Home » Εβδομαδιαίες Στήλες » QuickSteps » Έναρξη Windows 10 Στα Windows 11, Αυτόματη Σύνδεση Σε Ασύρματα Δίκτυα
QuickSteps#235 - Έναρξη Windows 10 Στα Windows 11, Αυτόματη Σύνδεση Σε Ασύρματα Δίκτυα

Έναρξη Windows 10 Στα Windows 11, Αυτόματη Σύνδεση Σε Ασύρματα Δίκτυα

Αυτή την εβδομάδα, εμποδίζουμε την αυτόματη σύνδεση σε ασύρματα δίκτυα και την ανάγνωση μηνυμάτων από εφαρμογές, διαγράφουμε το ιστορικό της Εκτέλεσης, ενεργοποιούμε τα ασύγχρονα πλήκτρα, και μετονομάζουμε Bluetooth συσκευές στα Windows 11. Χρησιμοποιούμε το μενού Έναρξη των Windows 10 στα Windows 11 και κάνουμε πράξεις με χρόνους στα Υπολογιστικά φύλλα Google.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…

…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.

Πώς εμποδίζω την αυτόματη σύνδεση σε ασύρματα δίκτυα στα Windows 11

Τα Windows 11 αποθηκεύουν τα ασύρματα δίκτυα στα οποία έχουμε συνδεθεί, ώστε να πραγματοποιούν αυτόματα σύνδεση σε αυτά όταν βρισκόμαστε εντός της εμβέλειας του εκάστοτε δικτύου.

Πρόκειται για μία χρήσιμη λειτουργία, αλλά μερικές φορές ο υπολογιστής συνδέεται σε δίκτυα που δεν θέλουμε ή δεν είναι ασφαλή, όπως τα δημόσια ή ανοιχτά ασύρματα δίκτυα.

Ευτυχώς, μπορούμε αρκετά εύκολα να απενεργοποιήσουμε την αυτόματη σύνδεση σε ασύρματα δίκτυα στα Windows 11. Αρχικά, κατά την πρώτη σύνδεση σε ένα ασύρματο δίκτυο, μπορούμε να αποεπιλέξουμε το κουτάκι “Αυτόματη σύνδεση”.

QuickSteps#235 - Έναρξη Windows 10 Στα Windows 11, Αυτόματη Σύνδεση Σε Ασύρματα Δίκτυα

Επιπλέον, μπορούμε να εμποδίσουμε τα Windows να συνδέονται αυτόματα σε δίκτυα στα οποία έχουμε συνδεθεί στο παρελθόν μέσω του Πίνακα Ελέγχου ή των ρυθμίσεων του λειτουργικού συστήματος.

Χρησιμοποιώντας τον Πίνακα Ελέγχου

Αρχικά, γράφουμε στην αναζήτηση “Πίνακας Ελέγχου” και πατάμε “Άνοιγμα”.

Έπειτα, στην “Προβολή κατά” επιλέγουμε την “Κατηγορία”.

Μετά, κάνουμε κλικ στο “Δίκτυο και Internet”.

Στη συνέχεια, πατάμε το “Κέντρο δικτύου και κοινής χρήσης”.

Έπειτα, κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “Αλλαγή ρυθμίσεων προσαρμογέα”.

Στο παράθυρο που θα ανοίξει, κάνουμε διπλό κλικ στο “Wi-Fi”.

Θα ανοίξει ένα νέο παράθυρο, στο οποίο πατάμε τις “Ιδιότητες ασύρματου δικτύου”.

Στο παράθυρο των ιδιοτήτων του δικτύου, αποεπιλέγουμε το κουτάκι δίπλα στην “Αυτόματη σύνδεση όταν αυτό το δίκτυο βρίσκεται εντός εμβέλειας” και πατάμε “OK”.

Για να εμποδίσουμε τα Windows να συνδέονται αυτόματα σε περισσότερα από ένα ασύρματα δίκτυα, θα πρέπει να πραγματοποιήσουμε την παραπάνω διαδικασία για κάθε δίκτυο χωριστά, τη στιγμή που ο υπολογιστής είναι συνδεδεμένος σε αυτό.

Μέσω των ρυθμίσεων

Χρησιμοποιώντας την εφαρμογή ρυθμίσεων των Windows 11, μπορούμε πολύ πιο εύκολα να εμποδίσουμε την αυτόματη σύνδεση σε ασύρματα δίκτυα. Αρχικά, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις και κάνουμε κλικ στο “Δίκτυο και Internet”.

Έπειτα, επιλέγουμε το “Wi-Fi” και πατάμε στη “Διαχείριση γνωστών δικτύων”.

Στη συνέχεια, κάνουμε κλικ στην καταχώρηση του δικτύου που μας ενδιαφέρει.

Μετά, αποεπιλέγουμε το κουτάκι δίπλα στην “Αυτόματη σύνδεση όταν βρίσκεται εντός εύρους”.

Επαναλαμβάνουμε τα δύο τελευταία βήματα για κάθε δίκτυο στο οποίο θέλουμε να εμποδίσουμε την αυτόματη σύνδεση.

Πώς εμποδίζω εφαρμογές να διαβάζουν μηνύματα στα Windows 11

Τα Windows 11 επιτρέπουν να ελέγχουμε αν οι εγκατεστημένες εφαρμογές μπορούν να διαβάζουν μηνύματα. Όταν χρησιμοποιούμε εφαρμογές για την αποστολή και λήψη μηνυμάτων, όπως το “Το τηλέφωνο σας“, η ρύθμιση πρέπει να είναι ενεργή.

Ωστόσο, αν δεν χρησιμοποιούμε τέτοιες εφαρμογές ή θέλουμε να εμποδίσουμε ορισμένα ή όλα τα προγράμματα να διαβάζουν τα μηνύματα μας, τότε μπορούμε να απενεργοποιήσουμε τη δυνατότητα ανάγνωσης ή να δώσουμε επιλεκτική πρόσβαση.

Με αυτόν τον τρόπο αποτρέπουμε την πρόσβαση μη εξουσιοδοτημένων εφαρμογών σε ενδεχομένως ευαίσθητα προσωπικά δεδομένα.

Αρχικά, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις των Windows και μπαίνουμε στο “Απόρρητο και ασφάλεια”.

Έπειτα, εντοπίζουμε και επιλέγουμε τα “Μηνύματα”.

Στη συνέχεια, απενεργοποιούμε τον διακόπτη κάτω από το “Να επιτρέπεται στις εφαρμογές η ανάγνωση μηνυμάτων”.

Αν θέλουμε να εμποδίσουμε συγκεκριμένα προγράμματα να διαβάζουν μηνύματα, τότε διατηρούμε ενεργό τον παραπάνω διακόπτη και απενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στο όνομα της εκάστοτε εφαρμογής.

Πώς διαγράφω το ιστορικό της Εκτέλεσης των Windows 11

Η Εκτέλεση των Windows 10, την οποία ανοίγουμε με τον συνδυασμό πλήκτρων “Win+R”, βοηθά στο άνοιγμα φακέλων, την έναρξη εφαρμογών, το τρέξιμο ειδικών εργαλείων, και πολλά άλλα.

Για παράδειγμα, για να τρέξουμε το πρόγραμμα επεξεργασίας του Μητρώου των Windows, πληκτρολογούμε “regedit” και πατάμε “OK”.

Ομοίως, μπορούμε να ανοίξουμε τον φάκελο χρήστη γράφοντας “%userprofile%” και κάνοντας κλικ στο κουμπί “OK”.

Τα Windows αποθηκεύουν όλες τις εντολές που πληκτρολογούμε στην Εκτέλεση, ώστε να γλιτώνουμε χρόνο στην μελλοντική τους εκτέλεση.

Ωστόσο, εάν χρησιμοποιούμε κάποιον κοινόχρηστο υπολογιστή χωρίς ξεχωριστό λογαριασμό για τον κάθε χρήστη, μπορεί να θέλουμε να διαγράψουμε το ιστορικό που δημιουργεί το λειτουργικό σύστημα.

Με αυτόν τον τρόπο μπορούμε να αποτρέψουμε την εκτέλεση εντολών από χρήστες οι οποίοι ενδεχομένως δεν γνωρίζουν τι ακριβώς κάνει η κάθε μία από αυτές και ίσως από λάθος προκαλέσουν οποιοδήποτε πρόβλημα.

Για να διαγράψουμε το ιστορικό της Εκτέλεσης, θα πρέπει να επέμβουμε στο Μητρώο των Windows το οποίο περιέχει σημαντικά δεδομένα για τη σωστή λειτουργία του υπολογιστή. Γι’ αυτό, καλό θα ήταν να πάρουμε ένα backup πριν προβούμε σε οποιαδήποτε αλλαγή.

Τι είναι το Windows Registry (Μητρώο των Windows)

Ακόμα και σχετικά αρχάριοι χρήστες, όλο και κάπου θα έχουν ακούσει για το μυστηριώδες και μάλλον χαώδες Windows registry. Θα το βρούμε σε πολλούς οδηγούς…

Αρχικά, πατάμε τα πλήκτρα “Win+R”, στο παράθυρο της εκτέλεσης γράφουμε “regedit”, και κάνουμε κλικ στο “OK”.

Μετά, αντιγράφουμε την ακόλουθη διαδρομή, την κάνουμε επικόλληση στη γραμμή διευθύνσεων του Μητρώου των Windows, και πατάμε Enter.

HKEY_CURRENT_USER\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Explorer\RunMRU

Στο δεξί τμήμα του παραθύρου υπάρχουν διάφορες τιμές συμβολοσειράς οι οποίες έχουν για όνομα τα γράμματα του λατινικού αλφαβήτου. Επιπλέον, υπάρχουν οι τιμές “(Προεπιλογή)” και “MRUList”.

Επιλέγουμε όλες τις τιμές, εκτός από την “(Προεπιλογή)”, κάνουμε δεξί κλικ, και πατάμε “Διαγραφή”.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, κάνουμε κλικ στο “Ναι” για να επιβεβαιώσουμε τη διαγραφή.

Τέλος, κλείνουμε το Μητρώο των Windows και κάνουμε επανεκκίνηση του υπολογιστή.

Τι είναι και πώς ενεργοποιώ τα ασύγχρονα πλήκτρα στα Windows 11

Τα ασύγχρονα πλήκτρα είναι ένα από τα εργαλεία διευκόλυνσης πρόσβασης των Windows. Μεταξύ άλλων, βοηθούν στην αύξηση της παραγωγικότητας, διότι επιτρέπουν να χρησιμοποιούμε συντομεύσεις πληκτρολογίου πατώντας ένα προς ένα τα απαραίτητα πλήκτρα και όχι όλα μαζί.

Για παράδειγμα, με ενεργά τα ασύγχρονα πλήκτρα, μπορούμε να αντιγράψουμε κάτι πατώντας πρώτα το “Ctrl” και μετά το “C”.

Ωστόσο, εάν τα ασύγχρονα πλήκτρα είναι ανενεργά, για την αντιγραφή περιεχομένου πρέπει να πατήσουμε ταυτόχρονα και τα δύο κουμπιά, τη γνωστή συντόμευση “Ctrl+C”.

Για να ενεργοποιήσουμε τα ασύγχρονα πλήκτρα, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις των Windows και μπαίνουμε στη “Προσβασιμότητα”.

Στη συνέχεια, επιλέγουμε το “Πληκτρολόγιο”.

Έπειτα, ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα από τα “Ασύγχρονα πλήκτρα”.

Αν θελήσουμε να απενεργοποιήσουμε τα ασύγχρονα πλήκτρα, επαναλαμβάνουμε τα ίδια βήματα και απενεργοποιούμε τον ίδιο διακόπτη.

Πώς μετονομάζω μία Bluetooth συσκευή στα Windows 11

Κάθε φορά που συνδέουμε μία νέα συσκευή στον υπολογιστή μέσω Bluetooth, τα Windows 11 της δίνουν αυτόματα ένα όνομα. Συνήθως, το λειτουργικό χρησιμοποιεί ως όνομα το μοντέλο ή το είδος της συσκευής, ή κάποια φράση της μορφής “DESKTOP-XXXXXXX”.

Συχνά αυτά τα ονόματα δεν είναι ιδιαίτερα χρήσιμα, ειδικά εάν έχουμε συνδέσει στον υπολογιστή δύο συσκευές ίδιου τύπου ή με το ίδιο μοντέλο.

Στην παρακάτω εικόνα βλέπουμε ένα απλό παράδειγμα. Έχουμε συνδέσει στο PC δύο ζεύγη ασύρματων ακουστικών με το ίδιο μοντέλο και δύο ποντίκια. Τα Windows 11 έχουν ονομάσει τα ακουστικά “BW-FYE6”, ενώ το όνομα του πληκτρολογίου και του ποντικιού είναι “USB Receiver”.

Ευτυχώς, μπορούμε εύκολα και γρήγορα να αλλάξουμε το όνομα των συνδεδεμένων συσκευών, ώστε να τις ξεχωρίζουμε. Αρχικά, ανοίγουμε τις ρυθμίσεις των Windows και μπαίνουμε στο “Bluetooth και συσκευές”.

Έπειτα, πατάμε το κουμπί “Προβολή περισσότερων συσκευών”.

Στη συνέχεια, εντοπίζουμε και κάνουμε κλικ στις “Συσκευές και εκτυπωτές”.

Μετά, κάνουμε δεξί κλικ στη συσκευή που θέλουμε να μετονομάσουμε και επιλέγουμε τις “Ιδιότητες”.

Στο παράθυρο που θα εμφανιστεί, πηγαίνουμε στην καρτέλα “Bluetooth”, πληκτρολογούμε το όνομα το οποίο θέλουμε να έχει η συσκευή, και πατάμε “OK”.

Πώς χρησιμοποιώ το μενού Έναρξη των Windows 10 στα Windows 11

Η Microsoft έχει εφαρμόσει δραστικές αλλαγές στο περιβάλλον χρήστη των Windows 11, σε σύγκριση με αυτό των Windows 10. Μία από τις πιο σημαντικές διαφορές των δύο εκδόσεων είναι ότι το νεότερο λειτουργικό σύστημα έχει ένα κεντρικό αιωρούμενο μενού, το οποίο περιέχει πολλά στοιχεία και βοηθά στην εκτέλεση ποικίλων εργασιών.

Οι αλλαγές που έχει πραγματοποιήσει ο τεχνολογικός κολοσσός στην τελευταία έκδοση του λειτουργικού συστήματος δεν αρέσουν σε όλους τους χρήστες. Όμως, με ή χωρίς τη χρήση ειδικών εφαρμογών, μπορούμε να επαναφέρουμε και να χρησιμοποιήσουμε χαρακτηριστικά παλαιότερων εκδόσεων του λειτουργικού της Microsoft.

Featured Windows 11 Tips Χρήσιμες Κρυφές Ρυθμίσεις & Κόλπα, Επαναφορά Λειτουργιών Windows 10
Windows 11 Tips: Κρυφές Ρυθμίσεις & Κόλπα, Πώς Επαναφέρω Λειτουργίες Των Windows 10

Όσοι από εμάς κάναμε αναβάθμιση στα Windows 11, γνωρίζουμε ήδη τις νέες δυνατότητες και βελτιώσεις του λειτουργικού συστήματος. Σε μεγάλο βαθμό έχουν διατηρήσει πολλά χαρακτηριστικά…

Σε αυτό το QuickSteps θα δούμε πώς μπορούμε να “επαναφέρουμε” και να χρησιμοποιούμε το μενού Έναρξη των Windows 10 στα Windows 11. Αρχικά, μπαίνουμε σε αυτόν τον ιστότοπο και κατεβάσουμε την εφαρμογή Start11, πατώντας τον σύνδεσμο “Try free for 30-days”.

Μόλις κατεβάσουμε και εγκαταστήσουμε την εφαρμογή, την τρέχουμε και κάνουμε κλικ στο “Start 30 Day Trial”.

Έπειτα, εισάγουμε το email μας και πατάμε “Continue”.

Στη συνέχεια, πηγαίνουμε στο email, ανοίγουμε το μήνυμα που έχει στείλει η Stardock, κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο ενεργοποίησης, επιστρέφουμε στην εφαρμογή, και πατάμε το κουμπί “Finish”.

Μετά, επιλέγουμε την κατηγορία “Start Menu” και διαλέγουμε το “Windows 10 Style”.

Τέλος, πηγαίνουμε στην “Taskbar” και απενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στο “Position the start button in the centre of the taskbar”.

Όπως βλέπουμε και στην παρακάτω εικόνα, ο υπολογιστής τρέχει Windows 11, αλλά έχει το μενού Έναρξη των Windows 10 τοποθετημένο στην αριστερή γωνία της οθόνης.

Πώς προσθέτω ή αφαιρώ χρόνους στα Υπολογιστικά φύλλα Google

Τα Υπολογιστικά φύλλα Google είναι ένα ισχυρό εργαλείο διαχείρισης, παρουσίασης, και επεξεργασίας δεδομένων. Μεταξύ άλλων, με αυτό το πρόγραμμα μπορούμε να προσθέτουμε ή να αφαιρούμε χρόνους, ώστε να υπολογίσουμε χρονικά διαστήματα.

Αυτή η δυνατότητα μπορεί να φανεί χρήσιμη όταν θέλουμε να υπολογίσουμε πόσο χρόνο χρειάστηκε να αφιερώσουμε για την ολοκλήρωση κάποιας εργασίας, πόσες ώρες εργαζόμαστε κάθε ημέρα ή εβδομάδα, και άλλα.

Προετοιμασία κελιών

Πριν προχωρήσουμε στην πρόσθεση ή αφαίρεση χρόνων, πρέπει να ρυθμίσουμε τα κελιά ώστε να προβάλλουν τα δεδομένα που περιέχουν στην κατάλληλη μορφή.

Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, επιλέγουμε τα κελιά τα οποία περιέχουν τις ώρες έναρξης και λήξης, κάνουμε κλικ στη “Μορφή”, και επιλέγουμε “Αριθμός → Ώρα”.

Έπειτα, διαλέγουμε τα κελιά στα οποία θα κάνουμε την πρόσθεση ή την αφαίρεση των χρόνων και ορίζουμε τη “Μορφή” σε “Διάρκεια”.

Αφαίρεση χρόνων

Για να αφαιρέσουμε ένα χρονικό διάστημα από ένα άλλο, χρησιμοποιούμε το σύμβολο της αφαίρεσης και δημιουργούμε μία απλή συνάρτηση της μορφής:

=ΚΕΛΙ_ΛΗΞΗΣ - ΚΕΛΙ_ΕΝΑΡΞΗΣ

Πρόσθεση χρόνων

Υπάρχουν δύο τρόποι με τους οποίους μπορούμε να προσθέτουμε χρόνους στα Υπολογιστικά φύλλα Google. Εάν θέλουμε να προσθέσουμε δύο ή τρεις χρόνους, μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε το “+”, όπως βλέπουμε και στην ακόλουθη εικόνα.

Ωστόσο, όταν πρόκειται να προσθέσουμε περισσότερους χρόνους, τότε η καλύτερη επιλογή είναι η συνάρτηση SUM. Η χρήση της SUM είναι ιδιαίτερα εύκολη. Αρχικά, πληκτρολογούμε “=SUM()” και έπειτα επιλέγουμε τα κελιά που περιέχουν τα δεδομένα τα οποία θέλουμε να προσθέσουμε.

QuickSteps#235 - Έναρξη Windows 10 Στα Windows 11, Αυτόματη Σύνδεση Σε Ασύρματα Δίκτυα

Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;

Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;

Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Γράψτε τη στο Questions.pcsteps.gr και ίσως τη δημοσιεύσουμε σε μελλοντικό οδηγό.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

FEATURED SALE ALERT τελικο
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#323 - Windows Παιχνίδια Σε Android Κινητό, Dark Mode Στο VLC, Απενεργοποίηση PC Με Σημειωματάριο
QuickSteps
GamingSteps#20240420 - Φορητό PlayStation 1, Επιστήμονας Βρήκε Τον Καλύτερο Οδηγό Του Mario Kart 8, Cities: Skylines II
GamingSteps