Home » Smartphones-Tablets » Πώς να Λύσω τα Μεγαλύτερα Προβλήματα στο Κινητό

Πώς να Λύσω τα Μεγαλύτερα Προβλήματα στο Κινητό

Αυτός ο οδηγός γράφτηκε πριν από περισσότερα από 2 χρόνια. Η τεχνολογία αλλάζει και εξελίσσεται. Αν οτιδήποτε δεν σας λειτουργεί, γράψτε μας στα σχόλια και θα κοιτάξουμε να τον ανανεώσουμε.

Πρέπει να παραδεχθούμε ότι τα κινητά έχουν γίνει το alter ego μας. Τα έχουμε παντού μαζί μας όπου σταθούμε και βρεθούμε, και αν πάθουν κάτι μπορεί να χάσουμε τον ύπνο μας. Επειδή τα smartphone δεν είναι τέλεια – άλλωστε ποιος είναι – δείτε τα συνηθέστερα προβλήματα στο κινητό και τι κάνουμε για να τα περιορίσουμε.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Προωθήστε δυναμικά την επιχείρησή σας στο site του PCsteps και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη υποστηρίζουν ενεργά το PCsteps για να συνεχίσει να λειτουργεί χωρίς διαφημίσεις για όλους.

Συμμετοχή

Ο δεύτερος εαυτός και η εξάρτηση

Πρόσφατα η Google δημοσίευσε μία μεγάλη έρευνα με πολύ ενδιαφέροντα στοιχεία, τα “Micro-moments“. Το μεγαλύτερο τμήμα αυτής της δημοσίευσης αφορά τη σχέση που έχουμε αποκτήσει οι περισσότεροι από μας με τις κινητές συσκευές.

Προβλήματα στο Κινητό

Μέσα από αυτόν τον αγγλόφωνο οδηγό του Mountain view, εντοπίσαμε τις πιο ενδεικτικές και ιδιαίτερα ενδιαφέρουσες πληροφορίες. Τις αναφέρουμε συνοπτικά.

  • Το 68% των χρηστών του κινητού δηλώνουν ότι ελέγχουν τη συσκευή τους μέσα σε 15 λεπτά αφότου έχουν ξυπνήσει.
  • Το 87% έχουν πάντα το κινητό στο πλευρό τους, μέρα και νύχτα.
  • Κατά μέσο όρο οι χρήστες ελέγχουν το κινητό 150 φορές την ημέρα.
  • Ο ημερήσιος μέσος όρος χρήσης είναι τα 177 λεπτά.
  • Το 82% των χρηστών δηλώνουν ότι συμβουλεύονται τη συσκευή σχεδόν για τα πάντα.
  • Οι περισσότερες έρευνες πραγματοποιούνται στις κινητές συσκευές και όχι στους υπολογιστές.
  • Το 91% των χρηστών στρέφεται προς τα κινητά τους για να πάρει ιδέες στη μέση μιας εργασίας.
  • Το 69% πραγματοποιεί τουλάχιστον μία τραπεζική δραστηριότητα ημερησίως.
  • Οι δαπάνες για διαφήμιση είναι υψηλότερες από τις αντίστοιχες στους υπολογιστές.

Από πού ξεκινούν τα προβλήματα στο κινητό

Η τεχνολογία των κινητών συσκευών είναι γνωστό ότι καλπάζει. Όπως διαφαίνεται και από την έρευνα της Google, τα smartphone και τα tablet τείνουν να αντικαταστήσουν ακόμη και τους υπολογιστές.

Το κινητό είναι αναλώσιμο

Όταν αγοράζουμε ένα επιτραπέζιο PC, γνωρίζουμε εκ των προτέρων ότι μπορούμε να αναβαθμίσουμε τα περισσότερα τμήματά του. Είτε πρόκειται για μνήμη, είτε για κάρτα γραφικών και επεξεργαστή, έχουμε τη δυνατότητα να τα αλλάξουμε όλα.

Το κινητό δεν μας δίνει αυτές τις επιλογές. Αν πάθει κάτι το hardware, θα πρέπει να το αποχωριστούμε για μικρό ή μεγάλο χρονικό διάστημα. Εφόσον δεν επισκευάζεται, δεν έχουμε άλλη επιλογή από το πικρό αντίο.

Επιπλέον, αν θελήσουμε έναν ταχύτερο επεξεργαστή ή μια καλύτερη κάμερα, η μόνη μας επιλογή είναι να αντικαταστήσουμε το κινητό με ένα νεότερο.

Αυτή ακριβώς είναι και η επιθυμία των κατασκευαστών. Δεν θέλουν να επισκευάζουμε τις συσκευές, έτσι ώστε να έχουμε τη δυνατότητα να τις κρατάμε χρόνια. Προτιμούν να προχωράμε σε αντικατάσταση κάθε χρόνο ή ανά διετία το πολύ.

Βέβαια, εδώ που τα λέμε, το πιο πιθανό είναι ότι οι περισσότεροι από εμάς, ακριβώς το ίδιο θέλουμε.

Μπαταρία

Αναμφίβολα η μπαταρία είναι ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματα στο κινητό. Τα συνηθέστερα ζητήματα είναι η μικρή διάρκεια, η αργή φόρτιση, και σε αρκετές περιπτώσεις η αδυναμία φόρτισης.

Το πρόβλημα μπορεί να γίνει εντονότερο όταν η συσκευή δεν έχει αποσπώμενη μπαταρία. Σε αυτήν την περίπτωση δεν έχουμε καν τη δυνατότητα της αλλαγής και του μεμονωμένου ελέγχου.

Τι προσέχουμε

Η πρώτη και πλέον ενδεδειγμένη κίνηση σε αυτό το πρόβλημα, είναι ότι πρέπει να ορίζουμε τη φωτεινότητα της οθόνης μονίμως στο 50%, αποφεύγοντας την επιλογή της αυτόματης ρύθμισης.

Είναι βέβαιο ότι αυτή η στάθμη είναι αποδεκτή για τα μάτια μας. Δεν θα αντιμετωπίσουμε κανένα πρόβλημα ανάγνωσης ή δυσκολία στη χρήση του κινητού, ιδίως στους εσωτερικούς χώρους.

Ο καθαρισμός της cache και ο συνεχής έλεγχος για περιττές εφαρμογές, που τρέχουν στο υπόβαθρο θα πρέπει να γίνει ρουτίνα. Η χρήση αποτελεσματικών εφαρμογών που βοηθούν σε αυτήν την κατεύθυνση είναι αναγκαία.

Εφαρμογές όπως το γνωστό στους υπολογιστές CCleaner και το Greenify, που έχουμε αναλύσει σε προηγούμενο οδηγό, και διατίθεται και σε κινητά που δεν έχουν root, θα βοηθήσουν πολύ στην εξοικονόμηση της μπαταρίας.

Προβλήματα στο Κινητό 2

Εάν το κινητό δεν διαθέτει αποσπώμενη μπαταρία, πρέπει να χρησιμοποιούμε αποκλειστικά και μόνο τον επίσημο φορτιστή της εταιρείας. Σε αυτήν την περίπτωση και εφόσον κάνουμε έντονη καθημερινή χρήση, η λύση ενός power bank είναι μονόδρομος.

Όταν το κινητό δεν φορτίζει καθόλου, και εφόσον η μπαταρία δεν έχει παραδώσει το πνεύμα της, το πιο πιθανό είναι το πρόβλημα να οφείλεται σε σκόνη που έχει συσσωρευτεί στην αντίστοιχη υποδοχή φόρτισης του κινητού.

Σε μια τέτοια αδυναμία φόρτισης οι φθηνές μπατονέτες του φαρμακείου, ή ένα μικρό ηλεκτρικό σκουπάκι καθαρισμού θα δώσουν άμεσα τη λύση.

Προβλήματα στο Κινητό 3

Η υπερθέρμανση

Οι υψηλές θερμοκρασίες, εκτός του ότι είναι ένα από το πιο ενοχλητικά προβλήματα στο κινητό, είναι ιδιαίτερα επιβλαβείς για την μπαταρία και τη συσκευή μας συνολικότερα.

Οι περισσότερες απαιτητικές εφαρμογές αλλά και τα παιχνίδια είναι βέβαιο ότι θα ανεβάσουν τη θερμοκρασία του κινητού, μετά από κάποια ώρα συνεχούς χρήσης. Αν δεν συντρέχουν τέτοιοι λόγοι, ενδέχεται να έχουμε κατεβάσει κακόβουλες και άγνωστες εφαρμογές.

Η ακραία περίπτωση είναι να είμαστε οι άτυχοι της υπόθεσης, και να μας έλαχε μια εργοστασιακή δυσλειτουργία, όπως ακριβώς συνέβη με το Samsung Galaxy Note 7.

Τι πρέπει να κάνουμε

Όπως είδαμε και στην αρχή, πρέπει να βεβαιωθούμε ότι η φωτεινότητα της οθόνης είναι κάτω από το 50%, και ότι δεν χρησιμοποιούμε έναν κοινό φορτιστή του εμπορίου. Ταυτόχρονα δεν πρέπει να χρησιμοποιούμε το κινητό όταν το φορτίζουμε.

Ίσως απαιτηθεί να μειώσουμε τις υψηλότερες ρυθμίσεις στην ποιότητα της κάμερας, ιδίως εάν η υπερθέρμανση προέρχεται από λήψη φωτογραφιών και βίντεο.

Έχουμε αναλύσει σε διαφορετικούς οδηγούς τον ρόλο που μπορεί να διαδραματίσει το malware στη συσκευή μας. Ένας από αυτούς είναι και η υπερθέρμανση του κινητού μας. Σε αυτήν την περίπτωση απαιτείται ενδελεχής έλεγχος για κακόβουλο λογισμικό.

Επιπλέον, εφαρμογές όπως το Greenify που είδαμε προηγουμένως, και το Cpu Temperature που εντοπίζει τις αιτίες για την άνοδο της θερμοκρασίας, μπορούν να μας φανούν χρήσιμες.

Καθυστερήσεις και αργή ανταπόκριση του κινητού

Όλοι θα έχουμε παρατηρήσει ότι τα κινητά μας με την πάροδο του χρόνου γίνονται ολοένα και πιο αργά. Οι εφαρμογές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ανταποκριθούν, και η εκκίνηση του μενού είναι υποτονική.

Είναι βέβαιο ότι όσο πιο παλιά είναι συσκευή, τόσο θα αυξάνονται τα προβλήματα στο κινητό. Είναι προφανές ότι οι καινούργιες συσκευές θα είναι πολύ πιο γρήγορες από αυτήν που αγοράσαμε πέρυσι ή παλαιότερα.

Τις περισσότερες φορές, όμως, δεν είναι απαραίτητο να προβούμε σε νέα αγορά, αν το γρήγορο κινητό που είχαμε, αρχίζει και μας εκνευρίζει γιατί πηγαίνει πολύ αργά.

Οι χρησιμότερες λύσεις

Για τα παλαιότερα κινητά, η επαναφορά στις εργοστασιακές ρυθμίσεις είναι κατά κανόνα η μητέρα όλων των λύσεων. Αυτό είναι γνωστό ότι ισχύει για όλα τα λειτουργικά συστήματα των κινητών συσκευών ανεξαιρέτως.

Η ενέργεια αυτή θα διαγράψει όλα τα δεδομένα και τις ρυθμίσεις της συσκευής. Θα φέρει το κινητό πίσω στην κατάσταση που βρισκόταν όταν το ενεργοποιήσαμε για πρώτη φορά μετά την αγορά του.

Απαραίτητη προϋπόθεση πριν κάνουμε επαναφορά των εργοστασιακών ρυθμίσεων, είναι να δημιουργήσουμε πρώτα αντίγραφα ασφαλείας όλων των δεδομένων.

Στις νεότερες συσκευές, η αργή ανταπόκριση του κινητού οφείλεται κυρίως στο ότι έχει μειωθεί δραματικά ο διαθέσιμος αποθηκευτικός χώρος.

Σε αυτήν την περίπτωση, η μοναδική λύση είναι η προσθήκη μιας κάρτας SD. Ειδάλλως απαιτείται η απελευθέρωση του χώρου, με μεταφορά των περισσοτέρων αρχείων σε υπηρεσίες του σύννεφου, όπως το Google Drive και το Dropbox.

Πώς να Έχω Ένα πιο Γρήγορο Κινητό, Android και iPhone

Θα έχετε παρατηρήσει ότι τα κινητά μας με την πάροδο του χρόνου γίνονται ολοένα και πιο αργά. Οι εφαρμογές χρειάζονται περισσότερο χρόνο για να ανταποκριθούν,…

Ζητήματα σύνδεσης στο ίντερνετ

Αν το κινητό αδυνατεί να συνδεθεί στο WiFi ή στο 3G/4G, πρέπει να ενεργοποιήσουμε τη λειτουργία πτήσης για περίπου ένα λεπτό. Στη συνέχεια η εναλλαγή πίσω στη σύνδεση, θεωρείται ως η ενδεδειγμένη λύση για τέτοιου είδους προβλήματα στο κινητό.

Επιπλέον, πρέπει να θυμόμαστε ότι η επανεκκίνηση είναι ικανή από μόνη της να λύσει αυτά τα ζητήματα. Ταυτόχρονα απαιτείται να κάνουμε επανεκκίνηση της συσκευής συχνά, και τουλάχιστον δύο με τρεις φορές την εβδομάδα.

Πρόβλημα συνδεσιμότητας του Bluetooth

Το Bluetooth θεωρείται ως το πιο επισφαλές πρωτόκολλο για μεταφορά αρχείων και πρέπει να το έχουμε σε λειτουργία μόνο όταν το χρειαζόμαστε. Κατόπιν πρέπει να το απενεργοποιούμε.

Είναι ευάλωτο σε κακόβουλο λογισμικό, και είναι ένας από τους λόγους που μπορούν να μας παρακολουθούν το κινητό.

Τι προσέχουμε

Οι παρεμβολές από συσκευές όπως ασύρματα ηχεία, μικροκύματα και δορυφορικοί δέκτες (DSS), είναι οι κύριοι λόγοι που ενδεχομένως το εμποδίζουν να λειτουργήσει. Ένας άλλος λόγος μπορεί να είναι η απόσταση των συσκευών της ζεύξης.

Επιπλέον, η αδυναμία σύνδεσης του bluetooth, μπορεί να συμβαίνει επειδή το κινητό μας έχει ενεργοποιημένη τη λειτουργία της μη ανίχνευσης από άλλες συσκευές.

Προβλήματα στο κινητό που αφορούν τον συγχρονισμό

Αρκετοί χρήστες αντιμετωπίζουν θέματα με το συγχρονισμό μεταξύ των server της Google. Το ίδιο συμβαίνει και με την Apple στο iOS.

Οι απλές λύσεις

Εκείνο που αρχικά πρέπει να κάνουμε, είναι να ελέγξουμε τον κωδικό πρόσβασης του λογαριασμού.

Εφόσον το πρόβλημα εξακολουθεί να υφίσταται, πρέπει να ακολουθήσουμε το βήμα που είδαμε προηγουμένως για την ενεργοποίηση της λειτουργίας πτήσης.

Σε περίπτωση που αυτό το ζήτημα δεν λυθεί, θα πρέπει να καταργήσουμε τον λογαριασμό μας και να τον προσθέσουμε ξανά από την αρχή. Αυτή η ενέργεια θα δώσει την τελική λύση.

Σφάλματα του Google Play

Το κατάστημα της Google πολλές φορές στις Android συσκευές δεν ανταποκρίνεται. Ενώ έχουμε ενεργή σύνδεση στο ίντερνετ, μας εμφανίζει μήνυμα για αδυναμία σύνδεσης, ή δεν κατεβαίνουν τα apps.

Τι πρέπει να κάνουμε

Σε μία τέτοια περίπτωση, θα πρέπει να πάμε στις ρυθμίσεις της εφαρμογής και να διαγράψουμε το ιστορικό τοπικής αναζήτησης. Στη συνέχεια πρέπει να κάνουμε επανεκκίνηση στη συσκευή.

Εάν το πρόβλημα παραμένει, τότε πρέπει να βεβαιωθούμε από την ίδια καρτέλα των ρυθμίσεων ότι συσκευή μας είναι πιστοποιημένη, πατώντας τη σχετική ένδειξη.

Εφόσον έχουμε την πιστοποίηση και η δυσλειτουργία του Play Store συνεχίζεται, τότε πρέπει να ακολουθήσουμε το ίδιο βήμα που κάναμε με τον συγχρονισμό, δηλαδή αφαίρεση και προσθήκη του λογαριασμού από την αρχή.

Η MicroSD δεν συνεργάζεται

Υπάρχουν πολλών ειδών κάρτες microSD στην αγορά. Ωστόσο, αν και δεν είναι από τα συνηθέστερα προβλήματα στο κινητό, ενδέχεται μερικές κάρτες να μην συνεργαστούν άψογα με τη συσκευή μας.

Αυτό μπορεί να οφείλεται σε πιθανή ασυμβατότητα του κατασκευαστή, ο οποίος έχει απενεργοποιήσει τη δυνατότητα της μεταφοράς για αρχεία που δεν αφορούν τα πολυμέσα.

Ωστόσο, είναι πιο σύνηθες το πρόβλημα να οφείλεται σε φθορά της κάρτας, καθότι λόγω του μικρού μεγέθους είναι ιδιαίτερα ευάλωτες. Αν δεν λειτουργεί, ίσως είναι καλή ιδέα να της κάνουμε ένα καθαρισμό, πριν την αποσύρουμε οριστικά.

Τι προσέχουμε

Τα περισσότερα κινητά υποστηρίζουν τους δύο βασικούς τύπους καρτών. Τις SDHC που είναι οι παλαιότερες, και τις SDXC που έχουν μεγάλη χωρητικότητα και ανήκουν στη νέα γενιά.

Σε αυτούς τους δύο τύπους περιλαμβάνονται τρεις κατηγορίες ταχύτητας, όπως είναι οι κάρτες Class 10, που είναι ιδανικές για πολυμέσα υψηλής ανάλυσης, και οι UHS-1 Class 1 και 3, που είναι ακριβότερες και χρήσιμες για επαγγελματική χρήση.

Ως εκ τούτου, πριν προχωρήσουμε στην αγορά της κάρτας, θα πρέπει να ελέγξουμε στο εγχειρίδιο της συσκευής, ή κάνοντας μία μικρή έρευνα online, ποια ταχύτητα, μέγεθος, και χωρητικότητα καρτών υποστηρίζει ο κατασκευαστής.

Ο υπολογιστής δεν αναγνωρίζει το κινητό

Ένα από τα συνηθέστερα προβλήματα στο κινητό εμφανίζεται όταν το συνδέουμε για πρώτη φορά διαμέσου USB με τον υπολογιστή, όπου ενδέχεται το PC να μην το αναγνωρίσει.

Τι πρέπει να κάνουμε

Τα νεότερα λειτουργικά, όπως τα Windows 10, κάνουν αυτόματα την ενημέρωση των προγραμμάτων οδήγησης. Ωστόσο σε περίπτωση που κάτι τέτοιο δεν γίνει αυτόματα, θα πρέπει μόνοι μας να ενημερώσουμε τους drivers του κινητού.

Αυτό το επιτυγχάνουμε πηγαίνοντας στη διαχείριση συσκευών, και κάνοντας δεξί κλικ στο κινητό μας, επιλέγουμε “Ενημέρωση προγράμματος οδήγησης”.

Για τις iOS συσκευές, η ενημέρωση των προγραμμάτων οδήγησης θα γίνει αυτόματα διαμέσου της υποχρεωτικής εγκατάστασης του iTunes. Θα μας ζητηθεί να την κάνουμε, θέλουμε δεν θέλουμε, όταν συνδέσουμε για πρώτη φορά το iPhone και iPad με τον υπολογιστή.

Επιπλέον, ένας άλλος λόγος που υπολογιστής αδυνατεί να συνεργαστεί με το Android κινητό, μπορεί να είναι ότι δεν έχουμε ενεργοποιήσει τον εντοπισμό σφαλμάτων.

Αυτό το επιτυγχάνουμε στις ρυθμίσεις της συσκευής, και στην ενότητα των επιλογών προγραμματιστή.

Η πιο ενδεδειγμένη λύση για να αποφεύγουμε τα καλώδια και τυχόν άλλες δυσκολίες, είναι η ασύρματη σύνδεση του κινητού με τον υπολογιστή.

Μία τέτοια δυνατότητα μπορεί να μας τη δώσει το γνωστό Airdroid, το οποίο θεωρείται ως το ιδανικότερο εργαλείο για τα ζητήματα συνδεσιμότητας του Android στους υπολογιστές.

Μπορείτε να δείτε αναλυτικά τις δυνατότητες του Airdroid στον οδηγό μας:

Διαχείριση Android Κινητού και Tablet Μέσω Internet

To κινητό ή το tablet είναι ένα πλήρες κέντρο ψυχαγωγίας, για τη μουσική, τις ταινίες, τα προσωπικά βίντεο και τις φωτογραφίες. Όμως, η διαχείριση Android μέσω…

Οθόνη που δεν ανταποκρίνεται

Είναι από τα κοινά προβλήματα στο κινητό που ενδέχεται να δημιουργήσουν πανικό στους αρχάριους χρήστες.

Συνήθως η λύση βρίσκεται στη χειροκίνητη επανεκκίνηση με τα πλήκτρα της συσκευής.

Ωστόσο, αν η συσκευή έχει πέσει σε νερό, ή έχει υποστεί κάποια σύγκρουση, τα πράγματα θα γίνουν ζόρικα, καθότι το κόστος επισκευής ενδέχεται να έχει τριψήφιο νούμερο.

Δείτε πάντως κάποιες πατέντες που μπορούν να βοηθήσουν σε περίπτωση που βράχηκε το κινητό:

Τι Μπορώ να Κάνω αν Βράχηκε το Κινητό

Έπεσε ποτέ το κινητό σας στο νεροχύτη, ή ακόμα χειρότερα στην τουαλέτα; Μήπως κολυμπήσατε με τη συσκευή στην τσέπη, ή με μία απότομη κίνηση βράχηκε το…

Εσείς έχετε αντιμετωπίσει προβλήματα στο κινητό σας?

Τα κινητά μπορεί να μην είναι τέλεια, όμως είναι η πιο προσωπική συσκευή που διαθέτουμε. Είναι μικρά και φορητά, και τα έχουμε παντού μαζί μας.

Τα προβλήματα πάντα θα υπάρχουν στις ηλεκτρονικές συσκευές, και είναι κάτι που δεν μπορούμε να το αποφύγουμε.

Ωστόσο από μας εξαρτάται να διαχειριστούμε το μέγεθος των ζητημάτων που θα προκύψουν, και είναι κυριολεκτικά στο χέρι μας να τα περιορίσουμε.

Αν σας γεννήθηκαν απορίες ή θέλετε να μας πείτε τη γνώμη σας για τα προβλήματα στο κινητό, γράψτε μας στα σχόλια.

Τα σχόλια του PCsteps έχουν μεταφερθεί στο Questions.pcsteps.gr. Αν έχετε απορίες για τη δημοσίευση ή οποιαδήποτε τεχνολογική ερώτηση, από προτάσεις αγορών μέχρι τεχνικά προβλήματα, γράψτε μας εκεί. Απαντάμε το αργότερο εντός 48 ωρών.

Οι Στήλες του PCsteps

FEATURED sale alert b10 x4 aa
Οδηγοί Αγοράς
QuickSteps#320 - Δωρεάν VPN Edge, Πλήρη Αποσύνδεση Facebook, Κρυφό Μήνυμα Σε Εικόνα, Καρτούν Εικόνα Προφίλ
QuickSteps
GamingSteps#20240322 - Battle Royale Στο WoW, Ρεκόρ Χρηστών Για Το Stardew Valley, GDC Και IGF Awards 2024
GamingSteps