Μέχρι σχετικά πρόσφατα, ο μόνος τρόπος να έχουμε ένα GPS ήταν να αγοράσουμε μια συσκευή για το αυτοκίνητο ή τη μοτοσυκλέτα μας. Σήμερα, ακόμα και τα πιο οικονομικά smartphones έχουν αυτή τη δυνατότητα. Σίγουρα γνωρίζετε ότι το GPS βασίζεται σε δορυφόρους. Έχετε όμως αναρωτηθεί πώς ακριβώς λειτουργεί η πλοήγηση GPS?
Για να βλέπεις ΟΠΟΙΑ ταινία και σειρά θέλεις ΟΤΑΝ θέλεις, σε Ελλάδα ή εξωτερικό, και να μπλοκάρεις ενοχλητικές διαφημίσεις παντού στο ίντερνετ, βάλε Cyberghost μόνο με €2 το μήνα και με bonus +3 μήνες δωρεάν στη διετή συνδρομή:
Για να δείτε τις καλύτερες εφαρμογές GPS για το κινητό, επισκεφθείτε τον οδηγό μας:
Δείτε τις ενότητες του οδηγού:
Το νεότερο βίντεο του PCsteps
Πώς ξεκίνησε η πλοήγηση GPS
Όπως πιθανώς γνωρίζετε, το ίντερνετ που χρησιμοποιούμε σήμερα βασίστηκε σε προγράμματα που αναπτύχθηκαν για στρατιωτική χρήση.
Για παράδειγμα, η τεχνολογία TCP/IP εφαρμόστηκε για πρώτη φορά στο ARPANET, το οποίο χρηματοδότησε το Υπουργείο Άμυνας των ΗΠΑ.
Κάτι αντίστοιχο συνέβη και με την δημιουργία του GPS, την οποία οφείλουμε στην ανάγκη του Αμερικανικού στρατού για καλύτερη πλοήγηση.
Πλοήγηση πριν το GPS
Το GPS δεν είναι το πρώτο σύστημα πλοήγησης με τη χρήση τεχνολογίας.
Στις αρχές της δεκαετίας του '40 είχαν κάνει την εμφάνισή τους συστήματα πλοήγησης βασισμένα σε επίγεια μετάδοση ραδιοκυμάτων. Δύο από αυτά, το LORAN-A και το Decca Navigator, χρησιμοποιήθηκαν κατά τη διάρκεια του Β' Παγκοσμίου Πολέμου.
Μάλιστα, οι νεότερες παραλλαγές του LORAN χρησιμοποιούνταν μέχρι και το 1985, ενώ το Decca Navigator έπαυσε οριστικά τη λειτουργία του το 2001.
Ορισμένα από τα προβλήματα με αυτές τις προτάσεις ήταν η περιορισμένη εμβέλεια, η περιορισμένη ακρίβεια, και ο ογκώδης εξοπλισμός.
Το Decca Navigator κατά τη διάρκεια της ημέρας είχε εμβέλεια γύρω στα 740 χιλιόμετρα και τη νύχτα γύρω στα 460 χιλιόμετρα, και ακρίβεια 200 μέτρα.
Το LORAN-A είχε βελτιωμένη εμβέλεια 2.400 χιλιόμετρα, αλλά η ακρίβεια εντοπισμού ήταν μερικές δεκάδες χιλιόμετρα στις μεγαλύτερες αποστάσεις. Σε νεότερες παραλλαγές του LORAN, η ακρίβεια έφτασε στα επίπεδα του Decca Navigator.
Η ανάπτυξη του GPS
Η ονομασία GPS προέρχεται από τα αρχικά της φράσης "Global Positioning System", που μεταφράζεται ως σύστημα παγκόσμιας τοποθέτησης. Είναι γνωστό επίσης ως Navstar GPS ή απλά Navstar.
To GPS project ξεκίνησε να αναπτύσσεται το 1973, από το Αμερικανικό Υπουργείο Άμυνας. Στόχος του project ήταν να ξεπεράσει τους περιορισμούς των προηγούμενων επίγειων συστημάτων, χρησιμοποιώντας δορυφόρους για την πλοήγηση.
Ο Αμερικανός επιστήμονας Roger Lee Easton ήταν ο επικεφαλής εφευρέτης και σχεδιαστής, και θεωρείται ο πατέρας του GPS. Για την ανάπτυξη του συστήματος συνεργάστηκε με τους Ivan A. Getting και Bradford Parkinson.
Ο πρώτος πειραματικός δορυφόρος του συστήματος, NAVSTAR 1, εκτοξεύτηκε στις 22/2/1978, με ένα πύραυλο τύπου Atlas F.
Το Δεκέμβριο του 1993 συμπληρώθηκαν 24 δορυφόροι σε τροχιά. Αυτός είναι και ο ελάχιστος αριθμός δορυφόρων που είναι απαραίτητοι για την πλοήγηση GPS.
Το 1995, το σύστημα GPS ήταν πλήρως λειτουργικό.
Από αυτούς τους αρχικούς δορυφόρους, κανείς δεν βρίσκεται πλέον σε τροχιά. Τη στιγμή που γράφονται αυτές οι γραμμές έχουν εκτοξευθεί συνολικά 70 δορυφόροι, εκ των οποίων οι 31 βρίσκονται σε τροχιά.
Έχει προγραμματιστεί η εκτόξευση άλλων 32 δορυφόρων, από το 2017 και μετά.
Αρχικά, δεν υπήρχε καμία πρόβλεψη για να χρησιμοποιηθεί η πλοήγηση GPS για πολιτική χρήση. Ήταν μια τεχνολογία αποκλειστικά για στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Αφορμή για να αλλάξει αυτό, και να μπορέσουμε να χρησιμοποιούμε σήμερα όλοι μας την πλοήγηση GPS, ήταν ένα τραγικό περιστατικό.
Η καταστροφή
Την 1η Σεπτεμβρίου 1983, η πτήση KAL 007 των Κορεάτικων Αερογραμμών εκτελούσε το δρομολόγιο Νέα Υόρκη - Σεούλ μέσω του Anchorage στην Alaska.
Μετά την απογείωση από την Alaska, λόγω σφαλμάτων στην πλοήγηση, η πτήση δεν ακολούθησε την προκαθορισμένη πορεία. Αντίθετα, βρέθηκε πάνω από απαγορευμένο εναέριο χώρο της Σοβιετικής Ένωσης.
Το αεροσκάφος καταρρίφθηκε από ένα Σοβιετικό μαχητικό, με αποτέλεσμα το θάνατο και των 269 επιβαινόντων και μελών του πληρώματος.
Η πρόσβαση των πιλότων σε ένα καλύτερο σύστημα πλοήγησης πιθανώς να είχε αποτρέψει την καταστροφή. Ο πρόεδρος των ΗΠΑ, Ronald Reagan, ανακοίνωσε πως το GPS θα είναι διαθέσιμο σε όλους χωρίς χρέωση, όταν θα είναι ολοκληρωμένο.
Το 1995, επί της προεδρίας Bill Clinton, το σύστημα έγινε πλέον διαθέσιμο και στους πολίτες.
Πώς λειτουργεί η πλοήγηση GPS
Όταν ένα κινητό τηλέφωνο επικοινωνεί με την κεραία κινητής τηλεφωνίας, η επικοινωνία είναι αμφίδρομη. Η συσκευή λαμβάνει αλλά και στέλνει δεδομένα στην κεραία.
Στην πλοήγηση GPS, όμως, η επικοινωνία είναι μονόδρομη. Κάθε smartphone και συσκευή GPS μόνο λαμβάνει σήμα από τους δορυφόρους, δεν στέλνει κανενός τύπου δεδομένα προς αυτούς.
Αν ήταν σχεδιασμένο για να στέλνει δεδομένα, θα χρειαζόταν πολύ μεγαλύτερη κεραία, όπως αυτές που έχουν τα δορυφορικά τηλέφωνα.
Το σήμα από τους δορυφόρους
Οι δορυφόροι του GPS είναι τοποθετημένοι σε πολύ συγκεκριμένες τροχιές. Ο στόχος είναι, από οποιοδήποτε σημείο της γης, να είναι ορατοί τουλάχιστον τέσσερις δορυφόροι ανά πάσα στιγμή. Όχι με γυμνό μάτι, φυσικά.
Κάθε δορυφόρος εκπέμπει διαρκώς ραδιοκύματα προς τη γη. Τα ραδιοκύματα αυτά περιλαμβάνουν δύο απλές πληροφορίες: Τη θέση του δορυφόρου και την ακριβή ώρα την οποία στάλθηκε το σήμα.
Εφόσον δεν υπάρχουν εμπόδια, όπως ψηλά κτήρια, ψηλά δέντρα, γέφυρες, τούνελ, ή πολύ βαριά συννεφιά, ο δέκτης GPS θα λάβει δεδομένα από τους τέσσερις ή και περισσότερους δορυφόρους.
Συγκρίνοντας τους χρόνους
Το κλειδί για την πλοήγηση GPS είναι η απόσταση του κάθε δορυφόρου από το δέκτη. Τα δεδομένα από τους δορυφόρους που βρίσκονται πιο κοντά στη θέση του GPS θα έρθουν ταχύτερα από το σήμα των δορυφόρων που είναι πιο απομακρυσμένοι.
Τα ραδιοκύματα στο κενό κινούνται με την ταχύτητα του φωτός. Στην ατμόσφαιρα, έχουν μια ελάχιστη επιβράδυνση. Θα υποθέσουμε όμως πως κινούνται με 300.000 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο, για να βγαίνουν πιο εύκολα οι πράξεις.
Οι δορυφόροι του GPS βρίσκονται σε ύψος 20.000 χιλιομέτρων. Αν ένας δορυφόρος βρίσκεται ακριβώς πάνω από το αυτοκίνητό μας, ο δέκτης GPS θα λάβει το σήμα μέσα σε περίπου 0,0667 δευτερόλεπτα, όπως προκύπτει με την απλή μέθοδο των τριών.
Σε ένα δορυφόρο που είναι υπό γωνία με το αυτοκίνητό μας, και τα ραδιοκύματα θα χρειαστεί να διασχίσουν πχ 25.000 χιλιόμετρα, ο χρόνος θα είναι 0,083 δευτερόλεπτα.
Το κινητό μας ή η συσκευή GPS συγκρίνει την ώρα που έλαβε το σήμα με την ώρα που έστειλε ο δορυφόρος.
Από αυτή τη διαφορά ώρας, και γνωρίζοντας την ακριβή ταχύτητα των ραδιοκυμάτων στην ατμόσφαιρα, ο δέκτης μπορεί να υπολογίσει την ακριβή του απόσταση από καθέναν από τους δορυφόρους.
Με αυτή την πληροφορία, ο δέκτης GPS μπορεί να βρει ακριβώς που βρίσκεται, με τη μέθοδο του τριπλευρισμού.
Τρία πλευράκια κάθονταν
Ο τριπλευρισμός (trilateration) είναι μία μέθοδος της Γεωμετρίας, χωρίς την οποία δεν θα ήταν δυνατή η πλοήγηση GPS.
Στο παρακάτω διάγραμμα, βρισκόμαστε στο σημείο Β. Γνωρίζουμε την απόστασή μας από το P1, που είναι r1. Αντίστοιχα η απόστασή μας από το P2 είναι r2, και η απόστασή μας από το P3 είναι r3.
Χρησιμοποιούμε αυτές τις τρεις αποστάσεις σαν ακτίνες για να σχεδιάσουμε κύκλους. Θα υπάρχει ένα και μοναδικό σημείο στο επίπεδο όπου θα τέμνονται και οι τρεις κύκλοι. Έτσι, γνωρίζοντας την απόσταση από τρία σημεία, ξέρουμε ακριβώς που είναι το Β.
Αν πάρουμε αυτή την πληροφορία και την εφαρμόσουμε σε ένα χάρτη, βρίσκουμε την ακριβή μας τοποθεσία.
Αν αντί για κύκλους σχεδιάσουμε σφαίρες με ακτίνα την απόσταση, θα βρούμε τη θέση μας στον τρισδιάστατο χώρο, στο σημείο που τέμνονται όλες οι σφαίρες.
Ενώ τρεις δορυφόροι είναι αρκετοί για τον τριπλευρισμό, τα στοιχεία από έναν τέταρτο δορυφόρο χρησιμοποιούνται ώστε ο ίδιος ο δέκτης GPS να ρυθμίσει σωστά το δικό του ρολόι. Γι' αυτό είναι απαραίτητη η λήψη από τουλάχιστον τέσσερις δορυφόρους.
Βέβαια, όσο περισσότερους δορυφόρους εντοπίζει η συσκευή, τόσο μεγαλύτερη είναι η ακρίβεια του εντοπισμού.
Η σημασία της χρονικής ακρίβειας
Εκτός από την υψηλή ταχύτητα των ραδιοκυμάτων, κάθε δορυφόρος του GPS σε τροχιά ταξιδεύει με ταχύτητα περίπου 4 χιλιόμετρα το δευτερόλεπτο. Είναι λοιπόν εξαιρετικά ζωτικής σημασίας να υπολογιστεί σωστά ο χρόνος.
Κάθε δορυφόρος διαθέτει τουλάχιστον δύο ατομικά ρολόγια Καισίου και μέχρι δύο ατομικά ρολόγια Ρουβιδίου.
Ρολόγια τέτοιου τύπου υπολογίζεται πως έχουν αβεβαιότητα ενός δευτερολέπτου κάθε κάθε 30 εκατομμύρια χρόνια.
Εκτός όμως από αυτά τα ρολόγια υπέρ-υψηλής ακριβείας, η Αμερικανική αεροπορία παρακολουθεί τους δορυφόρους από πολλαπλούς σταθμούς ανά τον κόσμο
Ο Master Control Station, που βρίσκεται στη βάση Schriever Air Force στο Colorado είναι ο υπεύθυνος σταθμός για το συγχρονισμό όλου του δικτύου με την επίγεια ώρα.
Χαράσσοντας Διαδρομές
Οι παραπάνω υπολογισμοί αυτοί γίνονται σε ελάχιστο χρόνο από το GPS. Όπως προαναφέραμε, όμως, τα δεδομένα που στέλνουν οι δορυφόροι είναι πολύ απλά.
Δεν αναφέρουν ούτε ονόματα δρόμων, ούτε τις συγκεκριμένες διαδρομές, πόσο μάλλον τις φωνητικές οδηγίες.
Αυτός είναι ο ρόλος της κάθε εφαρμογής GPS, και των χαρτών που περιέχει ή που μπορούμε να κατεβάσουμε από το ίντερνετ.
Το πρόγραμμα μπορεί να ταιριάξει τη θέση του δέκτη πάνω σε συγκεκριμένο δρόμο στο χάρτη. Γνωρίζοντας τα χαρακτηριστικά των δρόμων, μπορεί να χαράξει διαδρομή προς οποιοδήποτε σημείο, ελέγχοντας διαρκώς αν βρισκόμαστε στο σωστό δρόμο.
Μέσω του δικτύου GPS, οι δέκτες μπορούν να υπολογίσουν επίσης την ταχύτητα με την οποία κινούμαστε. Τον χρόνο που θα κάνουμε για να φτάσουμε στον προορισμό μας, τον υπολογίζουν με βάση το όριο ταχύτητας σε κάθε έναν από τους δρόμους της διαδρομής.
Αν λοιπόν το GPS δείχνει πως θα φτάσουμε καθυστερημένα στον προορισμό μας, αν οδηγούμε πάνω από το όριο ταχύτητας - μέχρι το 10% που είναι νόμιμο - η αναμενόμενη ώρα άφιξης θα ελαττώνεται.
Εναλλακτικές του GPS
Όπως προαναφέραμε, υπήρχαν και πριν το GPS επίγεια συστήματα που μπορούσαν να μας βοηθήσουν να εντοπίσουμε τη θέση μας. Τέτοια συστήματα χρησιμοποιούνται ακόμα και σήμερα.
Για παράδειγμα, με τον τριπλευρισμό είναι δυνατόν να εντοπιστεί που βρίσκεται ένα συγκεκριμένο κινητό τηλέφωνο, χρησιμοποιώντας τρεις κεραίες κινητής τηλεφωνίας.
Απλά γίνεται σύγκριση όσον αφορά την ισχύ του σήματος για να υπολογιστεί η απόσταση. Αυτές οι πληροφορίες φυσικά είναι διαθέσιμες από τους παρόχους κινητής τηλεφωνίας μόνο στις αρχές και μόνο με δικαστικό ένταλμα.
Ορισμένες συσκευές επίσης μπορούν να χρησιμοποιήσουν το Wi-Fi Positioning System (WPS) για να εντοπίσουν τη θέση τους.
Για παράδειγμα, στις χώρες που τα φορτηγά της Google έχουν περάσει για το Google Street View, έχουν καταγράψει τα ονόματα των ασύρματων δικτύων που συναντούν.
Από εκεί και πέρα, με τα ονόματα αυτά, η Google και άλλες εταιρείες με παρόμοια βάση δεδομένων μπορούν να μας ενημερώσουν για την τοποθεσία μας.
Τέλος, το GPS δεν είναι το μόνο σύστημα δορυφόρων για τον εντοπισμό της θέσης. Η Ρωσία έχει το σύστημα GLONASS. Η Κίνα το Beidou. Η Ευρωπαϊκή Ένωση αναπτύσσει το σύστημα Galileo, που αναμένεται να είναι πλήρως λειτουργικό το 2019.
Ο λόγος που αναπτύσσονται τόσα παράλληλα συστήματα είναι πως το GPS εξακολουθεί να έχει τεράστια σημασία σε στρατιωτικές επιχειρήσεις.
Σε περίπτωση λοιπόν που κάποια στιγμή στο μέλλον ξεσπάσει μια ενδεχόμενη παγκόσμια σύρραξη, οι ΗΠΑ θα μπορούσαν να διακόψουν ή να περιορίσουν την πρόσβαση στο GPS για άλλες χώρες.
Κατά συνέπεια, οι μεγάλες δυνάμεις επιθυμούν την αυτονομία τους. Σαν απλοί πολίτες, πάντως, είμαστε εξίσου καλυμμένοι με το αμερικανικό GPS όσο θα ήμασταν με οποιοδήποτε άλλο σύστημα.
Έχετε άλλες απορίες για το πώς λειτουργεί η πλοήγηση GPS?
Αν οτιδήποτε στον οδηγό δεν ήταν κατανοητό, ή αν έχετε περισσότερες απορίες σχετικά με την πλοήγηση GPS, τους δορυφόρους, ή τον τριπλευρισμό, γράψτε μας στα σχόλια.
Το κανάλι του PCsteps στο YouTube






Υποστηρίξτε τη λειτουργία του PCsteps
Θέλετε να υποστηρίξετε το PCsteps στη λειτουργία του, για να δημοσιεύουμε καθημερινά υψηλής ποιότητας οδηγούς και βίντεο σχετικά με την τεχνολογία?
Μπορείτε να κάνετε ένα like στη σελίδα μας στο Facebook, να μοιραστείτε τον οδηγό με τους φίλους σας, και να επιλέξετε τις φιλικές μας επιχειρήσεις για τις ηλεκτρονικές σας αγορές, από τους παρακάτω συνδέσμους:
- Pigogo.gr Επιστροφή χρημάτων σε κάθε σου online αγορά από 450+ επώνυμα ηλεκτρονικά καταστήματα σε όλη την Ελλάδα, με μία δωρεάν εγγραφή!
- E-shop.gr
- E-Lenovo
- Media Markt
- Public
Με κάθε σας αγορά, και χωρίς να χρεώνεστε τίποτα επιπλέον, το site μας θα παίρνει μια πολύ μικρή προμήθεια, η οποία είναι σημαντική βοήθεια για την κάλυψη των λειτουργικών εξόδων και τις αμοιβές των συνεργατών.
Αν προτιμάτε αγορές από την Κίνα, για να πετύχετε καλύτερες τιμές, συνεργαζόμαστε με τα μεγαλύτερα κινέζικα e-shop:
Δείτε τι να προσέχετε στις αγορές από Κίνα για να αποφύγετε το τελωνείο.
Για την πλήρη προστασία όλων σας των συσκευών με Windows, Android, iOS, και MacOS, το PCsteps εμπιστεύεται, χρησιμοποιεί, και προτείνει τα προϊόντα ασφαλείας της Bitdefender.
Μάλιστα, μπορείτε σε αποκλειστικότητα να δοκιμάσετε το Bitdefender Internet Security δωρεάν για 90 ημέρες.
Καλησπέρα.
το κατάλληλο Software.
Εχετε να μου προτείνεται καποιο?ευχαριστω.
Άγγελε συγχαρητήρια για άλλη μια φορά για το πλήρως εμπεριστατωμένο σου άρθρο. Έχω μια ερώτηση σχετική με το GPS των κινητών τηλεφώνων. Διάβασα ότι ένα κινητό τηλ. για να έχει γρηγορότερη και ακριβέστερη πλοήγηση πρέπει να διαθέτει αισθητήρα ψηφιακής πυξίδας όπως για παράδειγμα το Α3 της Samsung ενώ αντίστοιχα το J5 όχι. Θα ήθελα να ξέρω αν τελικά ισχύει κάτι τέτοιο ή όχι.
Σ’ ευχαριστώ εκ των προτέρων
Φιλικά Νίκος
γρήγορη απάντηση: καμία σχέση...
αναλυτικότερα: το GPS υπολογίζει την κατεύθυνσή μας έμμεσα,μέσω της καταγραφής της πορείας μας στον χάρτη.
Υπάρχουν εφαρμογές (λίγες πάντως) που μπορούν να πάρουν στοιχεία κατεύθυνσης από την πυξίδα (όταν υπάρχει),για άμεση ανταπόκριση(για την κατεύθυνση μόνο)
επειδή με πολύ μικρή ταχύτητα(πεζός,σταματημένος),η κατεύθυνση είναι αναξιόπιστη.
πχ στρίβεις σε μιά γωνία και αντί να στρίψει τον χάρτη όταν προκύψει από το στίγμα σου,το κάνει ακολουθώντας την πυξίδα.Το είχε παλιά μια έκδοση του Sygic και το αποτέλεσμα ήταν μπάχαλο...
ο χάρτης γίνεται δυσανάγνωστος έτσι όπως κινείται συνεχώς,και η πυξίδα είναι αναξιόπιστη αν δεν είναι οριζόντια το τηλ.
αλλού όμως,σε off road χρήση (πχ orux maps) γίνεται χρήσιμο.
καμία σχέση λοιπόν με "γρηγορότερη και ακριβέστερη πλοήγηση"
Φίλε xnikos ευχαριστώ πολύ για την κατατοπιστική απάντηση.
αν εχει πυξιδα πιστευω θα ειναι πιο ακριβη η πλοηγηση διοτι θα ξερει τη φορα του οχηματος που κοιταει, αρα θα σου δωσει τη σωστη οδηγια ξεροντας οτι κοιτας προς μια συγκεκριμενη κατευθυνση και οχι προς αλλη αν και εισαι στο ιδιο σημειο και στις 2 περιπτωσεις (με μικρη ταχυτητα στριβοντας σε γωνια κτλ). εφοσον το μονο που εχεις να κανεις ειναι να κραστας το κινητο η να το τοποθετεις με τη μουρη να κοιταει τη φορα του αυτοκινητου αν εννοεις αυτο. αρα η πλοηγηση θα ειναι ακριβεστερη. γιατι διαφωνεις με αυτο;
αν κατάλαβα καλά μιλάς θεωρητικά, εγώ το δοκίμασα και έγραψα την άποψή μου.Που ακριβώς φαντάζεσαι τοποθετημένο το τηλ οριζόντια και μακριά από μαγνητικά πεδία?Ποιο πρόγραμμα κάνει την αυτόματη εναλλαγή που λες?θα μπορούσες να διαβάσεις οτιδήποτε σε μια οθόνη που γυρνάει συνεχώς?λες να μην το σκέφτηκαν οι περισσότερες εταιρίες navigation software?
ξαναλέω, σε άλλες χρήσεις βολεύει πολύ(orux maps, boating)
Καλημέρα και ευχαριστώ για τα κατατοπιστικά σας άρθρα. To συγκεκριμένο σας άρθρο μου δίνει την ευκαιρία να ρωτήσω ένα πρόβλημα που έχει το smartphone μου. Έχω το Lenovo S-60 και ενώ κατα τα άλλα είναι πλήρως λειτουργικό, το GPS μου παρουσιάζει πρόβλημα. Συγκεκριμένα, όταν χρησιμοποιώ το google maps για πλοήγηση, βρίσκει τη θέση μου διακριτά και αραιά, δηλαδή ανανεώνει τη θέση μου καθώς οδηγάω κάθε 10-20 δευτερόλεπτα. Κατέβασα κάποια apps να δω αν έχει πρόβλημα το gps μου (GPS Status και το Κατάσταση GPS) τα οποία σου δείχνουν με πόσους δορυφόρους είναι συνδεδεμένο το κινητό. Τα αποτελέσματα που παίρνω δείχνουν ότι πιάνω τους μισούς δορυφόρους και όχι σταθερά (οι μετρήσεις συνεχώς αλλάζουν). Για να διαπιστώσω αν το πρόβλημα είναι hardware ή software, κατέβασα και άλλη εφαρμογή πλοήγησης και είχα το ίδιο πρόβλημα, οπότε κάτι πάει στραβά με το hardware. Θα μπορούσατε να μου πείτε κάποια συμβουλή για να εξαντλήσω το ενδεχόμενο να είναι πρόβλημα λογισμικού-ρυθμίσεων και εφόσον το κινητό είναι ακόμα μέσα στην εγγύηση, αξίζει να το παω στο σερβις; Είναι εφικτό δηλαδή να αλλάξει ο δέκτης; Ή θα περιμένω άδικα για επισκευή και θα πηγαινοέρχεται το κινητό στο σερβις;
Ευχαριστώ εκ των προτέρων,
Βασίλης
Ο efriend συχνά φαντάζετε τέτοιες θεωρίες που δεν έχουν καμία απολύτως πρακτική βάση και εφαρμογή. Νομίζει πως είναι πιο έξυπνος από αυτούς που έχουν σχεδιάσει το σύστημα.
Μπράβο ρε Άγγελε !!! αλήθεια μπράβο. Το πρώτο πράγμα που έκανα μόλις απέκτησα android κινητό ήταν να έχω ένα λειτουργικό gps (γιατί σε windows mobile 6 άστα να πάνε). Και πάντα έχω 2 λογισμικά gps στο κινητό μου για παν ενδεχόμενο. Όμως πάντα ήθελα να μάθω πως λειτουργεί , για τριπλευρισμό δεν είχα ακούσει ποτέ ξανά τίποτα στην ζωή μου, και αλήθεια μου λύθηκαν πολλές απορίες !! Να είσαι καλά και συνέχισε την εκπληκτική δουλειά.
κατ' αρχήν περίεργο θα ήταν να έπιανε όλους τους δορυφόρους...
7-8 συνήθως πιάνουμε για καλό σήμα,το οποίο είναι φυσικό να παίζει συνέχεια.
το socket του τηλ σου δεν έχει κάποιο θέμα με το GPS απ' όσο ξέρω.(και όχι δεν αλλάζει μόνο ο δέκτης)
το GPS Status κατά την πλοήγηση δείχνει σταθερά συνδεδεμένο?
μήπως έχεις αλλάξει rom?
δοκίμασε μια εφαρμογή καταγραφής και δες πως έγραψε την πορεία σου.
πάντως στατιστικά μιλώντας είναι 90% θέμα software.
Δηλαδή το GOOGLE STREET VIEW έγινε με την βοήθεια φορτηγών της GOOGLE που πέρασαν από διάφορους δρόμους;;Αυτό εξηγεί γιατί δεν έχουν κάνε update το χάρτη και αποικονίζει το περιβάλλον του 2014!!!Εγώ προσωπικά νόμιζα ότι το GOOGLE STEET VIEW έγινε από δορυφόρους που έπαιρναν φοτογραφίες!!!
Ή από ανθρώπους που έβαζαν γυροσκοπικές φωτογραφίες !!
Για άλλη μία φορά εκτιμώ την δυνατότητα της τεχνολογίας που παίζει με κλάσματα του δευτερολέπτου για να μπορεί να υπολογίζει τόσο καλά την γεωγραφική μας θέση.
Προφανώς ο ακριβής υπολογισμός της θέσης μας θα απαιτεί και ακριβή εξοπλισμό.