψιν το κοινό μας και τις συνήθειές του, αλλά και τις δικές μας ανάγκες. Η λογική “τα βάζουμε όλα κι όποιος τσιμπήσει” περισσότερο θα βλάψει παρά θα ωφελήσει τη δημιουργία διαγωνισμού.
Prize
Μακράν το σημαντικότερο στοιχείο σε ένα διαγωνισμό είναι το ή τα βραβεία που μπορεί να διεκδικήσει ο κάθε συμμετέχοντας.
Στο τέταρτο βήμα ορίζουμε τον τίτλο του διαγωνισμού, που θα είναι και ο τίτλος στο widget, καθώς και τον συνολικό αριθμό των νικητών.
Στην περιγραφή, αν και είναι προαιρετική, είναι καλή ιδέα να γράψουμε επεξηγήσεις για το διαγωνισμό ή συγκεκριμένα για τα δώρα. Μπορούμε επίσης να αναφέρουμε ειδικές συνθήκες όσον αφορά συγκεκριμένα δώρα.
Post Entry
Σε αυτό το σημείο διαμορφώνουμε το email που θα λάβει ο κάθε συμμετέχοντας μόλις μπει στο διαγωνισμό μας.
Το μήνυμα περιλαμβάνει όλες τις δυνατότητες που έχουμε χρησιμοποιήσει στο διαγωνισμό.
Δυστυχώς, δεν μπορούμε να επεξεργαστούμε το προεπιλεγμένο κείμενο που είναι στα Αγγλικά, ή τη γενικότερη δομή του μηνύματος. Η επιλογή custom confirmation email είναι διαθέσιμη μόνο για το πακέτο Business.
Η συνδρομή pro μας επιτρέπει να οδηγήσουμε τους συμμετέχοντες σε μια συγκεκριμένη σελίδα μετά την ολοκλήρωση του διαγωνισμού.
Επίσης μπορούμε να τοποθετήσουμε ειδικό tracking pixel για να κρατήσουμε αναλυτικά στατιστικά για τις προβολές στη σελίδα μας από συμμετέχοντες, καθώς και σε τυχών conversions, δηλαδή αγορές, εγγραφές, κ.λπ.
Αυτό είναι και το τελευταίο βήμα στη δημιουργία διαγωνισμού με το Gleam.
Προβολή διαγωνισμού
Έχοντας ολοκληρώσει τη δημιουργία διαγωνισμού, η επόμενη κίνηση είναι να τον προβάλλουμε. Το Gleam μας δίνει μια σειρά από διαθέσιμες μεθόδους.
Σε site
Για να τον εγκαταστήσουμε στη σελίδα μας, το Gleam μας παρέχει κώδικα τύπου Javascript. Το πώς θα εισάγουμε τον κώδικα στη σελίδα μας εξαρτάται από την πλατφόρμα που χρησιμοποιούμε.
Να σημειωθεί πως αν το site μας είναι βασισμένο σε εγκατάσταση WordPress, το να βάλουμε τον κώδικα στην καρτέλα “κείμενο”, όπως πχ με τον κώδικα ενσωμάτωσης βίντεο στο YouTube, δεν θα λειτουργήσει σωστά.
Στην περίπτωση του WordPress, το δωρεάν plugin Shortcodes Ultimate, με το πρόσθετο Shortcode Creator που κοστίζει 15 δολάρια εφάπαξ, παρέχει μία ιδανική πλατφόρμα για τη δημοσίευση του διαγωνισμού.
Αρκεί να δημιουργήσουμε έναν custom shortcode και να επικολλήσουμε εκεί τον κώδικα του διαγωνισμού.
Στη συνέχεια χρησιμοποιούμε τον shortcode, της μορφής [su_όνομα] όπου θέλουμε να εμφανιστεί ο διαγωνισμός στην ιστοσελίδα μας, σε όποια δημοσίευση ή σελίδα.
Σίγουρα υπάρχουν και άλλα plugins για την προσθήκη κώδικα στο WordPress. Όμως το συγκεκριμένο το έχουμε δοκιμάσει εκτεταμένα για πολλαπλές ενέργειες στο PCsteps, και το συνιστούμε ανεπιφύλακτα.
Στη σελίδα του Gleam
Αν δεν έχουμε ιστοσελίδα για την επιχείρησή μας, παρ' ότι είμαστε στη δεύτερη δεκαετία του 21ου αιώνα, μπορούμε να προωθήσουμε το διαγωνισμό από τη σελίδα που δημιουργείται αυτόματα στη Gleam.
Σε αυτή τη σελίδα μπορούμε μόνο να αλλάξουμε το χρώμα του φόντου. Για να ανεβάσουμε δική μας εικόνα για το background, χρειάζεται πληρωμένη συνδρομή Pro ή Business.
Στη σελίδα του Facebook
Το να έχουμε μια επαγγελματική σελίδα στο Facebook είναι πρακτικά εξίσου σημαντικό με το να έχουμε μια ιστοσελίδα για την επιχείρησή μας.
Από την ενότητα Facebook Tab, μπορούμε να προσθέσουμε το διαγωνισμό στη σελίδα μας του Facebook με λίγα μόνο κλικ.
Θα πρέπει να συνδέσουμε τον λογαριασμό ενός διαχειριστή της σελίδας μας στο Facebook με τη Gleam.
Θα πρέπει φυσικά να δώσουμε την άδεια στη Gleam να διαχειρίζεται τις σελίδες μας.
Στη συνέχεια επιλέγουμε τη σελίδα, γράφουμε ένα όνομα για την καρτέλα στην οποία θα εμφανίζεται, και επιλέγουμε που θα τοποθετηθεί το tab.
Η νέα αυτή καρτέλα, στην τρέχουσα δομή των σελίδων στο Facebook, εμφανίζεται και στην αριστερή αλλά και στη δεξιά στήλη.
Στο εσωτερικό θα βρούμε το Widget του διαγωνισμού, με όλες τις επιλογές μας, κανονικά όπως θα το δούμε στις άλλες πλατφόρμες.
Η τελική δοκιμή στη δημιουργία διαγωνισμού
Το τελευταίο και ζωτικό βήμα πριν ξεκινήσει ο διαγωνισμός μας, είναι να δοκιμάσουμε πως όλα λειτουργούν.
Ευτυχώς, δεν χρειάζεται να κάνουμε ψεύτικες εγγραφές και να χαλάσουμε τα στατιστικά μας. Όσο ο διαγωνισμός βρίσκεται σε Draft mode, όσες δοκιμές κάνουμε ακυρώνονται αυτόματα από την εφαρμογή.
Είναι σημαντικό λοιπόν να κάνουμε έναν έλεγχο σε όλες τις δυνατότητες που έχουμε προσθέσει για τη συμμετοχή στο διαγωνισμό.
Παρακολούθηση και ολοκλήρωση του διαγωνισμού
Κατά τη διάρκεια του διαγωνισμού, έχουμε αναλυτικά στατιστικά για το ποιοι χρήστες έκαναν ποιες ενέργειες και από που.
Να σημειωθεί πως στη δωρεάν έκδοση δεν έχουμε πρόσβαση στα e-mail των συμμετεχόντων, μόνο σε αυτά των νικητών. Με την έκδοση Pro βλέπουμε τα email και τα άλλα στοιχεία καθ' όλη τη διάρκεια του διαγωνισμού.
Στην καρτέλα Reporting θα βρούμε γραφήματα με το πώς πήγε ο διαγωνισμός καθ' όλη τη διάρκειά του.
Εδώ μπορούμε να δούμε ποιος αριθμός χρηστών αξιοποίησε ποιες ενέργειες, καθώς και τους χρήστες με τις περισσότερες ενέργειες από όλους.
Τέλος, για την επιλογή των νικητών, μπορούμε να βάλουμε το Gleam να επιλέξει τυχαία για εμάς, ανάλογα με τον αριθμό των νικητών που είχαμε δηλώσει νωρίτερα στην εφαρμογή.
Τονίζουν όμως πως δεν θα επικοινωνήσουν αυτοί με τους νικητές, και πρέπει να το κάνουμε εμείς χειροκίνητα.
Ο καλύτερος τρόπος για τη δημιουργία διαγωνισμού
Το Gleam δεν είναι το πρώτο εργαλείο που έχει δημιουργηθεί για τη δημιουργία διαγωνισμού. Είναι όμως εξαιρετικά πλήρες, και ταυτόχρονα απλό στη χρήση.
Πολύ δύσκολα θα βρούμε να υποστηρίζονται τόσα δίκτυα και δυνατότητες, χωρίς να χρειαστεί να καταφύγουμε σε ξεχωριστά, εξειδικευμένα εργαλεία.
Το μόνο μειονέκτημα του Gleam είναι πως δεν έχει πλήρη υποστήριξη ελληνικών στη δωρεάν έκδοση. Όμως, με δεδομένο πως στις περισσότερες ενότητες μπορούμε να γράψουμε τους δικούς μας τίτλους και περιγραφές, δεν είναι κάποια σπουδαία έλλειψη.
Εσείς θα προχωρήσετε στη δημιουργία διαγωνισμού με το Gleam?
Αν σκοπεύετε να προχωρήσετε στη δημιουργία λογαριασμού, και κάποιο σημείο σας δυσκόλεψε, γράψτε μας στα σχόλια.