Home » Εβδομαδιαίες Στήλες » QuickSteps » Μπλοκάρισμα Διαφημίσεων Google, Ακύρωση Spotify, Κωδικοί Edge
QuickSteps#158 - Μπλοκάρισμα Διαφημίσεων Google, Ακύρωση Spotify, Κωδικοί Edge

Μπλοκάρισμα Διαφημίσεων Google, Ακύρωση Spotify, Κωδικοί Edge

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Αυτή την εβδομάδα, απαγορεύουμε στη Google να μας δείχνει στοχευμένες διαφημίσεις και δημιουργούμε αυτοκαταστρεφόμενα μηνύματα στο Telegram. Χρησιμοποιούμε το εργαλείο δημιουργίας κωδικών του Edge και τα στατιστικά για σπασίκλες του YouTube. Ακυρώνουμε τη συνδρομή Spotify Premium και αποθηκεύουμε post στο Facebook για να τα διαβάσουμε αργότερα. Δημιουργούμε συγκεντρωτικούς πίνακες στα Υπολογιστικά φύλλα Google.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Για να δείτε όλες τις δημοσιεύσεις της στήλης, μπορείτε είτε να κάνετε κλικ στην κατηγορία QuickSteps…

…ή να επισκεφθείτε αυτόν τον σύνδεσμο. Για να βλέπετε ανά πάσα στιγμή τις νέες δημοσιεύσεις της στήλης μας, μπορείτε να προσθέσετε το link στους σελιδοδείκτες σας.

Πώς απαγορεύω στη Google να δείχνει στοχευμένες διαφημίσεις

Να σημειωθεί πως με τις παρακάτω μεθόδους δεν θα μπλοκάρουμε συνολικά τις διαφημίσεις της Google. Θα συνεχίσουμε να βλέπουμε κανονικά διαφημίσεις, απλά όχι στοχευμένες. Για συνολικό μπλοκάρισμα των διαφημήσεων, δείτε τον οδηγό μας:

Πώς Μπλοκάρω Διαφημίσεις με το Adblock και Πώς Εξαιρώ Site

Οι διαφημίσεις στις ιστοσελίδες είναι ο βασικός λόγος που έχουμε δωρεάν πρόσβαση στο μεγαλύτερο μέρος του ίντερνετ. Όμως, σε κάποια site οι διαφημίσεις είναι ενοχλητικές. Δείτε πώς…

Η Google είναι γνωστό ότι συλλέγει αμέτρητα δεδομένα από τους χρήστες των υπηρεσιών της, τα οποία χρησιμοποιεί για διάφορους σκοπούς.

Για παράδειγμα, αν ενδιαφερόμαστε για την αγορά νέου laptop και χρησιμοποιήσουμε τη μηχανή αναζήτησης της εταιρείας για να κάνουμε έρευνα αγοράς, ξαφνικά θα εμφανίζονται στα site που επισκεπτόμαστε διαφημίσεις για φορητούς υπολογιστές.

Ωστόσο, υπάρχει τρόπος να αποτρέψουμε τη Google από το να χρησιμοποιεί τις πληροφορίες που παρέχουμε μέσω του λογαριασμού μας για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων.

Αρχικά, μπαίνουμε σε αυτόν τον ιστότοπο και πραγματοποιούμε σύνδεση με τα στοιχεία του λογαριασμού μας.

QuickSteps#158 - Μπλοκάρισμα Διαφημίσεων Google, Ακύρωση Spotify, Κωδικοί Edge

Μόλις συνδεθούμε, μπορούμε να ελέγξουμε τα στοιχεία που χρησιμοποιεί η Google και να δούμε με ποιο τρόπο αποφασίζει ποιες διαφημίσεις προβάλλει στις ιστοσελίδες που επισκεπτόμαστε.

Όπως βλέπουμε και στην παρακάτω εικόνα, η εταιρεία γνωρίζει την ηλικιακή ομάδα στην οποία ανήκουμε, το φύλο μας, τις κατηγορίες προϊόντων που μας ενδιαφέρουν, και πολλές ακόμα πληροφορίες.

Με εξαίρεση τα δύο πρώτα κριτήρια, ηλικία και φύλο, όλα τα υπόλοιπα μπορούμε να τα απενεργοποιήσουμε. Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, πατάμε το κριτήριο που θέλουμε και στο παράθυρο που θα εμφανιστεί κάνουμε κλικ στην “Απενεργοποίηση”.

Πλήρης απενεργοποίηση στοχευμένων διαφημίσεων

Εάν δεν επιθυμούμε η Google να χρησιμοποιεί γενικά τα στοιχεία και τις διαδικτυακές μας συνήθειες για την προβολή στοχευμένων διαφημίσεων, μπορούμε να απενεργοποιήσουμε την εξατομίκευση διαφημίσεων.

Για να κάνουμε κάτι τέτοιο, επισκεπτόμαστε ξανά αυτόν τον ιστότοπο. Στην κορυφή της σελίδας, κάνουμε κλικ στις “Σύνθετες ρυθμίσεις” και πατάμε το κουτάκι με το “✓”.

Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί κάνουμε κλικ στην “Εξαίρεση”.

Έπειτα, στο νέο πλαίσιο, το οποίο θα εμφανιστεί άμεσα στην οθόνη, πατάμε “Έγινε”.

Στη συνέχεια, απενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στο “Η Εξατομίκευση διαφημίσεων είναι ΕΝΕΡΓΗ”.

Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί πατάμε “Απενεργοποίηση” και στο νέο πλαίσιο κάνουμε κλικ στο “Έγινε”.

Εργαλείο δημιουργίας κωδικών στον Microsoft Edge

Στο PCsteps έχουμε ασχοληθεί εκτενώς με την ασφάλεια στο διαδίκτυο, τη δημιουργία ισχυρών κωδικών, και τους password managers. Ωστόσο, λίγοι γνωρίζουν ότι ο Edge διαθέτει το δικό του εργαλείο δημιουργίας κωδικών.

Πρώτα από όλα, θα πρέπει να ενεργοποιήσουμε το συγκεκριμένο εργαλείο. Γι’ αυτό, κάνουμε κλικ στις τρεις τελείες πάνω δεξιά και μπαίνουμε στις “Ρυθμίσεις”.

Μετά, κάνουμε κλικ στην κατηγορία “Κωδικοί πρόσβασης”.

Έπειτα, εντοπίζουμε και ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στην “Πρόταση ισχυρών κωδικών πρόσβασης”.

Δεν πρόκειται να δούμε κάποιο επιπλέον κουμπί στο περιβάλλον χρήστη του Edge. Το εργαλείο δημιουργίας κωδικών είναι κρυφό, και ενεργοποιείται μόνο στα σχετικά πεδία.

Για να το δοκιμάσουμε, ανοίγουμε τη σελίδα εγγραφής σε κάποιον ιστότοπο ή υπηρεσία. Έπειτα, κάνουμε κλικ στο πεδίο του κωδικού, και ο browser θα εμφανίσει ένα πλαίσιο το οποίο περιέχει έναν ισχυρό κωδικό τον οποίο δημιούργησε για εμάς.

Εάν δεν μας αρέσει ο κωδικός, πατάμε “Ανανέωση” ώστε το πρόγραμμα να φτιάξει έναν νέο.

Μόλις βρούμε έναν κωδικό ο οποίος μας ικανοποιεί, κάνουμε κλικ σε αυτόν και ο Edge θα τον εισάγει αυτόματα στα αντίστοιχα πεδία.

Δημιουργία αυτοκαταστρεφόμενων συνομιλιών στο Telegram

Αρκετοί χρησιμοποιούμε το Telegram για να μιλάμε με συγγενείς, φίλους, ή συναδέλφους. Όμως, ορισμένες φορές, τυχαίνει μέσω της εφαρμογής να συνομιλούμε με αγνώστους.

Για παράδειγμα, ενδέχεται να επικοινωνήσουμε με κάποιο τοπικό κατάστημα ή μία εταιρεία για τη διεκπεραίωση μιας αγοράς ή τη συλλογή πληροφοριών σχετικά με κάποια υπηρεσία.

Συνήθως, σε αυτές τις περιπτώσεις, μόλις εξυπηρετηθούμε, διαγράφουμε τα μηνύματα ώστε να διατηρούμε καθαρή την εφαρμογή και για να αποφύγουμε τη δημιουργία χάους εξαιτίας των πολλών άχρηστων μηνυμάτων.

Το Telegram επιτρέπει τη δημιουργία κρυφών συνομιλιών των οποίων τα μηνύματα διαγράφονται αυτόματα και την αποστολή αυτοκαταστρεφόμενων φωτογραφιών και εικόνων.

Δημιουργία κρυφών συνομιλιών

Οι κρυφές συνομιλίες του Telegram διαθέτουν ένα χρονόμετρο το οποίο επιτρέπει να στέλνουμε μηνύματα τα οποία διαγράφονται μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.

Για να φτιάξουμε μία τέτοια συνομιλία, ανοίγουμε την εφαρμογή, πατάμε το εικονίδιο με το μολύβι, και επιλέγουμε το “New Secret Chat”.

Στη συνέχεια, διαλέγουμε το άτομο με το οποίο θέλουμε να συνομιλήσουμε.

Έπειτα, πατάμε το εικονίδιο του ρολογιού πάνω αριστερά, στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί επιλέγουμε μετά από πόση ώρα θέλουμε να διαγράφονται τα μηνύματα που στέλνουμε, και πατάμε “Done”.

Από εδώ και στο εξής, οποιοδήποτε μήνυμα στέλνουμε σε αυτή τη συνομιλία θα διαγράφεται αυτόματα μετά το πέρας της χρονικής περιόδου που έχουμε ορίσει.

Αποστολή αυτοκαταστρεφόμενων φωτογραφιών και εικόνων

Εκτός από τις κρυφές συνομιλίες, το Telegram προσφέρει τη δυνατότητα να στέλνουμε εικόνες και βίντεο τα οποία διαγράφονται αυτόματα μετά από ορισμένο χρονικό διάστημα.

Για να στείλουμε ένα τέτοιο πολυμέσο, ανοίγουμε τη συνομιλία που διατηρούμε με το άτομο στο οποίο θέλουμε να το αποστείλουμε και πατάμε τον συνδετήρα κάτω δεξιά.

Επιλέγουμε την εικόνα ή το βίντεο που μας ενδιαφέρει και πατάμε το χρονόμετρο.

Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί διαλέγουμε πόση ώρα θέλουμε να είναι διαθέσιμο το πολυμέσο και πατάμε “Done”.

Για να στείλουμε την εικόνα ή το βίντεο, πατάμε το εικονίδιο με το βέλος.

Τα αυτοκαταστρεφόμενα πολυμέσα έχουν θολή προεπισκόπηση η οποία έχει πάνω ένα εικονίδιο που μοιάζει με φλόγα.

Μόλις ο συνομιλητής μας ανοίξει την εικόνα ή το βίντεο που του στείλαμε, θα εμφανιστεί στην προεπισκόπηση ένας κύκλος που σταδιακά αδειάζει.

Όταν ο κύκλος αδειάσει εντελώς, το πολυμέσο θα διαγραφεί και στη θέση του θα εμφανιστεί το μήνυμα “Photo has expired” ή “Video has expired”.

Πώς ακυρώνω τη συνδρομή Spotify Premium

Αν για οποιονδήποτε λόγο θέλουμε να ακυρώσουμε τη συνδρομή μας στο Premium πρόγραμμα του Spotify, μπορούμε να το κάνουμε μέσω των ρυθμίσεων του λογαριασμού από τον ιστότοπο της υπηρεσίας.

Αρχικά, επισκεπτόμαστε την ιστοσελίδα του Spotify, κάνουμε κλικ στις τρεις γραμμές πάνω δεξιά, και μπαίνουμε στο “Λογαριασμός”.

Στη σελίδα που θα ανοίξει, πατάμε τα “Διαθέσιμα προγράμματα”.

Η ιστοσελίδα θα εμφανίσει τις πληροφορίες του Premium προγράμματος το οποίο έχουμε ενεργό στον λογαριασμό μας. Κατεβαίνουμε στο τέλος της σελίδας και κάνουμε κλικ στο κουμπί “ΑΚΥΡΩΣΗ ΤΟΥ PREMIUM”.

Έπειτα, το Spotify θα ζητήσει να επιβεβαιώσουμε ότι θέλουμε να ακυρώσουμε το Premium. Για να κάνουμε κάτι τέτοιο πατάμε “ΝΑΙ, ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΑΚΥΡΩΣΗ”.

Σε όλες τις συνδρομητικές υπηρεσίες πληρώνουμε προκαταβολικά για όσα μας παρέχουν. Συνήθως, οι υπηρεσίες αυτές δεν πραγματοποιούν επιστροφή χρημάτων κατά την ακύρωση της συνδρομής.

Αντ' αυτού, επιτρέπουν στον χρήστη να απολαμβάνει τις παροχές της συνδρομής μέχρι την ημέρα που έχει πληρώσει. Το ίδιο ισχύει και για το Spotify.

Στην περίπτωσή μας, μπορούμε να επωφελούμαστε από Premium μέχρι τις 17 Φεβρουαρίου του 2021.

Πώς δημιουργώ συγκεντρωτικούς πίνακες στα Υπολογιστικά φύλλα Google

Η παρακολούθηση των δεδομένων που περιέχει ένας μεγάλος πίνακας είναι ιδιαίτερα δύσκολη. Ωστόσο, με τη χρήση συγκεντρωτικών πινάκων μπορούμε να παρακολουθούμε εύκολα συγκεκριμένα στοιχεία του κύριου πίνακα.

Για να δημιουργήσουμε έναν συγκεντρωτικό πίνακα στα Υπολογιστικά φύλλα Google, επιλέγουμε τον πίνακα που περιέχει όλο το πλήθος των δεδομένων και από το μενού “Δεδομένα” διαλέγουμε το “Συγκεντρωτικός πίνακας”.

Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί, διαλέγουμε το “Υπάρχον υπολογιστικό φύλλο” και κάνουμε κλικ στο εικονίδιο με το πλέγμα.

Διαλέγουμε πού επιθυμούμε να γίνει εισαγωγή του νέου πίνακα και πατάμε “OK”.

Έπειτα, κάνουμε κλικ στη “Δημιουργία”.

Τα Υπολογιστικά φύλλα Google θα εμφανίσουν τον πίνακα και ένα πλαίσιο στο οποίο μπορούμε να επιλέξουμε τα δεδομένα που θα περιέχει.

Στο παράδειγμά μας, διαλέξαμε οι γραμμές να αφορούν τα χρώματα και δίπλα να εμφανίζονται οι συνολικές πωλήσεις για κάθε χρώμα και σε πόσες περιοχές το πουλήσαμε.

Με τον ίδιο τρόπο μπορούμε να δημιουργήσουμε όσους συγκεντρωτικούς πίνακες θέλουμε.

Τι είναι και σε τι χρησιμεύουν τα στατιστικά για σπασίκλες του YouTube

Η πλατφόρμα του YouTube προσφέρει τη δυνατότητα να προβάλλουμε μία σειρά από πληροφορίες σχετικά με το βίντεο το οποίο παρακολουθούμε εκείνη τη στιγμή. Τα στοιχεία αυτά ονομάζονται “Στατιστικά για σπασίκλες”.

Η Google δημιούργησε αυτό το χαρακτηριστικό ώστε να μπορούν οι χρήστες να παρέχουν στους τεχνικούς της αναλυτικές πληροφορίες οι οποίες τους βοηθούν στην ταχύτερη επίλυση οποιουδήποτε προβλήματος μπορεί να προκύψει.

Ωστόσο, τα στατιστικά για σπασίκλες μπορούν να μας φανούν χρήσιμα και σε άλλες περιπτώσεις. Για παράδειγμα, το “Connection Speed” δείχνει την ταχύτητα της σύνδεσης μας σε πραγματικό χρόνο.

Οπότε, εάν η αναπαραγωγή του βίντεο κολλάει, μπορούμε να ελέγξουμε αυτό το δεδομένο και να βεβαιωθούμε ότι η αιτία δεν είναι η σύνδεση μας.

Ομοίως, το “Buffer Health” δείχνει πόσα δευτερόλεπτα από το βίντεο μπορεί να αποθηκεύσει το YouTube στην προσωρινή μνήμη για να αποφύγει τις διακοπές και άλλα προβλήματα κατά την αναπαραγωγή, λόγω της χαμηλής ταχύτητας σύνδεσης.

Για να εμφανίσουμε αυτά τα στοιχεία στη web έκδοση του YouTube, κάνουμε δεξί κλικ στο βίντεο και επιλέγουμε τα “Στατιστικά για σπασίκλες”.

Από την άλλη, στην εφαρμογή για κινητά πατάμε την εικόνα προφίλ, μπαίνουμε στις “Ρυθμίσεις”, επιλέγουμε την κατηγορία “Γενικά”, και ενεργοποιούμε τον διακόπτη δίπλα στην “Ενεργοποίηση Στατιστικών για σπασίκλες”.

Πώς αποθηκεύω δημοσιεύσεις στο Facebook για να τις διαβάσω αργότερα

Εάν είμαστε ενεργός χρήστης του Facebook, ενδεχομένως ακολουθούμε πολλές σελίδες, ομάδες, και χρήστες, που δημοσιεύουν αμέτρητα post κάθε μέρα. Όπως είναι λογικό, είναι αδύνατο να προλαβαίνουμε να διαβάσουμε τα πάντα.

Ωστόσο, η πλατφόρμα κοινωνικής δικτύωσης διαθέτει ένα χαρακτηριστικό που επιτρέπει να αποθηκεύουμε δημοσιεύσεις στις οποίες μπορούμε να ανατρέξουμε οποιαδήποτε στιγμή θελήσουμε.

Αποθήκευση δημοσιεύσεων

Για να αποθηκεύσουμε μία δημοσίευση, κάνουμε κλικ στις τρεις τελείες πάνω δεξιά και επιλέγουμε την “Αποθήκευση συνδέσμου”.

Στο πλαίσιο που θα εμφανιστεί, επιλέγουμε τη συλλογή στην οποία θέλουμε να προσθέσουμε τη δημοσίευση, ή κάνουμε κλικ στο “Νέα συλλογή” για να δημιουργήσουμε μία νέα.

Μόλις διαλέξουμε ή δημιουργήσουμε τη συλλογή στην οποία επιθυμούμε να αποθηκεύσουμε τη δημοσίευση, πατάμε “Τέλος”.

Προβολή και διαγραφή αποθηκευμένων δημοσιεύσεων

Όταν θελήσουμε να ελέγξουμε μία ή περισσότερες από τις δημοσιεύσεις που έχουμε αποθηκεύσει, εντοπίζουμε και κάνουμε κλικ στον σύνδεσμο “Αποθηκευμένα”, ο οποίος βρίσκεται στην αριστερή μεριά της σελίδας του Facebook.

Έπειτα, διαλέγουμε τη συλλογή που περιέχει τη δημοσίευση που μας ενδιαφέρει και πατάμε τον τίτλο της για να ανοίξουμε το περιεχόμενο της.

Τέλος, για να διαγράψουμε μία δημοσίευση από τις λίστες των αποθηκευμένων post, κάνουμε κλικ στις τρεις τελείες και πατάμε “Αφαίρεση από τα αποθηκευμένα”.

QuickSteps#158 - Μπλοκάρισμα Διαφημίσεων Google, Ακύρωση Spotify, Κωδικοί Edge

Σας άρεσαν τα QuickSteps της εβδομάδας;

Πώς σας φάνηκαν οι συμβουλές και τα κόλπα αυτής της εβδομάδας; Γνωρίζατε ή/και χρησιμοποιούσατε κάποιο από αυτά;

Έχετε να προτείνετε κάποιο δικό σας κόλπο, ή μία συμβουλή που θέλετε να μπει στη στήλη μας; Μοιραστείτε τη με τους αναγνώστες μας στα σχόλια και ίσως τη δείτε να δημοσιεύεται.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

featured sale alert τελικο_x4
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#323 - Windows Παιχνίδια Σε Android Κινητό, Dark Mode Στο VLC, Απενεργοποίηση PC Με Σημειωματάριο
QuickSteps
GamingSteps#20240413 - Αναστάτωση Προκάλεσε Η Σειρά Fallout, The Rogue Prince of Persia, BAFTA Games Awards 2024
GamingSteps