/> Διαφήμιση στη Google με το AdWords, για Αρχάριους | PCsteps.gr
Home » Internet » Διαφήμιση στο Internet » Διαφήμιση στη Google με το AdWords, για Αρχάριους

Διαφήμιση στη Google με το AdWords, για Αρχάριους

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Η διαφήμιση στη Google είναι ένας από τους πλέον αποτελεσματικούς τρόπους να προωθήσουμε το site μας και να αυξήσουμε τις πωλήσεις και τα κέρδη μας. Στον οδηγό θα δούμε βήμα προς βήμα πώς γίνεται η διαφήμιση στη Google και πόσο περίπου θα μας κοστίσει.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη διαβάζουν όλα μας τα άρθρα χωρίς διαφημίσεις, και έχουν επιπλέον μοναδικά προνόμια.

Συμμετοχή

Ο οδηγός αυτός απευθύνεται σε ανθρώπους που δεν έχουν ξανατρέξει διαφήμιση στη Google, καλύπτοντας τις βασικές οδηγίες για τη δημιουργία της από το μηδέν.

Ως εκ τούτου, θα τον κρατήσουμε όσο γίνεται απλό, γιατί είναι εύκολο κάποιος αρχάριος να πελαγώσει μπροστά στις διαφορετικές επιλογές και ρυθμίσεις.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 00

Σε επόμενους οδηγούς θα εμβαθύνουμε σε κάθε τομέα της διαφήμισης ξεχωριστά, με προχωρημένες μεθόδους για την επιλογή λέξεων-κλειδιών, μυστικά και στρατηγικές για τη βελτιστοποίηση των διαφημίσεων, καθώς και κάποιες συνηθισμένες παγίδες που καλό είναι να αποφύγουμε.

Δημιουργία λογαριασμού Google AdWords

Για τη διαφήμιση στη Google είναι απαραίτητο να έχουμε ένα λογαριασμό Google AdWords. Αρκεί να μπούμε στη διεύθυνση https://adwords.google.com.

Αν έχουμε ήδη λογαριασμό στη Google και είμαστε συνδεδεμένοι, πχ επειδή χρησιμοποιούμε το Gmail, το Google+, το Google Drive ή οποιαδήποτε άλλη υπηρεσία, αρκεί να βάλουμε ξανά τον κωδικό μας.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 01

Αν δεν έχουμε καν λογαριασμό στη Google, θα χρειαστεί να δημιουργήσουμε έναν.

Δημιουργώντας την πρώτη μας διαφήμιση στη Google

Την πρώτη φορά που θα μπούμε στο Google Adwords, η Google εμφανίζει έναν οδηγό για αρχάριους, που θα μας βοηθήσει στο να φτιάξουμε την πρώτη μας καμπάνια και διαφήμιση.

Στο πεδίο για τη διεύθυνση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου θα έχει συμπληρωθεί αυτόματα η διεύθυνση που είναι συνδεδεμένη με το λογαριασμό της Google.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 02

Στο πεδίο “ιστότοπος” μπορούμε είτε να συμπληρώσουμε την αρχική σελίδα του site μας, είτε μια εσωτερική σελίδα, για παράδειγμα τη σελίδα ενός προϊόντος ή ενός συγκεκριμένου άρθρου, αν αυτό μας ενδιαφέρει να προωθήσουμε μέσω της Google.

Μπορούμε προαιρετικά να επιλέξουμε να λάβουμε συμβουλές και προτάσεις για τη βελτίωση της απόδοσης των διαφημίσεων στη Google.

Να σημειωθεί πως αν χρησιμοποιούμε ελληνικούς χαρακτήρες για τα URL των σελίδων μας, το Google θα βγάλει μήνυμα σφάλματος, πως δεν είναι έγκυρη η διεύθυνση.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 02a

Αυτό ισχύει μόνο για το AdWords. Η αναζήτηση της Google δεν έχει κανένα πρόβλημα με τα Ελληνικά στο URL.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 02b

Στην περίπτωση που χρησιμοποιούμε Ελληνικά στο URL της ιστοσελίδας μας, μπορούμε να κάνουμε συντόμευση του URL με την υπηρεσία goo.gl της ίδιας της Google, και να χρησιμοποιήσουμε το goo.gl url.

Ημερήσιος προϋπολογισμός

Στο επόμενο βήμα του οδηγού θα δημιουργήσουμε την καμπάνια. Αρχικά, επιλέγουμε τον ημερήσιο προϋπολογισμό μας.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 03

Το ελάχιστο ποσόν που μπορούμε να ορίσουμε είναι 1 ευρώ την ημέρα.

Εδώ είναι σημαντικό να κατανοήσουμε πως ο προϋπολογισμός δεν θα επηρεάσει πχ το αν η διαφήμιση θα εμφανίζεται πιο ψηλά από τις διαφημίσεις του ανταγωνισμού. Αυτό καθορίζεται από το κόστος ανά κλικ, το οποίο θα ορίσουμε παρακάτω στον οδηγό.

Αυτό που επηρεάζει ο προϋπολογισμός είναι στο πόσα κλικ θα δεχτούμε κάθε ημέρα.

Αν ορίσουμε το κόστος ανά κλικ στα 0.10 ευρώ, με 1 ευρώ την ημέρα θα δεχτούμε μέχρι 10 κλικ από τη διαφήμιση στην ιστοσελίδα μας, και θα αργήσει ενδεχομένως να έχει αποτελέσματα η καμπάνια μας.

Επιλογή στόχευσης κοινού

Στην ενότητα αυτή θα βρούμε τρεις επιλογές, οι οποίες θα μας βοηθήσουν να απευθυνθούμε σε ένα όσο γίνεται πιο συγκεκριμένο κοινό.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 04

Ένα συχνό λάθος που κάνουν άνθρωποι που είναι αρχάριοι στη διαφήμιση στη Google, ή στο Internet γενικότερα, είναι πως επιδιώκουν η διαφήμιση να προβληθεί σε όσο γίνεται περισσότερα άτομα.

Στην πραγματικότητα, ένα μικρότερο, σωστά στοχευμένο κοινό θα είναι πολύ πιο αποτελεσματικό όσον αφορά το κόστος της διαφήμισης και τις αντίστοιχες πωλήσεις, παρά το να προβάλλεται σε όλους.

Μας ενδιαφέρει να δουν τη διαφήμισή μας μόνο άνθρωποι που εν δυνάμει θα ενδιαφέρονταν για το προϊόν μας, όχι οι άνθρωποι που είναι αδιάφοροι.

Στόχευση με βάση τη Χώρα

Δυστυχώς, επειδή η Ελλάδα είναι μια μικρή αγορά, η διαφήμιση στη Google δεν μας επιτρέπει να στοχεύσουμε το κοινό μας σε επίπεδο πόλης, ή έστω νομού.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 05

Αυτό σημαίνει πως αν η επιχείρησή μας δραστηριοποιείται μόνο σε μια συγκεκριμένη περιοχή, η διαφήμιση στη Google δεν είναι για εμάς. Θα πρέπει να έχουμε ένα site ή e-shop που να απευθύνεται σε ολόκληρη την Ελλάδα.

Πάντως, αν έχουμε ένα e-shop που απευθύνεται σε χώρες του εξωτερικού, μπορούμε να στοχεύσουμε συγκεκριμένες πόλεις, περιοχές ή ακόμη και ταχυδρομικούς κώδικες.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 06

Επιλογή δικτύου προβολής

Στην επιλογή “Δίκτυα” θα ορίσουμε αν οι διαφημίσεις μας θα εμφανίζονται μόνο μαζί με τα αποτελέσματα της αναζήτησης, ή αν θα προβάλλονται και σε άλλα site της Google και στα άτομα που έχουν βάλει Adsense στο site ή το blog τους.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 07

Συνήθως οι διαφημίσεις στα αποτελέσματα της αναζήτησης έχουν υψηλότερη αποτελεσματικότητα, γιατί τις βλέπουν άνθρωποι που έψαχναν ήδη για κάτι σχετικό με τη σελίδα ή τα προϊόντα μας.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 07b

Λέξεις-κλειδιά

Στις λέξεις-κλειδιά ουσιαστικά επιλέγουμε σε ποια αναζήτηση στο Google και σε ποιες σελίδες μέσω Adsense θα εμφανιστεί η διαφήμισή μας.

Στόχος εδώ είναι να βάλουμε δημοφιλείς λέξεις-κλειδιά που να είναι σχετικές με το προϊόν μας ή τη σελίδα μας.

Με βάση τη σελίδα που ορίσαμε στο πρώτο βήμα, η Google έχει ήδη προσθέσει μία ή περισσότερες προτάσεις για λέξεις κλειδιά.

Στο παράδειγμα, που βάλαμε τη σελίδα για τον οδηγό αγοράς υπολογιστή, εμφανίζονται αρκετές λέξεις-κλειδιά σχετικές με το θέμα.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 09

Το σημαντικότερο στις λέξεις-κλειδιά είναι να προσπαθήσουμε να σκεφτούμε όπως ο υποψήφιος πελάτης μας που κάνει τη σχετική αναζήτηση.

Εφόσον στο παράδειγμα απευθυνόμαστε στην Ελλάδα, η λέξη-κλειδί “υπολογιστεσ” θα είναι στην πράξη πιο δημοφιλής από το desktop computers.

Εδώ αξίζει να τονίσουμε πως ακόμα και η ορθογραφία παίζει ρόλο. Το ορθογραφημένο “υπολογιστές” είναι σημαντικά πιο δημοφιλές από το “υπολογιστεσ”.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 10

Ταυτόχρονα, όμως, πρέπει να έχουμε κατά νου πως δεν είναι απαραίτητο οτι όποιος κάνει αναζήτηση για τη λέξη “υπολογιστές” ενδιαφέρεται για να αγοράσει υπολογιστή. Μπορεί να ψάχνει για μαθήματα υπολογιστών, ή για επισκευές υπολογιστών κλπ.

Υπό αυτό το πρίσμα, η “αγορά υπολογιστή” είναι καλύτερη λέξη-κλειδί, γιατί είναι πιο στοχευμένη, και μεγαλύτερο ποσοστό εκείνων που την χρησιμοποιούν στην αναζήτηση είναι πιθανό να κάνουν κλικ και στη διαφήμιση.

Θυμηθείτε, δεν προσπαθούμε να πιάσουμε όσο γίνεται πιο πολλούς. Μας ενδιαφέρει να δουν τη διαφήμισή μας άνθρωποι που ενδιαφέρονται για εκείνη, και κατ' επέκταση θα ενδιαφέρονται ενδεχομένως να αγοράσουν και το προϊόν μας.

Ως εκ τούτου, σχετικά λίγες και στοχευμένες λέξεις-κλειδιά – σε όλες τις πιθανές τους παραλλαγές – είναι καλύτερη επιλογή από το να στριμώξουμε όποιες διαφορετικές λέξεις-κλειδιά μπορούμε να σκεφτούμε.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 11

Με κάθε αλλαγή που κάνουμε στις λέξεις-κλειδιά, το AdWords ανανεώνει ζωντανά τα προβλεπόμενα στατιστικά σχετικά με τις εμφανίσεις της διαφήμισης και τα κλικ που θα λάβει.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 12

Βέβαια, το νούμερο αυτό εξαρτάται και από τον προϋπολογισμό που έχουμε ορίσει. Αν αντί για 1 ευρώ την ημέρα επιλέξουμε 10 ευρώ την ημέρα, αυξάνονται σημαντικά τα προβλεπόμενα κλικ, χωρίς να αλλάξουμε τίποτα στις λέξεις-κλειδιά.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 13

Ορισμός της προσφοράς

Έχοντας ολοκληρώσει όλες τις ρυθμίσεις σχετικά με την στόχευση του κοινού, το επόμενο σημαντικό βήμα είναι να ορίσουμε το κόστος ανά κλικ.

Η προεπιλογή είναι να ρυθμίσει αυτόματα η Google την προφορά για τη λήψη των περισσότερων κλικ εντός του προϋπολογισμού.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 14

Αυτή είναι σχετικά καλή επιλογή για τους αρχάριους, που δεν γνωρίζουν προχωρημένες στρατηγικές σχετικά με τον ορισμό του κόστους ανά κλικ.

Αν επιλέξουμε τη χειροκίνητη ρύθμιση, το Google θα μας προτείνει ένα ποσό, ανάλογα και με τον ημερήσιο προϋπολογισμό μας.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 15

Σε γενικές γραμμές, όσο υψηλότερο είναι το ποσόν που θα βάλουμε εδώ, τόσο υψηλότερα θα εμφανίζεται η διαφήμισή μας στα αποτελέσματα της αναζήτησης, σε σχέση με τη διαφήμιση του ανταγωνισμού.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 16

Το ιδανικό είναι να πετύχουμε την κατάλληλη ισορροπία, που θα εμφανίσει τη διαφήμισή μας ψηλά αλλά δεν θα μας κοστίσει πολύ ακριβά.

Αυτό είναι κάτι όμως το οποίο γίνεται μόνο μέσα από δοκιμές και προσαρμογές της διαφήμισης, και είναι ένα θέμα που θα καλύψουμε εκτεταμένα σε άλλο οδηγό.

Το κείμενο της διαφήμισης

Όλες οι διαφημίσεις που εμφανίζονται στην αναζήτηση του Google είναι διαφημίσεις κειμένου. Για να ολοκληρώσουμε την καμπάνια, το τελευταίο βήμα είναι να γράψουμε το κείμενο της διαφήμισης.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 17

Μια δυσκολία που θα συναντήσει κάποιος αρχάριος στη διαφήμιση στη Google είναι πως οι διαφημίσεις κειμένου έχουν πολύ περιορισμένα όρια για το κείμενο που θα γράψουμε.

Ο τίτλος, για παράδειγμα, μπορεί να είναι το πολύ 25 χαρακτήρες μαζί με τα κενά.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 18

Αυτό σημαίνει πως αν θέλαμε να γράψουμε πχ “Αγορά υπολογιστή στα μέτρα σας” δεν θα χωρούσε.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 19

Ο τίτλος είναι εξαιρετικά σημαντικός, γιατί είναι εκείνος που θα τραβήξει το μάτι του επισκέπτη, και όπως προτείνει και η Google, είναι καλή ιδέα να συμπεριλάβουμε τη λέξη-κλειδί στον τίτλο.

Εξίσου περιορισμένο είναι το διαφημιστικό κείμενο, το οποίο μπορεί να είναι το πολύ 70 χαρακτήρες, χωρισμένο σε δύο σειρές των 35 χαρακτήρων.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 20

Αυτό το κομμάτι θα είναι το πιο χρονοβόρο όσον αφορά τη διαφήμιση στη Google. Ο τίτλος είναι αυτός που τραβάει την προσοχή, αλλά το κείμενο είναι εκείνο που θα πείσει τον υποψήφιο πελάτη να κάνει κλικ.

Σύμφωνα με τις συμβουλές της ίδιας της Google…

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 21

…το κείμενο είναι καλό να έχει μια παρότρυνση για δράση, να προτείνει δηλαδή σε εκείνον που τη βλέπει να κάνει κάτι συγκεκριμένο: “Μπες”, “Δες”, “Βρες” κλπ

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 22

Καλή ιδέα επίσης είναι να εστιάσουμε στο τι το μοναδικό έχει το προϊόν μας ή η ιστοσελίδα μας.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 23

Οι τιμές, φυσικά, πάντοτε τραβούν το μάτι, όπως και οι προσφορές, ή τυχών αποκλειστικότητες.

Σε κάθε περίπτωση, φροντίζουμε να έχουμε σωστή σύνταξη και ορθογραφία. Είναι αρκετά απίθανο να κάνει κλικ ένας υποψήφιος πελάτης σε μια διαφήμιση που γράφει πχ Οδηγώς Υπολογιστή.

Όπως και ο ορισμός της προφοράς, το κείμενο της διαφήμισης είναι ένα ολόκληρο κεφάλαιο, που χρειάζεται αρκετή μελέτη και το οποίο θα αναλύσουμε σε ξεχωριστό οδηγό.

Χρέωση

Καθώς δραστηριοποιούμαστε στην Ελλάδα, το πεδίο χρέωση έχει περιορισμένες επιλογές, ενώ πιο αναλυτικά το μέσο της χρέωσης θα το ορίσουμε μετά τη δημιουργία της καμπάνιας.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 24

Έλεγχος

Τέλος, έχουμε μια συνολική επισκόπηση της καμπάνιας και της διαφήμισης, όπου επιβεβαιώνουμε πως όλα είναι όπως τα θέλουμε, πριν δημιουργηθεί η καμπάνια.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 25

Η διαφήμιση που μόλις φτιάξαμε θα χρειαστεί περίπου μια ημέρα για να εγκριθεί.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 26

Στο μεταξύ, μπορούμε να μπούμε στο λογαριασμό μας του Adwords.

Ο λογαριασμός AdWords

Μπαίνοντας στο λογαριασμό AdWords μετά τη δημιουργία της καμπάνιας, η Google μας έχει μια σύντομη ανασκόπηση του λογαριασμού και των δυνατοτήτων του AdWords.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 27

Καλό είναι να ξεκινήσουμε αυτόν τον οδηγό, καθώς η εμφάνιση του AdWords είναι αρκετά περίπλοκη, με πολλές διαφορετικές καρτέλες και επιλογές.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 28

Επίσης στο πάνω μέρος του παραθύρου, μια ενημέρωση σε κόκκινο φόντο μας ενημερώνει πως οι καμπάνια μας δεν έχει ενεργοποιηθεί ακόμα.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 29

Αυτό είναι φυσιολογικό, καθώς περιμένουμε να εγκριθεί.

Το μόνο που χρειάζεται πλέον είναι να προσθέσουμε έναν τρόπο πληρωμής. Αρκεί να κάνουμε κλικ στο γρανάζι πάνω δεξιά και να επιλέξουμε “Χρέωση”.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 30

Επιλέγουμε σαν χώρα την Ελλάδα…

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 31

…και συμπληρώνουμε τα στοιχεία μας, καθώς και τα στοιχεία της πιστωτικής ή χρεωστικής κάρτας μέσω της οποίας θα γίνει η χρέωση.

Διαφήμιση στη Google με το AdWords για Αρχάριους 32

Αυτός είναι ο μόνος διαθέσιμος τρόπος για την πληρωμή των διαφημίσεων AdWords στην Ελλάδα, δεν υπάρχει δυνατότητα πχ τραπεζικής κατάθεσης.

Συνεχίζεται…

Η διαφήμιση στο Internet έχει πολλά μυστικά και στρατηγικές που μπορούμε να ακολουθήσουμε για να έχουμε καλύτερα αποτελέσματα.

Όμως, ακόμη και στη βασικότερή της μορφή είναι μακράν η ποιο οικονομική μέθοδος διαφήμισης, και με την κατάλληλη στόχευση, η πιο αποτελεσματική.

Σε επόμενους οδηγούς θα εστιαστούμε στις ξεχωριστές στρατηγικές που θα κάνουν μια απλή διαφημιστική καμπάνια, εξαιρετική.

Μείνετε συντονισμένοι!

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

Αγορά Tablet Με Android, Windows, iOS, €56-€1.199 Σεπτέμβριος 2020
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#229 - Ιδιωτικό Δίκτυο Και Διάρκεια Μπαταρίας Windows 11, Βελτίωση Απόδοσης Παιχνιδιών Με Τον Edge
QuickSteps
GamingSteps#20220624 - Το Πρώτο PlayStation 5 Slim, Overwatch 2 Και Loot Box, Το Raft Εκτός Early Access
GamingSteps