Home » Software » Παιχνίδια » Οι Μεγαλύτερες Απάτες του Μάρκετινγκ σε Παιχνίδια

Οι Μεγαλύτερες Απάτες του Μάρκετινγκ σε Παιχνίδια

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Οι απάτες του μάρκετινγκ δεν αποτελούν αποκλειστικό “προνόμιο” των εταιρειών τηλεμάρκετινγκ. Με την εξέλιξη της βιομηχανίας των video games, εμφανίζονται όλο και περισσότερες εταιρείες που ακολουθούν αθέμιτες τακτικές για να πουλήσουν το προϊόν τους. Από υποσχέσεις που δεν τηρούνται, μέχρι και ψευδείς διαφημίσεις, σε ορισμένα παιχνίδια δεν αντικρίσαμε στο τελικό προϊόν αυτό που περιμέναμε.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

No Man's Sky

Ο Sean Murray, μας παρουσίασε για πρώτη φορά το No Man’s Sky το Δεκέμβριο του 2013. Το παιχνίδι υποτίθεται ότι θα μας έδινε την δυνατότητα να εξερευνήσουμε ένα αχανές και ατελείωτο σύμπαν.

Θα περιείχε πεντάκις εκατομμύρια πλανήτες (ένας αριθμός με 15 μηδενικά), ο καθένας διαφορετικός και με δικά του χαρακτηριστικά. Μάλιστα, το σύμπαν θα ήταν τόσο μεγάλο, που οι πιθανότητες δύο παίκτες να συναντηθούν ήταν απειροελάχιστες, σύμφωνα με τον Sean.

Πώς όμως ένα τόσο φαινομενικά αξιόλογο παιχνίδι, κατέληξε σαν μία από τις πολλές απάτες του μάρκετινγκ?

Οι Μεγαλύτερες Απάτες του Μάρκετινγκ σε Παιχνίδια

Τι μας υποσχέθηκε ο Sean Murray?

Ο Developer της Hello Games έκανε συχνά εμφανίσεις για να μιλήσει για το πολυαναμενόμενο παιχνίδι του. Από το The Late Show του Stephen Colbert, μέχρι γνωστά Youtube κανάλια, o Sean δημιούργησε ένα τεράστιο hype γύρω από το No Man’s Sky.

Στις συνεντεύξεις του, μας υποσχόταν ένα απέραντο σύμπαν, το οποίο είχε δημιουργηθεί από αλγόριθμους που παίρνουν υπόψιν χιλιάδες παραμέτρους. Όμως, για κάποιο λόγο, σε όλες τις συνεντεύξεις μας έδειχνε τον ίδιο ακριβώς πλανήτη.

Ο πλανήτης που μας έδειχνε ο Sean φαινόταν αρκετά εντυπωσιακός. Δεινόσαυροι, τεράστια σκουλήκια, όμορφο περιβάλλον. Λαμβάνοντας υπόψιν ότι είχε δημιουργηθεί τυχαία από κάποιον αλγόριθμο, ανυπομονούσαμε να δούμε και το υπόλοιπο σύμπαν του No Man’s Sky.

Επιπλέον, μας υποσχέθηκε λειτουργίες όπως multiplayer, δυνατότητα να παίξουμε ως “διαγαλαξιακός έμπορος”, και επικές μάχες που θύμιζαν Star Wars.

Το αποτέλεσμα

Με όλο το hype που δημιουργήθηκε, οι gamers ανυπομονούσαν για την κυκλοφορία του No Man’s Sky. Οι προπαραγγελίες του παιχνιδιού ξεπέρασαν τα τρία εκατομμύρια ανά τον κόσμο, παρά την “τσουχτερή” τιμή των 60 ευρώ.

Και καθώς ετοιμαζόμασταν για το παιχνίδι της δεκαετίας, η κυκλοφορία του τον Αύγουστο του 2016, μας προσγείωσε απότομα στην πραγματικότητα. Όπως αποδείχτηκε, ο Sean μας είχε πει μερικά “ψεματάκια”.

Αρχικά, ο πλανήτης που μας έδειχνε στις συνεντεύξεις του τόσο καιρό, δεν είχε δημιουργηθεί τυχαία από κάποιον αλγόριθμο. Τον είχαν φτιάξει “χειροκίνητα” οι developers, για να παίζει στα demo παρουσίασης του παιχνιδιού.

Οι κανονικοί πλανήτες αντί για δεινόσαυρους και τεράστια σκουλήκια, είχαν κάποια πλάσματα που μοιάζανε με κακοσχεδιασμένα ιπτάμενα καλαμάρια. Επιπλέον, εμφάνιζαν πολλά bugs και δυσλειτουργίες.

Παρά τον ισχυρισμό των developers, ότι οι πιθανότητες συνάντησης μεταξύ παικτών ήταν απειροελάχιστες, την πρώτη κιόλας μέρα δύο παίκτες κατάφεραν να βρεθούν στον ίδιο πλανήτη.

Όμως, ακόμα και όταν βρέθηκαν στο ίδιο ακριβώς σημείο του πλανήτη, δεν μπορούσαν να δουν ο ένας τον άλλον. Μάλιστα, κατέγραψαν σε stream το όλο περιστατικό.

Σαν να μην έφταναν όλα αυτά, ούτε τις επικές μάχες που περιμέναμε είδαμε, ούτε μπορούσαμε να παίξουμε εξολοκλήρου σαν κάποιος “διαγαλαξιακός έμπορος”.

Το επακόλουθο του φιάσκου

Το κερασάκι στην τούρτα ήταν η εξαφάνιση από προσώπου γης και social media του Sean Murray και της Hello Games. Μέχρι που 90 μέρες μετά, εμφανίστηκαν για να μας δώσουν περαιτέρω υποσχέσεις για βελτίωση του παιχνιδιού και ένα update.

Όμως ήταν πλέον αργά. Η εμπιστοσύνη του κόσμου είχε χαθεί, οι κριτικές και τα reviews ήταν κάτι παραπάνω από αρνητικές, και οι gamers είχαν αποδεχτεί ότι απλά κάποιος τους εξαπάτησε.

Η κυκλοφορία του No Man’s Sky εξελίχθηκε σε ένα μεγάλο φιάσκο. Υποσχέσεις που δεν τηρήθηκαν, πολλά bugs, και απογοήτευση. Όχι γιατί το παιχνίδι ήταν κακό σαν παιχνίδι, αλλά γιατί δεν ήταν αυτό που ο Sean Murray μας έλεγε ότι θα ήταν.

Αυτό που κατάφεραν τελικά στο Hello Games, ήταν να μείνουν στην ιστορία ως μια από τις μεγαλύτερες απάτες του μάρκετινγκ στα video games.

Fable

Ίσως από τις μεγαλύτερες απάτες του μάρκετινγκ στην ιστορία του gaming. Το Fable ήταν ακόμα ένα παιχνίδι που μας γέμισε με υποσχέσεις πριν την κυκλοφορία του, που τελικά δεν είδαμε ποτέ.

Το “Molyneux effect”

Η συγκεκριμένη φράση/meme πήρε το όνομα της από τον κύριο Peter Molyneux (προφέρεται “Μολυνώ”), developer του Fable και πολλών άλλων παιχνιδιών. Χρησιμοποιείται για να περιγράψει μία συγκεκριμένη συμπεριφορά των gaming studios.

Ο Peter, για κάθε παιχνίδι που σχεδίαζε, ακολουθούσε μια συγκεκριμένη τακτική. Αρχικά μας ανακοίνωνε το παιχνίδι του, μαζί με υποσχέσεις για λειτουργίες και χαρακτηριστικά που δεν έχουμε ξαναδεί.

Στη συνέχεια, το παιχνίδι έβγαινε στην αγορά χωρίς όλα αυτά που μας υποσχέθηκε. Ο Peter εξαφανιζόταν μέχρι το επόμενο παιχνίδι. Εμφανιζόταν ξανά για να μας ανακοινώσει το παιχνίδι που ετοίμαζε και να μας ζητήσει συγγνώμη για το προηγούμενο.

Τι μας υποσχέθηκε το Fable

Το Fable, ήθελε να ξεχωρίσει από τα υπόλοιπα RPG παιχνίδια, εισάγοντας λειτουργίες που δεν είχαμε ξαναδεί. Open-world κόσμος, NPCs που αλλάζουν την άποψή τους για εμάς, ανάλογα με τις πράξεις μας, τη δυνατότητα να τεκνοποιήσουμε (!), και πολλά άλλα.

Ο ίδιος ο Peter Molyneux, έφτασε σε σημείο να μας πει ότι “αν ρίξουμε ένα καλαμπόκι στο έδαφος, μπορούμε να δούμε ένα δέντρο να φυτρώνει”. Ή ότι ο κόσμος του Fable ήταν τόσο μεγάλος, που παίζοντας χάθηκε σε κάποιο δάσος για τρεις μέρες.

Όπως ήταν φυσικό, οι προσδοκίες των gamers ήταν τεράστιες. Όλοι περίμεναν το Fable να έρθει και να θέσει καινούρια στάνταρ στα RPG παιχνίδια.

Το αποτέλεσμα

Το 2004 το Fable έφτασε στα ράφια των καταστημάτων, και όλοι οι λάτρεις των RPG έτρεξαν να το αγοράσουν. Όμως τους περίμενε μία μεγάλη απογοήτευση – τουλάχιστον αυτούς που πήραν στα σοβαρά τον κύριο Molyneux.

Όσα καλαμπόκια και να ρίχναμε στο έδαφος και όσες μέρες και να περιμέναμε, κανένα δέντρο δεν εμφανίστηκε. Απογόνους δεν μπορούσαμε να αφήσουμε στον κόσμο του Fable, ο οποίος δεν ήταν καν open-world.

Το παιχνίδι έμοιαζε σαν ένα ακόμα συμπαθητικό RPG, που όμως δεν είχε καμία σχέση με αυτά που περιμέναμε. Επιπλέον, αποδείχτηκε ότι τα βίντεο που βλέπαμε πριν την κυκλοφορία, δεν ήταν μέρος του παιχνιδιού.

O Peter Molyneux, έκανε αυτό που ξέρει καλύτερα. Εξαφανίστηκε από τη δημοσιότητα μέχρι το επόμενο παιχνίδι. Εμφανίστηκε μόνο για να μας ανακοινώσει το Fable 2, και να μας ζητήσει συγγνώμη για το προηγούμενο.

Grand Theft Auto V

Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι το GTA V είναι ένα από τα καλύτερα παιχνίδια των τελευταίων ετών. Από το gameplay μέχρι την ιστορία, ήταν και είναι μίλια μπροστά σε σχέση με πολλούς AAA τίτλους.

Όμως η Rockstar, δεν ήταν απόλυτα ειλικρινής πριν την κυκλοφορία του GTA. Πολλοί από εμάς περιμέναμε το multiplayer κομμάτι του παιχνιδιού να περιλαμβάνει ομαδικές αποστολές με ληστείες (heists).

Παρά τις υποσχέσεις όμως, τα heists δεν υπήρχαν στην πρώτη έκδοση του GTA V. Επιπλέον, το όλο multiplayer παρουσίαζε πολλά προβλήματα, όπως loading screens και μικρο-συναλλαγές.

H Rockstar ζήτησε συγγνώμη και μας υποσχέθηκε ότι τα heists θα συμπεριληφθούν σε κάποιο μελλοντικό update. Και αν και κράτησε την υπόσχεσή της, “ξέχασε” να μας πει μία μικρή λεπτομέρεια.

Τα heists κατά κάποια περίεργη σύμπτωση, εμφανίστηκαν όταν κυκλοφόρησαν οι κονσόλες νέας γενιάς PS4 και Xbox One. Έτσι, κάποιοι κακεντρεχείς πίστεψαν ότι όλο αυτό ήταν ένα τρικ για να αγοράσουμε εκ νέου το GTA V, μαζί με τις κονσόλες

Colin McRae Rally

Όχι, δεν αναφερόμαστε στον original τίτλο της σειράς με το όνομα του αδικοχαμένου ραλίστα, αλλά στο Steam remake που κυκλοφόρησε το 2014, και έμεινε στην ιστορία ως μια από τις απάτες του μάρκετινγκ στα video games.

Με την ανακοίνωση της κυκλοφορίας του remake, του ιδιαίτερα αγαπημένου τίτλου των 90s, πολλοί fans ήταν ενθουσιασμένοι. Μέχρι που αγόρασαν το παιχνίδι και το “έτρεξαν” για πρώτη φορά.

Το Colin McRae Rally για το Steam, δεν ήταν κάποιο remaster του original παιχνιδιού, ούτε καν κάποια HD έκδοση. Η Codemasters πήρε στην κυριολεξία ένα mobile παιχνίδι και το πέρασε στο Steam.

Το παιχνίδι δεν είχε καν επιλογή για να ρυθμίσουμε πράγματα όπως την ανάλυση της οθόνης και τα γραφικά. Επιπλέον, περιείχε μόνο τέσσερα διαθέσιμα αυτοκίνητα και τρεις πίστες.

Μπορεί τεχνικά να μην θεωρείται ψευδής διαφήμιση, όμως σίγουρα κανείς δεν θα αγόραζε το παιχνίδι αν ήξερε ότι είναι μεταφορά μιας mobile έκδοσης. Δίκαια λοιπόν παίρνει την θέση του στην λίστα με τις απάτες του μάρκετινγκ στα video games.

Τουλάχιστον οι χρήστες κατάφεραν να πάρουν τα λεφτά τους πίσω, καθώς η Codemasters επέστρεψε τα χρήματα σε όσους έκαναν το λάθος και το αγόρασαν.

Tiger Woods PGA Tour 2009 All Play

Εδώ έχουμε μια περίπτωση κάπως διαφορετική από τις άλλες. Η EA το 2008, δημιούργησε ένα τηλεοπτικό spot, για να μας παρουσιάσει το Tiger Woods PGA Tour 2009 All Play, για το Wii.

Η διαφήμιση αποτελούνταν από ένα βίντεο, που σύμφωνα με την EA, έδειχνε το gameplay του παιχνιδιού για το Nintendo Wii. Τα γραφικά του παιχνιδιού φαινόταν αρκετά εντυπωσιακά, σε σχέση με τις σχετικά περιορισμένες δυνατότητες της κονσόλας.

Τελικά αποδείχθηκε ότι το gameplay που μας έδειχνε η EA δεν ήταν από το Wii, αλλά από το Xbox 360. Μετά από καταγγελίες, η EA αναγκάστηκε να αποσύρει τη διαφήμιση από την βρετανική τηλεόραση.

Εσείς ποιες απάτες του μάρκετινγκ θυμάστε στα παιχνίδια?

Θυμάστε κάποιες από αυτές που αναφέραμε? Είναι κάποιο άλλο παιχνίδι που προσπάθησε να εξαπατήσει τους καταναλωτές με ψεύτικες υποσχέσεις? Γράψτε μας στα σχόλια τη γνώμη σας.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

FEATURED SALE ALERT τελικο
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#324 - Προβλήματα Χάρτες Google, Η Χαμηλότερη Τιμή Παιχνιδιού Στο Steam, Dark Mode Στο Google Drive
QuickSteps
GamingSteps#20240420 - Φορητό PlayStation 1, Επιστήμονας Βρήκε Τον Καλύτερο Οδηγό Του Mario Kart 8, Cities: Skylines II
GamingSteps