Home » Hardware » Οι Σοβαρότεροι Κίνδυνοι σε μια Αγορά από την Κίνα
Οι Σοβαρότεροι Κίνδυνοι σε μια Αγορά από την Κίνα

Οι Σοβαρότεροι Κίνδυνοι σε μια Αγορά από την Κίνα

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Στην εποχή του διαδικτύου, μπορούμε πλέον να αγοράσουμε οποιοδήποτε προϊόν αρκετά πιο φθηνά, αν το παραγγείλουμε απευθείας από κάποιο κινέζικο κατάστημα. Ωστόσο, δεν παύουν να υπάρχουν και διάφοροι κίνδυνοι που ενδέχεται να συναντήσουμε σε μια αγορά από την Κίνα. Δείτε ποιοι είναι αυτοί και τι μπορούμε να κάνουμε σε καθεμία από τις παρακάτω περιπτώσεις.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Αργεί να έρθει η παραγγελία

Το βασικότερο παράπονο της πλειοψηφίας των χρηστών που στρέφονται στην αγορά από την Κίνα, είναι ότι οι παραγγελίες τους αργούν να φτάσουν στον προορισμό τους.

Όταν αγοράζουμε ένα προϊόν από Κίνα, πρέπει να έχουμε κατά νου ότι η παραγγελία θα έρθει από την άλλη άκρη της γης. Στο ενδιάμεσο, θα περάσει από πολλαπλές υπηρεσίες ταχυδρομείου πριν φτάσει στα χέρια μας.

Είναι, λοιπόν, αναμενόμενο να καθυστερήσει αρκετά, ειδικά αν έχουμε επιλέξει το απλό ταχυδρομείο. Στις περισσότερες περιπτώσεις, μάλιστα, δεν ευθύνεται καν το κατάστημα από το οποίο παραγγείλαμε, αλλά η εκάστοτε μεταφορική.

Για να μειώσουμε την καθυστέρηση, αλλά και τον κίνδυνο τελωνείου, το καλύτερο που μπορούμε να κάνουμε είναι η επιλογή αποστολής Priority, τουλάχιστον σε όσα καταστήματα και όσα προϊόντα το επιτρέπουν.

Δείτε αναλυτικά τις μεθόδους αποστολής στον οδηγό μας.

Κινέζικα Κινητά & Τι Αλλάζει Στην Αγορά Από Κίνα Χωρίς Τελωνείο

Από την 1η Ιουλίου 2021 αλλάζει το καθεστώς ΦΠΑ για ηλεκτρονικές αγορές μικρής αξίας που κάνουμε από την Κίνα καθώς και για αγορές προϊόντων υψηλότερης…

Εδώ να σημειώσουμε ότι, σε περιόδους με γιορτές και αργίες, ή εποχές που η αγοραστική κίνηση είναι αυξημένη (πχ Σεπτέμβριος), είναι πολύ πιθανόν οι παραγγελίες μας να καθυστερήσουν παραπάνω, ακόμα και με την Priority αποστολή.

Αρκετές φορές έχει τύχει σε αναγνώστες, αλλά και σε συνεργάτες του PCsteps, να περιμένουμε έως και δύο μήνες για την άφιξη κάποιας παραγγελίας.

Γι’ αυτούς τους λόγους, πριν κινηθούμε στην αγορά από Κίνα, θα πρέπει να έχουμε ήδη κατά νου την ενδεχόμενη καθυστέρηση των προϊόντων. Συνήθως, τα καταστήματα δίνουν ένα διάστημα 60 ημερών – στη χειρότερη – για την άφιξη μιας παραγγελίας.

Εφόσον δεν έχει περάσει αυτό το διάστημα, δεν μπορούμε να κάνουμε κάτι άλλο, πέρα από υπομονή.

Φυσικά, η πλειψηφία των παραγγελιών συνήθως παραδίδεται εντός 20 έως 30 ημερών. Αν η αγορά μας είναι από ευρωπαϊκή αποθήκη, τότε ο χρόνος μειώνεται ακόμα περισσότερο, κοντά στις 10-15 ημέρες.

Τι κάνουμε αν η παραγγελία έχει καθυστερήσει πάνω από 60 μέρες

Ναι μεν η αργοπορία είναι κάτι αναμενόμενο σε μια αγορά από την Κίνα, αλλά κάποιες φορές μπορεί όντως να υπάρχει πρόβλημα με την παραγγελία μας.

Σε περίπτωση που η καθυστέρηση είναι μεγαλύτερη των δύο μηνών από την ημερομηνία αποστολής, και το tracking number της παραγγελίας μας δείχνει να έχει κολλήσει, θα πρέπει να επικοινωνήσουμε με το κατάστημα.

Με ένα απλό μήνυμα στο support του εκάστοτε καταστήματος, οι υπεύθυνοι θα μας κατατοπίσουν και θα μας προσφέρουν εναλλακτικές λύσεις, όπως επιστροφή χρημάτων, ή αποστολή του ίδιου προϊόντος ξανά.

Χρεώσεις τελωνείου

Μέσα στο 2017, με τις νέες τακτικές των τελωνείων, πλέον τα δέματα από Κίνα έχουν αυξημένες πιθανότητες να περάσουν από έλεγχο.

Αν έχουμε παραγγείλει με απλό ταχυδρομείο (registered air mail), τότε είναι αρκετά αυξημένο το ρίσκο να πληρώσουμε φόρο για το προϊόν που θα παραλάβουμε.

Από την άλλη, οι παραγγελίες με Priority Line δεν περνάνε από έλεγχο τελωνείου, πράγμα που την καθιστά την πλέον κατάλληλη μέθοδο για αγορά από την Κίνα.

Ωστόσο, υπάρχει περίπτωση το κατάστημα να αλλάξει τη μέθοδο αποστολής από Priority σε Expedited (ή απλό ταχυδρομείο), με ή χωρίς ενημέρωση.

Σε περίπτωση που μας ενημερώσουν για την αλλαγή, ζητάμε να γίνει η αποστολή με Priority. Αν δεν μας ενημερώσουν, και χρειαστεί να πληρώσουμε έξοδα τελωνείου, μπορούμε να επικοινωνήσουμε με το κατάστημα, και να απαιτήσουμε να πληρώσουν τον φόρο.

Το μόνο που θα χρειαστούμε, είναι η απόδειξη του εκτελωνισμού του προϊόντος που θα παραλάβουμε, όπου θα αναγράφεται και το ποσό του επιπλέον φόρου.

Αφού επισυνάψουμε την απόδειξη στο μήνυμα που θα στείλουμε στο κατάστημα, θα φροντίσουν να μας πληρώσουν τα επιπλέον έξοδα.

Λάθη μεταφορικής

Στη μέχρι τώρα εμπειρία μας με αγορές από Κίνα, διαπιστώσαμε ότι κάποιες φορές, η εταιρεία κούριερ που αναλαμβάνει να μας παραδώσει τα προϊόντα, ενδέχεται να ευθύνεται για διάφορα λάθη κατά την παράδοση.

Ένα πρόσφατο παράδειγμα από προσωπική εμπειρία αποτελεί η ACS, η οποία είναι υπεύθυνη για την παράδοση δεμάτων με Priority Line από το Gearbest.

Σε αυτού του είδους τα δέματα, τα στοιχεία του παραλήπτη δεν αναγράφονται στην μπροστά όψη της συσκευασίας στην καρτέλα της ACS, πέρα από ένα απλό ονοματεπώνυμο και διεύθυνση.

Ωστόσο, στο πίσω μέρος υπάρχουν αναλυτικές πληροφορίες, όπως τηλέφωνο ή ό,τι άλλο είχαμε δηλώσει κατά την παραγγελία.

Παρ’ όλα αυτά, η ACS δεν πρόκειται να επικοινωνήσει μαζί μας για την ημέρα και ώρα παραλαβής. Αν τυχόν δεν βρισκόμαστε σπίτι όταν έρθει το πακέτο, δεν θα λάβουμε καμία ενημέρωση, ούτε καν κάποιο χαρτάκι στην εξώπορτα.

Μετά από δύο ή τρεις απόπειρες παράδοσης, η εταιρεία θα στείλει το δέμα πίσω στην Κίνα, ξανά χωρίς καμία ενημέρωση, με την αστεία αιτιολογία ότι τα στοιχεία μας δεν ήταν επαρκή για να επικοινωνήσουν μαζί μας.

Με άλλα λόγια, θα έπρεπε να μείνουμε όλη μέρα – κάθε μέρα – στο σπίτι, ώσπου να γίνει η παράδοση. Προφανώς, το ονοματεπώνυμο, η διεύθυνση, και το κινητό τηλέφωνο δεν είναι “επαρκή στοιχεία” για να μας “εντοπίσουν”.

Δεν γνωρίζουμε αν είναι πολιτική της ACS αυτός ο τρόπος παράδοσης, ή αν το εφαρμόζουν σε συγκεκριμένα υποκαταστήματα, αλλά ακούσαμε το ίδιο παράπονο και από άλλους χρήστες, σε διαφορετικές πόλεις της χώρας.

Προτείνουμε, λοιπόν, να παρακολουθείτε το tracking number των προϊόντων που πρόκειται να παραλάβετε. Όταν δείτε ότι έχει φτάσει στη χώρα προορισμού, και οδεύει προς παράδοση, φροντίστε να επικοινωνήσετε τηλεφωνικώς με το υπεύθυνο κατάστημα ACS, για να συνεννοηθείτε για την ώρα και μέρα παραλαβής.

Σπασμένο, χαλασμένο, ή λάθος προϊόν

Ωραία, το αντικείμενο έφτασε στα χέρια μας. Όμως τι γίνεται αν ήρθε χαλασμένο ή αν είναι προβληματικό; Μπορεί ενδεχομένως αν λείπει κάποιο εξάρτημα, ή στην τελική, να μη λειτουργεί και καθόλου.

Σε κάθε αγορά από την Κίνα, καλό είναι να κάνουμε το unboxing τραβώντας ένα βίντεο με την κάμερα του κινητού μας. Έτσι, αν το προϊόν ήταν σπασμένο, ή αν δεν λειτουργεί γενικότερα, μπορούμε να στείλουμε το βίντεο στο κινέζικο κατάστημα, για να μας αποζημειώσει.

Εκτός από δυσλειτουργίες, το προϊόν που παραλάβαμε ενδέχεται να είναι διαφορετικό από αυτό που παραγγείλαμε.

Και σε αυτήν την περίπτωση, θα πρέπει να τραβήξουμε ένα βίντεο με το unboxing του προϊόντος. Στη συνέχεια, επικοινωνούμε ξανά με το κατάστημα για την αποστολή του σωστού προϊόντος.

Μερική και ολική επιστροφή χρημάτων

Σε αρκετές περιπτώσεις, ενδεχομένως να θέλουμε τα χρήματά μας πίσω για κάποια αγορά από την Κίνα. Μπορεί να ήταν χαλασμένο το προϊόν, να έλειπε κάποιο κομμάτι, και πάει λέγοντας.

Στην επικοινωνία μας με το κατάστημα αγοράς, ενδέχεται να μας προτείνουν μόνο μερική επιστροφή χρημάτων, της τάξεως του 50-70%.

Σε μια τέτοια περίπτωση δεν πρέπει να συμφωνήσουμε. Οφείλουμε να επιμείνουμε για ολική επιστροφή χρημάτων, και να μη συμβιβαστούμε με τίποτα λιγότερο.

Μετά από δύο ή τρία μηνύματα, το κατάστημα θα αναγκαστεί να μας επιστρέψει ολόκληρο το ποσό της συναλλαγής.

Υποστήριξη για παραγγελίες από το Gearbest

Η αγορά από την Κίνα, όταν πρόκειται για αξιόπιστα καταστήματα, όπως το Gearbest, είναι απολύτως ασφαλής.

Ωστόσο, όπως είδαμε, υπάρχουν διάφορα προβλήματα που μπορεί να προκύψουν, όπως ακριβώς θα μπορούσε να συμβεί και σε παραγγελίες από οπουδήποτε αλλού.

Στην προσπάθειά μας να διευκολύνουμε τους αναγνώστες μας, και δεδομένης της συνεργασίας μας με το Gearbest, δημιουργήσαμε μια σελίδα υποστήριξης για παραγγελίες από το εν λόγω κατάστημα.

Αν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε πρόβλημα στις παραγγελίες σας από το Gearbest, μπορείτε να χρησιμοποιήσετε τη φόρμα που θα βρείτε εδώ,

Εμείς, ως PCsteps, θα προωθήσουμε το πρόβλημα στην επαφή μας με το Gearbest, προκειμένου να βρεθεί λύση όσο το δυνατόν πιο γρήγορα.

Αν δυσκολεύεστε με τη συμπλήρωση της φόρμας, σύντομα θα δημοσιεύσουμε ειδικό οδηγό με αναλυτικές οδηγίες..

Αντιμετωπίζετε πρόβλημα σε κάποια αγορά από την Κίνα;

Κάθε ηλεκτρονική αγορά ενέχει κινδύνους, είτε μιλάμε για αγορά από Κίνα, είτε για οπουδήποτε αλλού. Γνωρίζοντας τους κινδύνους, μπορούμε να αποφασίσουμε πιο εύκολα αν θέλουμε να παραγγείλουμε από το εξωτερικό.

Φυσικά, επιλέγοντας αξιόπιστα καταστήματα, και ακολουθώντας όλα τα παραπάνω βήματα, μειώνουμε τον οποιονδήποτε κίνδυνο στο ελάχιστο. Έτσι, δεν υπάρχει περίπτωση να βγούμε ζημιωμένοι.

Εσάς σας βοήθησε ο οδηγός σε κάποια αγορά από Κίνα; Βρεθήκατε ποτέ αντιμέτωποι με κάποιο άλλο πρόβλημα; Γράψτε μας στα σχόλια τις εμπειρίες σας.

Μην ξεχνάτε να χρησιμοποιείτε τη φόρμα υποστήριξης του PCsteps, αν αντιμετωπίζετε πρόβλημα στις αγορές από το Gearbest.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

featured sale alert τελικο_x4
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#322 - Λογαριασμός Google Χωρίς Gmail, Δημιουργία Εικόνων Με Το Copilot, Καταμέτρηση Λέξεων
QuickSteps
GamingSteps#20240413 - Αναστάτωση Προκάλεσε Η Σειρά Fallout, The Rogue Prince of Persia, BAFTA Games Awards 2024
GamingSteps