Η εικονική πραγματικότητα υπόσχεται να αλλάξει οριστικά τον τρόπο που αλληλεπιδρούμε με τον υπολογιστή. Αντί να είμαστε απλοί θεατές μέσα από μια οθόνη, βυθιζόμαστε τον ψηφιακό κόσμο. Δείτε την αναλυτική παρουσίαση του Oculus Rift, του VR Headset που πρακτικά δημιούργησε το παρόν και το μέλλον της εικονικής πραγματικότητας.
Για να βλέπεις ΟΠΟΙΑ ταινία και σειρά θέλεις ΟΤΑΝ θέλεις, σε Ελλάδα ή εξωτερικό, και να μπλοκάρεις ενοχλητικές διαφημίσεις παντού στο ίντερνετ, βάλε Cyberghost μόνο με €2 το μήνα και με bonus +3 μήνες δωρεάν στη διετή συνδρομή:
Δείτε τις ενότητες του οδηγού:
Το νεότερο βίντεο του PCsteps
Είναι διαθέσιμο το Oculus Rift στην Ελλάδα?
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, είναι αρκετά περιορισμένες οι επιχειρήσεις στην Ελλάδα από όπου μπορούμε να αγοράσουμε το Oculus Rift.
Από τις επιχειρήσεις που συνεργαζόμαστε, θα το βρείτε άμεσα διαθέσιμο στο Public, και με τη δυνατότητα για άτοκες δόσεις.
Ποια είναι η Oculus VR
Όσοι έχετε διαβάσει τον οδηγό μας για την εικονική πραγματικότητα, γνωρίζετε την ιστορία της Oculus VR και του Oculus Rift.
Εν συντομία: ο Palmer Luckey, ένας ιδιοφυής έφηβος όσον αφορά την τεχνολογία, έψαχνε μια μέθοδο για να "βυθιστεί" στη δράση των παιχνιδιών. Κατέληξε να συγκεντρώσει πάνω από 50 συσκευές VR, καμία όμως δεν ήταν ικανοποιητική.
Στο τέλος, αποφάσισε να δημιουργήσει το δικό του VR Headset. Σε συνεργασία με τον John Carmack, επικεφαλής προγραμματιστή της iD Software και δημιουργό των Doom και Quake, δημιούργησαν κάποια πρωτότυπα headset. Το 6ο από αυτά το ονόμασαν Rift.
Η πρώτη παρουσίαση του Rift έγινε στην έκθεση Electronic Entertainment Expo 2012, με ενθουσιώδεις αντιδράσεις. Ο Palmer Luckey ίδρυσε την Oculus, με τον Carmack ως Chief Technology Office και τον Brendan Iribe ως CEO.
Στη συνέχεια ακολούθησε ένα από τα μεγαλύτερα Kickstarter όλων των εποχών, που συγκέντρωσε σχεδόν 2,5 εκατομμύρια δολάρια για την εμπορική ανάπτυξη του Oculus Rift.
Το Μάρτιο του 2014, το Facebook αγόρασε την Oculus για 2 δισεκατομμύρια δολάρια, σε μετρητά και μετοχές του Facebook. Ταυτόχρονα, πολλαπλές άλλες εταιρείες άρχισαν να παρουσιάζουν τα δικά τους VR Headset, με πιο γνωστά τα HTC Vive και PlayStation VR.
Τα νομικά προβλήματα πίσω από το Oculus Rift
Όταν μια νέα τεχνολογία από τη μία ημέρα στην άλλη αξίζει δισεκατομμύρια δολάρια, είναι λογικό να συνοδευτεί από κάποιο νομικό παρασκήνιο.
Η εταιρεία Total Recall Technologies ισχυρίζεται πως προσέλαβε τον Palmer Luckey το 2011 για την ανάπτυξη ενός VR Headset, και πως ο Luckey χρησιμοποίησε παράνομα αυτές τις πληροφορίες για το Kickstarter του Oculus Rift.
Σε μια ανεξάρτητη μήνυση, οι εταιρείες Zenimax Media Inc. και ID Software LLC υποστηρίζουν πως χρησιμοποιήθηκε δική τους πνευματική ιδιοκτησία στον τομέα της εικονικής πραγματικότητας, χωρίς τη ρητή άδεια ή οποιαδήποτε αποζημίωση.
Όποιο πάντως και αν είναι το αποτέλεσμα των παραπάνω νομικών ενεργειών, δεν υπάρχει καμία αμφιβολία πως το Oculus Rift είναι υπεύθυνο για την αναβίωση της εικονικής πραγματικότητας.
Oculus Rift Unboxing
To Oculus Rift έρχεται σε ένα αρκετά ευμεγέθες κουτί, με λιτό σχεδιασμό.
Όπως πιθανώς γνωρίζετε, τα VR Headsets χρειάζονται έναν αρκετά ισχυρό υπολογιστή για να αποδώσουν επαρκώς.
Για αυτό το λόγο, οι προτεινόμενες απαιτήσεις συστήματος αναγράφονται στην πρόσοψη. Η εταιρεία θέλει να τονίσει πως το Oculus Rift δεν θα λειτουργήσει σωστά σε οποιοδήποτε παλιό ή φθηνό PC.
Θα χρειαστούμε επεξεργαστή τουλάχιστον i5 4590 και 8GB RAM. Εξαιρετικά σημαντική είναι μια ισχυρή κάρτα γραφικών, επιπέδου τουλάχιστον GTX 970 ή R9 290. Φυσικά, νεότερες κάρτες όπως η RX 480 και η GTX 1060 επίσης θα μας καλύψουν.
Πρακτικά, η σύνθεση των 900ων ευρώ στον οδηγό αγοράς υπολογιστή καλύπτει πλήρως τις ελάχιστες απαιτήσεις για το Oculus Rift.
Στην πίσω όψη του κουτιού θα δούμε το περιεχόμενο, και ξανά τις απαιτήσεις συστήματος σε τέσσερις γλώσσες. Ενώ εμφανίζονται τρία παιχνίδια, κανένα από αυτά δεν έρχεται πακέτο με το Oculus Rift, θα πρέπει να τα αγοράσουμε ξεχωριστά.
Τα Farlands και Lucky's Tale είναι δωρεάν, αλλά το EVE: Valkyrie κοστίζει 60 ευρώ.
Αφαιρώντας το άσπρο χαρτόνι με τις παραπάνω πληροφορίες, μένουμε με το κυρίως κουτί. Αξίζει να σημειωθεί η αίσθηση πολυτέλειας που αφήνει, καθώς διαθέτει υφή βελουτέ.
Από τη στιγμή το Oculus Rift κοστίζει 800 ευρώ στην Ελληνική αγορά, η εταιρεία θέλει ήδη από την πρώτη επαφή με το κουτί να νιώσουμε την ποιότητα της συσκευής που αγοράσαμε.
Το εσωτερικό
Ανοίγοντας στο κουτί, στα αριστερά βλέπουμε το VR Headset. Διαθέτει ενσωματωμένα λουριά για την προσαρμογή στο κεφάλι, ενσωματωμένα ακουστικά ανοιχτού τύπου, και καλώδια USB 3.0 και HDMI. Τα καλώδια έχουν μήκος 4 μέτρα.
Στο καπάκι του κουτιού είναι προσαρμοσμένο το ασύρματο χειριστήριο. Δεν χρειάζεται να έχουμε Bluetooth στον υπολογιστή μας για να λειτουργήσει, η επικοινωνία του γίνεται απευθείας με το Oculus Rift.
Δεξιά του headset είναι ο αισθητήρας "Constellation" που χρησιμοποιεί το Rift για να αντιλαμβάνεται τη θέση του στο χώρο. Έτσι, αν κινηθούμε εμπρός, πίσω, δεξιά ή αριστερά φορώντας το Rift, ο εικονικός κόσμος θα αντιδρά ανάλογα.
Ο αισθητήρας έχει ύψος 25 εκατοστά και τη δική του βάση, ενώ συνδέεται επίσης με USB 3.0. Είναι σχεδιασμένος για να τοποθετηθεί δίπλα από την οθόνη του υπολογιστή.
Το Oculus Rift διαθέτει ενσωματωμένα μια σειρά υπέρυθρα LED, τα οποία αναβοσβήνουν με ένα συγκεκριμένο μοτίβο. Γνωρίζοντας το μοτίβο, το Constellation μπορεί να εντοπίσει τη θέση της κάσκας VR στο χώρο.
Κάτω από τη θέση του αισθητήρα στο κουτί, θα βρούμε το ασύρματο χειριστήριο Xbox που έρχεται με το Oculus. Δεν έχει κάποια διαφορά με τα άλλα χειριστήρια Xbox που κυκλοφορούν στην αγορά. Οι μπαταρίες περιλαμβάνονται στη συσκευασία.
Το gamepad δεν συνδέεται απευθείας ασύρματα με το Oculus, αλλά έχει το δικό του USB dongle. Συνολικά λοιπόν θα χρειαστούμε τρεις ελεύθερες θύρες για το Oculus Rift, αν και το gamepad είναι προαιρετικό για τη χρήση.
Στον ίδιο χώρο θα βρούμε καλώδιο επέκτασης για το dongle του gamepad, τις μπαταρίες AA, πανί για τον καθαρισμό των φακών του Oculus Rift, και άλλα σχετικά μικροπράγματα.
Το Oculus Rift
Το ίδιο το headset έχει αρκετά λιτή εμφάνιση. Είναι σχεδιασμένο με απλές καμπύλες, και δεν προσπαθεί να δείξει φουτουριστικό.
Χωρίς να υπολογίζουμε το συνολικό βάρος του καλωδίου - καθώς εκ των πραγμάτων κάποιο μέρος του θα είναι στο πάτωμα ή το γραφείο - το Oculus Rift ζυγίζει 480 γραμμάρια.
Τα λουριά προσαρμόζονται για να βολεύουν στα περισσότερα μεγέθη και σχήματα κεφαλιού. Είναι κατασκευασμένα από σχετικά σκληρό πλαστικό αλλά εύκαμπτα και με μαλακή επίστρωση εσωτερικά.
Στο εσωτερικό του headset θα βρούμε τους δύο ευμεγέθεις φακούς, με διάμετρο πέντε εκατοστών. Τα αυτοκόλλητα προστατευτικά προειδοποιούν να μην καθαρίσουμε με υγρό τους φακούς, και να μην εκτεθούν σε υπεριώδη ακτινοβολία.
Για όσους χρειαζόμαστε γυαλιά, μπορούμε να τα φοράμε όσο χρησιμοποιούμε το Oculus Rift. Αρκεί ο σκελετός να έχει πλάτος 142mm ή λιγότερο, και ύψος 50mm ή λιγότερο.
Στη δοκιμή μας, με γυαλιά πλάτους 142mm είχαμε μια μικρή δυσκολία στο να βάλουμε και να βγάλουμε την κάσκα, αλλά κανένα πρόβλημα στη χρήση αυτή καθαυτή.
Πίσω από κάθε φακό βρίσκεται μια οθόνη OLED με ανάλυση 1080x1200, για συνολική ανάλυση 2160x1200. Οι οθόνες έχουν refresh rate 90Hz και χαμηλό persistence, με κάθε καρέ να παραμένει επί της οθόνης για λιγότερα από 2 χιλιοστά του δευτερολέπτου.
Η υψηλή ανάλυση είναι σημαντική ώστε να φαίνονται όσο γίνεται λιγότερο τα pixels, με δεδομένη την εξαιρετικά κοντινή απόσταση μεταξύ οθόνης και ματιού.
Το υψηλό refresh rate και το χαμηλό persistence είναι απαραίτητα ώστε να μην υπάρχουν φαινόμενα θαμπώματος κατά την κίνηση (motion blur και ghosting). Ειδικά στο VR, τέτοια φαινόμενα μπορούν να οδηγήσουν σε πονοκεφάλους ή και ναυτία.
Η εγκατάσταση του Oculus Rift
Στην εγκατάσταση του Oculus Rift είναι εμφανής η επιρροή του Facebook. Όλη η διαδικασία είναι εξαιρετικά αναλυτική, ώστε να μπορεί να την ακολουθήσει και ο πλέον αρχάριος χρήστης.
Στη συσκευασία δεν περιλαμβάνεται κάποιο αποθηκευτικό μέσο με drivers, CD, DVD, ή USB. Πριν συνδέσουμε το Oculus Rift, θα πρέπει να κατεβάσουμε από το Internet το σχετικό λογισμικό, από τη διεύθυνση http://oculus.com/setup.
Το αρχείο έχει μέγεθος λιγότερα από 4MB, όμως θα αναλάβει να κατεβάσει το υπόλοιπο λογισμικό, που έχει μέγεθος 1,5GB. Συνολικά το λογισμικό της Oculus θα πιάνει 2,63GB στο σκληρό μας δίσκο μετά την εγκατάστασή του.
Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές, το λογισμικό δεν είναι διαθέσιμο στην Ελληνική γλώσσα.
Κατά την πορεία της εγκατάστασης, ο οδηγός θα μας ζητήσει να συνδέσουμε το κάθε καλώδιο του Oculus Rift και του αισθητήρα.
Ο έλεγχος για το αν όλα έχουν συνδεθεί σωστά γίνεται άμεσα.
Με τον ίδιο τρόπο θα μας καθοδηγήσει να συνδέσουμε το χειριστήριο Xbox, καθώς και το τηλεκοντρόλ για το Oculus Rift.
Ένα σημαντικό μέρος της διαδικασίας είναι η αναβάθμιση του Firmware της συσκευής στη νεότερη έκδοση.
Για όσο διαρκεί η αναβάθμιση δεν θα πρέπει να αποσυνδέσουμε το Oculus Rift ή να κλείσουμε τον υπολογιστή. Η διαδικασία δεν παίρνει πάνω από λίγα λεπτά.
Εκτός από τα θέματα σύνδεσης και αναβάθμισης, το λογισμικό εγκατάστασης θα μας καθοδηγήσει και στη ρύθμιση της συσκευής, με την εισαγωγή του ύψους...
...και τη ρύθμιση του αισθητήρα.
Αφού ολοκληρωθούν οι εξωτερικές ρυθμίσεις, θα δούμε κάποιες ρυθμίσεις φορώντας το Oculus Rift. Μέσα από αυτές θα ρυθμίσουμε σωστά την τοποθέτηση της κάσκας στο πρόσωπό μας, καθώς και την απόσταση των φακών, για καθαρότερη εικόνα.
Συνολικά η όλη διαδικασία της εγκατάστασης θα πάρει κάποιο χρόνο. Μαζί με το download και τις υπόλοιπες ρυθμίσεις, καλό είναι να υπολογίζουμε γύρω στα είκοσι με σαράντα λεπτά.
Το Oculus Rift στη χρήση
Στην πρώτη χρήση του Oculus Rift, θα μας δείξει μια σειρά από σύντομα demos, σχεδιασμένα για να δείξουν τις δυνατότητες της εικονικής πραγματικότητας.
Ίσως το πιο εντυπωσιακό από αυτά είναι το Oculus Rex.
Όλα τα demo που παίζουν σε αυτή την πρώτη εκκίνηση, καθώς και μερικά ακόμα, είναι διαθέσιμα στο δωρεάν πακέτο Oculus Dreamdeck.
Η κυρίως διαχείριση του υλικού για το Oculus Rift γίνεται μέσα από το κεντρικό μενού που είναι σχεδιασμένο να φαίνεται σαν ένα σπίτι.
Στο κέντρο της όρασής μας υπάρχει ένας δείκτης για να επιλέγουμε τα στοιχεία του μενού. Έτσι, δεν χρειαζόμαστε ποντίκι, μόνο το ασύρματο χειριστήριο για να επιβεβαιώνουμε την επιλογή.
Ενώ έχουμε τη δυνατότητα να κοιτάξουμε σε 365 μοίρες, οι δυνατότητες κίνησης προς κάθε κατεύθυνση είναι περιορισμένες στο Oculus Home, και δεν θα βρούμε άλλα δωμάτια εκτός από το βασικό.
Μέσα από τα μενού στο Oculus Home έχουμε πρόσβαση στο Oculus Store. Εκεί θα βρούμε περισσότερα από 300 παιχνίδια και προγράμματα ειδικά σχεδιασμένα για χρήση σε εικονική πραγματικότητα.
Πάντως, οι περισσότερες εφαρμογές στο store είναι επί πληρωμή, με κόστος από 0,99 ευρώ μέχρι και 60 ευρώ. Βέβαια, μπορούμε να τρέξουμε εφαρμογές VR και από τρίτες πλατφόρμες, όπως το SteamVR.
Η εμπειρία του Oculus Rift
Το 3D δεν είναι κάτι καινούριο. Οι περισσότεροι από εμάς έχουμε δει τουλάχιστον μια 3D ταινία. Οι κατασκευαστές τηλεοράσεων επιχείρησαν πριν χρόνια να φέρουν το 3D των ταινιών στο σπίτι, ασχέτως αν απέτυχαν παταγωδώς.
Όμως η εμπειρία του Oculus Rift δεν συγκρίνεται σε κανένα επίπεδο με το 3D όπως το γνωρίζαμε.
Αρχικά, το Oculus Rift μας απομονώνει πλήρως από το γύρω μας περιβάλλον, τουλάχιστον σε οπτικό επίπεδο. Οι φακοί καλύπτουν το μεγαλύτερο ποσοστό από το οπτικό μας πεδίο, και η κάσκα αποκόπτει κάθε εξωτερικό φως.
Επίσης, το υλικό για την εικονική πραγματικότητα έχει σχεδιαστεί ώστε να μας τοποθετεί στο κέντρο της δράσης. Δεν είμαστε πλέον μπροστά σε μια οθόνη σαν ένα παράθυρο προς τον κόσμο του παιχνιδιού ή της ταινίας. Απλά βρισκόμαστε εκεί.
Με το κατάλληλο λογισμικό, η εμπειρία είναι συγκλονιστική. Τα απλά demo δεν θα μας απασχολήσουν για πολύ. Αρκεί όμως να δοκιμάσουμε κάποιο παιχνίδι, όπως το Minecraft in VR, για να αντιληφθούμε την αξία της τεχνολογίας.
Να σημειωθεί εδώ πως δεν μπορούμε να παίξουμε οποιονδήποτε τίτλο της αγοράς σε VR. Θα πρέπει να έχει δημιουργηθεί ειδική έκδοση για χρήση με το Oculus Rift ή κάποιο τρίτο headset, που ενδεχομένως να χρειάζεται να την αγοράσουμε χωριστά.
Από θέμα άνεσης, παρά το βάρος του μισού κιλού, το headset δεν μας κούρασε ακόμα και μετά από αρκετή χρήση. Αυτό βέβαια είναι κάτι το υποκειμενικό. Όπως επίσης υποκειμενική είναι και η αίσθηση της δυσφορίας ή και ναυτίας για ορισμένους χρήστες.
Σε κάθε περίπτωση, αρκούν μερικά λεπτά χρήσης του Oculus Rift για να πειστούμε πως η εικονική πραγματικότητα είναι η τεχνολογία του μέλλοντος. Όμως, το "μέλλοντος" είναι η λέξη-κλειδί.
Το βασικό μειονέκτημα του Oculus Rift
Αν περιμένετε φορώντας το Oculus Rift να έχετε την ευκρίνεια μιας συμβατικής οθόνης, θα απογοητευτείτε οικτρά.
Στην τόσο κοντινή απόσταση των οθονών, η ανάλυση 1080x1200 για το κάθε μάτι δεν είναι αρκετή για να είναι αόρατα τα pixels. Σαν αποτέλεσμα, βλέπουμε ένα λεπτό, μαύρο περίγραμμα γύρω από κάθε εικονοστοιχείο.
Αυτό το φαινόμενο ονομάζεται "Screen Door Effect", και μειώνει σημαντικά την ευκρίνεια της εικόνας. Όλη η εικόνα είναι σαν να βλέπουμε μέσα από ένα μόνιμο συρματόπλεγμα, ή μέσα από μια σήτα (screen door).
Αυτό, βέβαια, δεν είναι αδυναμία του Oculus Rift, αλλά της τεχνολογίας οθονών γενικότερα.
Στο μέλλον, οι κάσκες εικονικής πραγματικότητας θα έχουν ανάλυση 4K ή και 8K για κάθε μάτι, και οι κάρτες γραφικών να μπορούν να υποστηρίξουν αυτή την ανάλυση. Με τέτοιες αναλύσεις, το Screen Door Effect θα ανήκει στο παρελθόν.
Αυτή τη στιγμή, όμως, κανένα απολύτως VR Headset δεν μπορεί εκ των πραγμάτων να εξαλείψει αυτό το μειονέκτημα της εικόνας. Κάποιοι χρήστες θα το αγνοήσουν, άλλους μπορεί να τους ενοχλεί αρκετά για να χαλάσει την εμπειρία του VR.
Αξίζει το Oculus Rift σαν αγορά?
Κάθε νέα τεχνολογία είναι ακριβή στα πρώτα της χρόνια. Τα πρώτα DVD Player κόστιζαν εκατοντάδες χιλιάδες δραχμές. Οι πρώτες τηλεοράσεις Plasma συγκρίνονταν με ένα μεταχειρισμένο αυτοκίνητο. Σκληροί δίσκοι των 40MB κόστιζαν ένα μηνιάτικο.
Εκ των πραγμάτων, οι νέες τεχνολογίες απευθύνονται σε δύο κατηγορίες χρηστών. Από τη μία είναι οι χρήστες που έχουν σημαντική οικονομική άνεση. Από την άλλη, οι φανατικοί χομπίστες που σκοπεύουν να κόψουν από αλλού για το χόμπι τους.
To Oculus Rift, με έναν υπολογιστή που να μπορεί να το υποστηρίξει επαρκώς, ξεπερνούν τα 1700 ευρώ. Το κόστος σίγουρα δεν είναι χαμηλό, αλλά δεν είναι και απαγορευτικό, για κάποιον που θέλει εδώ και τώρα να βιώσει την εμπειρία του VR.
Το βέβαιο όμως είναι πως αν δεν ανήκετε σε μία από τις παραπάνω κατηγορίες, το Oculus Rift δεν αξίζει σαν αγορά. Στα επόμενα χρόνια θα δούμε φθηνότερα και καλύτερα headset, τόσο από τρίτους κατασκευαστές όσο και από την ίδια την Oculus.
Εν κατακλείδι, θα πρέπει να ζυγίσετε αν θέλετε να πληρώσετε περισσότερα χρήματα για τη συγκλονιστική εμπειρία του VR εδώ και τώρα, ή αν είστε διατεθειμένοι να περιμένετε για φθηνότερη αλλά και καλύτερη εικονική πραγματικότητα στα επόμενα χρόνια.
Εσείς σκέφτεστε να αγοράσετε το Oculus Rift?
Αν είστε από τους χρήστες που θέλουν να είναι οι πρωτοπόροι στις νέες τεχνολογίες, ή προτιμάτε να περιμένετε για να αγοράσετε εκ του ασφαλούς, γράψτε μας στα σχόλια.
Το κανάλι του PCsteps στο YouTube



Καλό το occulus rift καλό και το VR αλλά με μέτρο μην χάσουμε και την επαφή μας με την πραγματικότητα 🙂 παν μέτρον άριστον όπως έλεγαν και οι πρόγονοι μας.
Ωραιο άρθρο. Εγώ πάντως θα ήθελα να δω σύγκριση HTC Vive VR (που προς το παρον δεν ερχεται Ελλάδα) VS Oculus Rift VS PIMAX 4K.
Επίσης νομίζω πως για το Oculus Rift πρέπει να πληρώσεις έξτρα λεφτά για να πάρεις αισθητήρες + μεγαλύτερο καλώδιο + τα oculus touch για να μπορείς να περπατάς και να ανιχνεύει τις κινήσεις σου και να έχεις χειρισμό με τα controllers,
ενώ όλα τα παραπάνω συμπεριλάμβάνονται στο HTC VIVE VR
To HTC Vive είναι σημαντικά ακριβότερο από το Oculus Rift στις χώρες που κυκλοφορεί, και αγοράζοντας το Oculus Touch καθώς και επέκταση για τα καλώδια, το Rift εξακολουθεί να είναι γύρω στα 200 ευρώ φθηνότερο. Ο αισθητήρας υπάρχει ήδη στη συσκευασία του Rift, όπως αναφέραμε.
Από τη στιγμή που έχουν την ίδια ανάλυση και τεχνολογία οθονών, το αναμενόμενο είναι να μην έχουν σημαντική διαφορά την εικόνα.
Το μόνο πραγματικό πλεονέκτημα του Vive είναι η υποστήριξη περισσότερων τίτλων μέσω του Steam.
Yes, you really are...
Καλησπερα Αγγελε, ειναι συμβατο με xbox one;
Μπορείς να παίξεις παιχνίδια του Xbox One αλλά μόνο μέσω PC
http://www.theverge.com/2016/12/12/13922052/microsoft-xbox-one-oculus-rift-streaming-app
Θα πω τη γνωμη μου παραφραζοντας ενα στιχο του Σαββοπουλου.
"Τι να τα κανω τα VR σας ειναι πολυ ακριβοπληρωμενα ταιριαζουν σε σοκολατοπαιδα μα δεν ταιριαζουνε για μενα."
σιγουρα θα ηθελα να VR HEADSET ειναι η τελευταια λεξη της τεχνολογιας και ποσο μαλλον στο τροπο παιξιματος
Καλημέρα στην παρέα. Ενημερωτικά να σας πω ότι το oculus είναι ποιο ελαφρύ και άνετο στο κεφάλι καθώς και παίζει κανονικά τους τίτλους του vive με ένα μικρό hack που το βρίσκει κανείς εύκολα. Ευτυχώς ή δυστυχώς έχει περισσότερη υποστήριξη από το vive και πιστεύω καθώς και υποστηρίζω ότι θα βγει νικητής . Φυσικά ποτέ δεν ξέρεις στην εποχή μας που είναι πάντα γεμάτη εκπλήξεις τι θα επικρατήσει παίζει μεγάλο ρόλο και η διαφήμιση / προώθηση που θα υιοθετήσει η κάθε εταιρία. Αυτό που ξέρω είναι ότι το oculus δεν κουράζει ακόμη και μετά από πολύωρη χρήση και τα αποτελέσματα είναι μαγικά.
Αρκεί να εξαλείψουν το εφέ του φρεσνες φακού και να αυξήσουν λίγο την ανάλυση. Ήδη είναι απίστευτα διασκεδαστικό και τα προβλήματα ελάχιστα. Η επόμενη έκδοση αν υπάρξει θα είναι φαντάζομαι μία μακρόχρονη τελεία στην συγκεκριμένη τεχνολογία.