Η προστασία των δεδομένων μας πρέπει να αποτελεί προτεραιότητά μας, είτε χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή για εργασία, είτε για ψυχαγωγία. Διάφορες εταιρείες προσφέρουν δωρεάν Gigabyte για να κάνουμε backup στο internet τα πολύτιμα αρχεία μας. Δείτε στο άρθρο πώς δημιουργούμε αντίγραφα ασφαλείας σε όλες μαζί τις cloud υπηρεσίες, συνδυάζοντας τα Gigabyte που παρέχουν, με δωρεάν εφαρμογές.

Δείτε τις ενότητες του οδηγού

Προτάσεις συνεργασίας

Διαφημίστε την επιχειρησή σας στο site του PCsteps, ή και στο κανάλι μας στο YouTube.

Επικοινωνία

Γίνε VIP μέλος στο PCSteps

Τα μέλη διαβάζουν όλα μας τα άρθρα χωρίς διαφημίσεις, και έχουν επιπλέον μοναδικά προνόμια.

Συμμετοχή

Ο κανόνας των τριών σημείων

Κάθε λεπτό που χρησιμοποιούμε τον υπολογιστή, ο σκληρός μας δίσκος φθείρεται. Το ερώτημα δεν είναι αν θα χαλάσει, αλλά το πότε.

Ακόμα και αν διαθέτουμε SSD, που έχουν πολύ μεγαλύτερη διάρκεια ζωής, λόγω του ότι δεν διαθέτουν μηχανικά μέρη που καταπονούνται…

…μια διακοπή ρεύματος ή μια υπέρταση του δικτύου, μπορεί από το να κατακερματίσει αρχεία, μέχρι και να καταστρέψει τον δίσκο.

Μια συμβουλή στους υπολογιστές λέει πως “τα δεδομένα που δεν θέλουμε να χάσουμε, να τα αποθηκεύουμε σε τουλάχιστον τρία σημεία”.

Ένας εξωτερικός σκληρός δίσκος είναι η πιο συνηθισμένη λύση για backup και ανάκτηση δεδομένων. Ωστόσο, ένα backup στο internet θα μας δώσει την ασφάλεια πως, ό,τι κι αν συμβεί στο σπίτι μας, τα αρχεία μας δεν θα χαθούν.

Backup στο internet με δωρεάν Gigabyte

Στην εποχή του cloud computing, υπάρχει άφθονος δωρεάν χώρος για να ανεβάζουμε τα αρχεία μας στο διαδίκτυο.

Αποθήκευση Αρχείων στο Internet Τα Καλύτερα Δωρεάν Cloud Backup Α5
Αποθήκευση Αρχείων στο Internet | Τα Καλύτερα Δωρεάν Cloud Backup

Στην εποχή του ίντερνετ, η αποθήκευση αρχείων στο cloud είναι η πλέον απαραίτητη ενέργεια για την ασφάλεια των δεδομένων μας. Η απώλεια αρχείων είναι πολύ…

Εξαντλήσαμε τα 2GB του Dropbox; Μπορούμε να γραφτούμε στο Amazon drive για άλλα 5GB δωρεάν.

Γέμισαν και αυτά; Αν έχουμε λογαριασμό στη Microsoft (Outlook/Windows 10), έχουμε ήδη 5GB δωρεάν στο OneDrive, με το “καλημέρα σας”.

Εάν και αυτά δεν φτάνουν, με έναν λογαριασμό στη Google (Gmail) έχουμε 15GB, έτσι, για την καλή μας την καρδιά.

Συν τοις άλλοις, δεν υπάρχει κανένας λόγος για να αφήσουμε ανεκμετάλλευτα τα 50GB που δίνει δώρο το Mega cloud storage.

Όμως, πόσο βολικό είναι να έχουμε τα αρχεία μας μοιρασμένα σε πέντε ή περισσότερες διαφορετικές υπηρεσίες;

Δείτε ακολούθως τέσσερις δωρεάν εφαρμογές που μας επιτρέπουν να κάνουμε backup στο internet σε όλους μαζί τους παραπάνω cloud λογαριασμούς. Τα προγράμματα που θα παρουσιάσουμε επιλέχθηκαν βάσει της ποιότητάς τους και της δικής μας προτίμησης.

Goodsync

Το Goodsync είναι μια εφαρμογή για τη δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας στον υπολογιστή σε τοπικό επίπεδο, σε εξωτερικούς δίσκους, ή σε cloud υπηρεσίες.

Backup στο Internet σε Πολλαπλά Cloud Για Απόλυτη Ασφάλεια

Με το συγκεκριμένο πρόγραμμα θα ελέγχουμε συνολικά τα αντίγραφα ασφαλείας, είτε πρόκειται για τοπικό backup, είτε για backup στο internet.

Η εφαρμογή διαθέτει μια δωρεάν έκδοση, που μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε μέχρι 100 αρχεία, προγραμματίζοντας το ανώτερο τρεις εργασίες. Θα αναφερθούμε στη συνέχεια του άρθρου για το τι είναι τα “Jobs”.

Εάν μας βολέψει το Goodsync, έχουμε τη δυνατότητα να ξεκλειδώσουμε τις πλήρεις δυνατότητές του με 29.95 δολάρια.

Για να χρησιμοποιήσουμε το πρόγραμμα, το κατεβάζουμε και το εγκαθιστούμε στον υπολογιστή μας. Κατά την εγκατάσταση, η εφαρμογή δεν θα μας φορτώσει με άλλα άσχετα προϊόντα για διαφημιστικούς σκοπούς.

Επίσης, το Goodsync έχει και μια φορητή έκδοση, αλλά για τις ανάγκες του οδηγού θα παρουσιάσουμε την desktop εγκατάσταση.

Στο πρώτο παράθυρο μετά την εγκατάσταση, το πρόγραμμα θα μας ρωτήσει εάν επιθυμούμε να εγκαταστήσουμε και την υπηρεσία Goodsync connect.

Η συγκεκριμένη δυνατότητα μας επιτρέπει να συνδέσουμε δύο ή περισσότερους υπολογιστές μεταξύ τους, μέσω της δικτύωσης P2P. Αυτό το χαρακτηριστικό μας βοηθά να μεταφέρουμε και να συγχρονίζουμε αρχεία και φακέλους σε διαφορετικά δικά μας συστήματα.

Επειδή όμως θα ασχοληθούμε αποκλειστικά με το backup στο internet, επιλέγουμε “No” και στη συνέχεια πατάμε Next → Apply.

Δημιουργία αντιγράφων ασφαλείας στο cloud

Στην πρώτη οθόνη, η εφαρμογή μας προτρέπει να πληκτρολογήσουμε ένα όνομα έργου. Κάθε εργασία που προγραμματίζουμε στο Goodsync ονομάζεται “Job”.

Για να κάνουμε backup στο internet τα αρχεία ή τους φακέλους μας, διαλέγουμε την επιλογή backup και δίνουμε ένα όνομα.

Στο επόμενο παράθυρο, θα παρατηρήσουμε κεντρικά στο toolbar της εφαρμογής δύο εικονίδια φακέλων.

Πατώντας τον αριστερό φάκελο → My Computer, επιλέγουμε από τον υπολογιστή μας τον φάκελο με τα αρχεία που επιθυμούμε να κάνουμε backup στο internet.

Μόλις είμαστε έτοιμοι, θα δούμε ότι το αριστερό εικονίδιο του φακέλου στο toolbar άλλαξε όψη. Πλέον, έχουμε ορίσει τη διαδρομή του φακέλου που θα δημιουργήσουμε αντίγραφο ασφαλείας στο cloud.

Επιλέγοντας τώρα τον δεξιό φάκελο, θα βρούμε συγκεντρωμένες όλες τις δημοφιλέστερες cloud υπηρεσίες, όμορφα και ωραία.

Στο ακόλουθο παράδειγμα θα διαλέξουμε το Dropbox, αλλά την ίδια μέθοδο ακολουθούμε και στους άλλους αντίστοιχους cloud λογαριασμούς μας.

Όταν κάνουμε κλικ στη συγκεκριμένη υπηρεσία, η εφαρμογή μας παροτρύνει να πατήσουμε το κουμπί Go…

…ώστε να συνδέσουμε το Goodsync με το Dropbox. Αφού εισάγουμε τα διαπιστευτήρια του λογαριασμού μας, επιλέγουμε το κουμπί “Allow”.

Προσοχή όμως εδώ. Στο επόμενο παράθυρο πρέπει να διαλέξουμε έναν φάκελο στο Dropbox που θα μεταφερθεί το backup στο internet.

Δεν επιλέγουμε τον ριζικό φάκελο του λογαριασμού μας api.dropboxapi.com…

…διότι το Goodsync έχει στις προκαθορισμένες ρυθμίσεις του ενεργοποιημένη την επιλογή Διάδοση Διαγραφών.

Η συγκεκριμένη ρύθμιση δίνει εντολή στην εφαρμογή να διαγράψει τα αρχεία που δεν αντιστοιχούν μεταξύ του φακέλου που ορίσαμε τοπικά στον υπολογιστή και σε αυτόν που διαλέξαμε στο Dropbox.

Αν διαλέξουμε τον Root φάκελο, τυχόν άλλα αρχεία που έχουμε ήδη αποθηκευμένα θα διαγραφούν όταν γίνει ο συγχρονισμός των τοποθεσιών.

Από την άλλη, δεν είναι καλή πρακτική να απενεργοποιήσουμε τη λειτουργία. Εάν διαγράψουμε κάποια στιγμή ένα αρχείο που δεν θέλουμε τοπικά στον φάκελο του υπολογιστή, θα υπάρχει παλαιότερο αντίγραφό του στο cloud, και θα δεσμεύει χώρο χωρίς λόγο.

Η βέλτιστη λύση είναι να δημιουργήσουμε μόνοι μας έναν φάκελο στον Dropbox λογαριασμό μας…

…ώστε να επιλέξουμε αυτόν στο παράθυρο του Goodsync.

Εάν μεταβούμε στην κεντρική οθόνη, θα διαπιστώσουμε ότι ρυθμίσαμε και την τοποθεσία στην οποία θα μεταφερθεί το backup στο internet.

Το έργο μας λοιπόν είναι έτοιμο, και το επόμενο βήμα είναι να πατήσουμε την επιλογή “Ανάλυση”.

Η συγκεκριμένη λειτουργία θα εξετάσει τα αρχεία και των δύο τοποθεσιών, δείχνοντάς μας με πράσινο βελάκι προς τα δεξιά αυτά που θα γίνουν backup στο internet.

Εφόσον είμαστε έτοιμοι, επιλέγουμε το κουμπί συγχρονισμός, και ένα-ένα τα αρχεία μας θα αντιγράφονται στο Dropbox.

Αν μεταφερθούμε στον φάκελο που φτιάξαμε στο Dropbox, θα διαπιστώσουμε ότι έχουν μεταφερθεί τα αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων μας.

Στην περίπτωση που έχουμε τροποποιήσει κάποιο αρχείο τοπικά στον φάκελο του υπολογιστή, επαναλαμβάνουμε χειροκίνητα την ίδια διαδικασία.

Πατάμε πάλι το κουμπί ανάλυση, και αν η εφαρμογή διαπιστώσει αλλαγές στα αρχεία, κάνουμε κλικ ξανά στον συγχρονισμό.

Αυτοματοποίηση του backup στο internet

Μια εξαιρετικά χρήσιμη λειτουργία του Goodsync είναι αυτή του προγραμματισμού της αποστολής των αντιγράφων ασφαλείας στο cloud. Επιλέγοντας τέρμα δεξιά στο παράθυρο της εφαρμογής το εικονίδιο Auto…

…μπορούμε να αυτοματοποιήσουμε το backup στο internet με χρονοπρογραμματισμό, κατά την εκκίνηση της εφαρμογής, κατά τον τερματισμό του υπολογιστή, κ.α.

Συνολικός έλεγχος των αντιγράφων ασφαλείας

Όπως θα διαπιστώσουμε, κατά την εγκατάστασή του το Goodsync έφτιαξε δύο συντομεύσεις στην επιφάνεια εργασίας μας.

Μια από αυτές είναι το εικονίδιο GoodSync Explorer, που μας επιτρέπει να έχουμε μια άμεση εποπτεία των αρχείων που έχουμε κάνει backup στο internet.

Μόλις εκτελέσουμε τη συντόμευση, έχουμε πρόσβαση στις τοποθεσίες που έχουμε δημιουργήσει τα αντίγραφα ασφαλείας μας.

Τέλος, να υπενθυμίσουμε ότι με τις παραπάνω ρυθμίσεις έχουμε διαμορφώσει ένα έργο. O δωρεάν λογαριασμός μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε δύο ακόμη “Jobs” με άλλες υπηρεσίες αποθηκευτικού νέφους.

Duplicati

Το Duplicati είναι ένα πρόγραμμα ανοικτού κώδικα, που μας δίνει τη δυνατότητα να δημιουργήσουμε αντίγραφα ασφαλείας στο cloud.

Η συγκεκριμένη εφαρμογή συνιστάται στους χρήστες που επιθυμούν μεγαλύτερη ασφάλεια, καθώς κατά την αποστολή του backup στο internet μας δίνονται δυο επιλογές κρυπτογράφησης των αρχείων.

Το πρόγραμμα είναι διαθέσιμο για τα λειτουργικά συστήματα Windows, Linux, και macOS, ενώ μπορούμε να το κατεβάσουμε στην ιστοσελίδα του.

Η έκδοση που θα κάνουμε install είναι η Duplicati 2.0 που βρίσκεται σε beta στάδιο. Επίσης, και αυτή η εγκατάσταση είναι καθαρή από άλλες περιττές εφαρμογές.

Backup στο internet με το Duplicati

Με το που ανοίξουμε το Duplicati, αυτό θα τρέξει στον browser. Όπως θα αντιληφθούμε, πρόκειται για ένα καλοσχεδιασμένο και φιλικό προς τους χρήστες πρόγραμμα.

Για να δημιουργήσουμε αντίγραφα ασφαλείας των αρχείων μας σε cloud υπηρεσίες, κάνουμε κλικ στην επιλογή Add backup → Configure a new backup.

Το επόμενο βήμα είναι να δώσουμε ένα όνομα στο backup, και να διαλέξουμε αν θέλουμε να κρυπτογραφήσουμε τα αντίγραφα ασφαλείας.

Εάν επιθυμούμε να μην κρυπτογραφήσουμε τα δεδομένα, πατάμε “No encryption”, διαφορετικά πρέπει να επιλέξουμε μεταξύ των προτύπων AES-256 και GnuPG.

Τα συγκεκριμένα standards θεωρούνται και τα δυο ισχυρά. Η διαφορά τους είναι ότι το AES-256 χρησιμοποιεί συμμετρικούς αλγόριθμους κρυπτογράφησης, σε αντίθεση με το υβριδικό σύστημα GnuPG, που εφαρμόζει τον συνδυασμό συμμετρικών και ασύμμετρων αλγορίθμων.

Στο παράδειγμα, θα κρυπτογραφήσουμε το backup στο internet με την μέθοδο AES-256. Αν αυτά σας φαίνονται κινέζικα, δείτε το αναλυτικό μας άρθρο για την κρυπτογράφηση των δεδομένων στους υπολογιστές.

Κρυπτογράφηση Δεδομένων – Τι είναι και Πώς Λειτουργεί

Σε έναν κόσμο χωρίς κρυπτογράφηση δεδομένων, θα ήταν αδύνατον να έχουμε ένα προσωπικό email, έναν προσωπικό λογαριασμό στο facebook, ή να χρησιμοποιήσουμε μια πιστωτική κάρτα για…

Εφόσον έχουμε επιλέξει το πρότυπο AES-256, εισάγουμε έναν κωδικό αποκρυπτογράφησης των αντιγράφων ασφαλείας.

Είναι εξαιρετικά σημαντικό να αποθηκεύσουμε την Passphrase σε ασφαλή σημεία. Ο κωδικός θα χρειαστεί στην περίπτωση που θέλουμε να αποκτήσουμε πρόσβαση στα αρχεία του backup από τρίτο PC, ή μετά από format του υπολογιστή.

Η καλύτερη λύση είναι να χρησιμοποιήσουμε μια εφαρμογή διαχείρισης κωδικών στον υπολογιστή και στο smartphone μας.

Για να εισάγουμε έναν ισχυρό κωδικό, αρκεί να πατήσουμε το κουμπί Generate, και μόλις τον αποθηκεύσουμε, συνεχίζουμε επιλέγοντας Next.

Στην επόμενη οθόνη Destination, ορίζουμε πού θέλουμε να στείλουμε το backup στο internet.

Κάνοντας κλικ στο Local folder or drive, θα μας εμφανιστεί μια drop-down λίστα με τις δημοφιλέστερες cloud υπηρεσίες.

Εμείς θα διαλέξουμε το Google Drive, αλλά με παρόμοιο τρόπο γίνεται και στις άλλες εταιρείες αποθηκευτικού νέφους.

Για να έχουμε τακτοποιημένα τα αντίγραφα ασφαλείας στον cloud χώρο μας, φτιάχνουμε έναν φάκελο στο Google Drive πληκτρολογώντας στο πεδίο Path on server τη φράση “/Cloud Backup”.

Μετά, επιλέγουμε το AuthID για να συνδέσουμε το Duplicati με το Google Drive, εισάγοντας τα στοιχεία του λογαριασμού μας.

Μόλις κάνουμε Authenticate τις δύο υπηρεσίες, κάνουμε κλικ στο κουμπί Test connection για να ελέγξουμε την επικοινωνία τους.

Αρχικά, θα εμφανιστεί ένα παράθυρο που θα μας ρωτήσει αν θέλουμε να δημιουργηθεί ο φάκελος Cloud Backup. Εμείς επιλέγουμε το “Yes”…

…και έπειτα το πρόγραμμα θα μας επιστρέψει ένα μήνυμα επιτυχημένης σύνδεσης.

Αν μεταφερθούμε στον λογαριασμό μας στο Google Drive, θα δούμε ότι υπάρχει ο φάκελος Cloud Backup.

Στη συνέχεια, στο βήμα Source data θα διαλέξουμε τοπικά στον υπολογιστή μας τον φάκελο με τα αρχεία μας που θα κρυπτογραφήσουμε, ώστε να στείλουμε τα αντίγραφά τους στο cloud.

Όταν είμαστε έτοιμοι, προχωράμε στο επόμενο βήμα που είναι το Schedule, δηλαδή ο προγραμματισμός της αποστολής των αντιγράφων ασφαλείας στο νέφος της Google.

Εδώ θα βρούμε διάφορες ρυθμίσεις για να εκτελείται αυτόματα το backup στο internet σε συγκεκριμένη μέρα, ώρα, κτλ. Αφού επιλέξουμε τις επιθυμητές ρυθμίσεις, συνεχίζουμε για να ολοκληρώσουμε τη διαδικασία.

Στο τελευταίο παράθυρο, διακρίνουμε δύο πεδία στην κατηγορία General Options. Η πρώτη επιλογή ονομάζεται Upload volume size και μας επιτρέπει να ρυθμίζουμε το μέγεθος των αρχείων που θα ανεβάζει το Duplicati στο internet. Την αφήνουμε ως έχει.

Το δεύτερο πεδίο είναι μια πολύ χρήσιμη λειτουργία. Εκεί, μπορούμε να ορίσουμε στην εφαρμογή πόσα αντίγραφα ασφαλείας θέλουμε να διατηρούμε στο cloud storage.

Αυτό μας δίνει το πλεονέκτημα να διαχειριζόμαστε σωστά τον χώρο μας στο Google Drive. Επιπρόσθετα, έχουμε και τη δυνατότητα να ανατρέχουμε σε παλαιότερα backup αν κάτι τέτοιο κριθεί αναγκαίο.

Μόλις τελειώσουμε, μπορούμε είτε να περιμένουμε το προγραμματισμένο backup στην περίπτωση που το ρυθμίσαμε, είτε να πατήσουμε το κουμπί Run για να τρέξουμε τη διαδικασία.

Επαναφορά και αποκρυπτογράφηση αντιγράφων ασφαλείας

Ήρθε η ώρα να κάνουμε format τον υπολογιστή; Τα πράγματα είναι απλά για να επαναφέρουμε τα αρχεία μας στη θέση τους.

Όταν είναι έτοιμο το λειτουργικό και η πρόσβασή μας στο ίντερνετ, κάνουμε εγκατάσταση του Duplicati και πατάμε το κουμπί Restore.

Το επόμενο βήμα είναι να επιλέξουμε Direct restore from backup files…

…και στη συνέχεια ακολουθούμε τα ίδια βήματα που περιγράψαμε παραπάνω για να συνδεθούμε στο Google Drive.

Μόλις ολοκληρωθεί η διαδικασία, περνάμε στο επόμενο στάδιο Encryption, και πληκτρολογούμε την Passphrase αποκρυπτογράφησης.

Έπειτα, επιλέγουμε τα αρχεία μας…

…και στο τέλος διαλέγουμε την τοποθεσία που θέλουμε να μεταφερθούν, κάνοντας επίσης check το πεδίο Restore read/write permissions.

Κλείνοντας, αν κάποιος αποκτήσει πρόσβαση στον cloud λογαριασμό μας, τα κρυπτογραφημένα αρχεία θα είναι ασυνάρτητες ακολουθίες χαρακτήρων, αριθμών, και συμβόλων.

oDrive

Μια εναλλακτική πρόταση για να διαχειριζόμαστε αρχεία στους cloud λογαριασμούς μας και να κρατάμε backup στο internet, είναι το oDrive.

Το πρόγραμμα είναι ιδανικό για όσους επιθυμούν να διατηρούν αρχείο με τις φωτογραφίες τους από τα social media στον υπολογιστή, διότι συγχρονίζεται απευθείας με το Facebook και το Instagram.

Η εφαρμογή διαθέτει μια δωρεάν έκδοση, αλλά και μια επί πληρωμή, με όλες τις διαθέσιμες επιλογές στα $8.25 το μήνα.

Για να έχουμε άμεση πρόσβαση από τον υπολογιστή μας στις cloud υπηρεσίες, κατεβάζουμε τον desktop client του oDrive στο PC μας.

Η εγκατάσταση είναι εύκολη και δεν θα προστεθούν άλλα ανεπιθύμητα προγράμματα στο σύστημά μας. Μόλις ανοίξουμε την εφαρμογή, αυτή θα τρέξει στον browser.

Το επόμενο βήμα είναι να συνδέσουμε το oDrive με τους λογαριασμούς μας από τις εταιρείες της λίστας. Στο παράδειγμα θα χρησιμοποιήσουμε ένα account από τον χώρο αποθήκευσης του Amazon Drive.

Όταν ολοκληρώσουμε τη διαδικασία και μεταβούμε στην εξερεύνηση αρχείων των Windows, θα διαπιστώσουμε ότι δημιουργήθηκε ένας φάκελος odrive.

Μέσα εκεί βρίσκουμε τον φάκελο Amazon Cloud Drive, που υποκαθιστά τοπικά στον υπολογιστή τον αποθηκευτικό χώρο του λογαριασμού μας στο Amazon.

Για να συγκεντρώσουμε μέσα στον φάκελο του odrive όλους τους cloud λογαριασμούς μας, πατάμε δεξί κλικ στο εικονίδιο του προγράμματος στην περιοχή των ειδοποιήσεων → Manage Storage.

Στην συνέχεια, διαλέγουμε την επιλογή Link Storage…

…και μας εμφανίζεται ένα παράθυρο με όλες τις διαθέσιμες υπηρεσίες, μεταξύ των οποίων είναι το Facebook και το Instagram. Η διαδικασία που ακολουθούμε είναι πανομοιότυπη με τη σύνδεση του Amazon Drive που κάναμε παραπάνω.

Backup σε πολλαπλά cloud με το odrive

Για να δημιουργήσουμε αντίγραφα των δεδομένων μας στις υπηρεσίες αποθηκευτικού νέφους, η μέθοδος είναι εξαιρετικά απλή.

Μεταβαίνουμε στην τοποθεσία των αρχείων μας τοπικά στον υπολογιστή, και με copy-paste τα μεταφέρουμε στους φακέλους των cloud λογαριασμών μας.

Σε πραγματικό χρόνο τα δεδομένα μας θα αποθηκευτούν στις απομακρυσμένες cloud τοποθεσίες.

Επιπρόσθετα, μπορούμε αν θέλουμε να επεξεργαζόμαστε τα αρχεία μας κατευθείαν μέσα από τους φακέλους του oDrive, και οι τροποποιήσεις τους θα συγχρονίζονται αυτόματα.

Otixo

Το Otixo είναι ένα πρόγραμμα που μας επιτρέπει να διαχειριζόμαστε όλους τους cloud αποθηκευτικούς μας χώρους, σαν να είναι μέρος του σκληρού δίσκου μας.

Αυτό μας δίνει το πλεονέκτημα να κρατάμε backup στο internet γρήγορα, έχοντας την πλήρη επίβλεψη των αρχείων σε όλες τις τοποθεσίες.

Οι βασικές του διαφορές από τα παραπάνω εργαλεία είναι ότι με την εγγραφή μας παίρνουμε δώρο 2GB χώρο στην υπηρεσία.

Επίσης, το πρόγραμμα είναι διαμορφωμένο για εύκολη ανταλλαγή και επεξεργασία αρχείων μεταξύ μιας ομάδας εργασίας, ενώ διαθέτει εκδόσεις για φορητές συσκευές Android και iOS.

Στον αντίποδα, για το δωρεάν account που προσφέρει έχουμε έναν μηνιαίο περιορισμό μεταφοράς δεδομένων στα clouds, που είναι 2GB.

Την εγκατάσταση του desktop client του Otixo την πραγματοποιούμε από το Windows Store. Ωστόσο, αν επιθυμούμε μπορούμε να το χρησιμοποιήσουμε και ως web εφαρμογή από τον browser.

Όταν ανοίξουμε το πρόγραμμα, το πρώτο πράγμα που κάνουμε είναι να δημιουργήσουμε έναν λογαριασμό.

Για να συνδέσουμε τους cloud λογαριασμούς μας στο Otixo, μεταφερόμαστε στην αριστερή πλευρική στήλη και πατάμε Cloud Drives → Add Cloud Drive.

Στο παράδειγμα θα προσθέσουμε τον αποθηκευτικό χώρο OneDrive της Microsoft. Επιπρόσθετα, όπως θα διαπιστώσουμε, έχουν ενεργοποιηθεί και τα 2GB της Otixo στο account μας.

Μόλις επικοινωνήσουν οι δύο υπηρεσίες, θα δούμε ότι οι φάκελοι του αποθηκευτικού νέφους είναι άμεσα προσβάσιμοι μπροστά μας.

Backup στο internet με το Otixo

Πριν δημιουργήσουμε αντίγραφα των αρχείων μας στο internet, αρχικά φτιάχνουμε έναν φάκελο από το Add folder για να μην ανέβουν διάσπαρτα στο χώρο τα δεδομένα μας.

Στη συνέχεια, κάνουμε κλικ στον φάκελο και πατάμε το κουμπί Upload Files, που βρίσκεται πάνω και κεντρικά στην οθόνη.

Έπειτα επιλέγουμε τα αρχεία από τον υπολογιστή, και η εφαρμογή μας ρωτά εάν επιθυμούμε να τα κρυπτογραφήσουμε.

Στο παράδειγμα δεν θα κάνουμε κρυπτογράφηση, αλλά εσείς μπορείτε να την ενεργοποιήσετε αν θέλετε, με την επιλογή “Encrypt these files”.

Στη συνέχεια, τα δεδομένα μας θα ανέβουν σε πραγματικό χρόνο στο cloud.

Λειτουργίες παραγωγικότητας μέσω των επιλογών Spaces

Όπως αναφέραμε στην αρχή, το Otixo δίνει ιδιαίτερη έμφαση στον διαμοιρασμό αρχείων μεταξύ των χρηστών για καλύτερη συνεργασία.

Στην αριστερή πλαϊνή στήλη, πάνω από το τμήμα Cloud Drives, διακρίνουμε την κατηγορία Work Spaces.

Εκεί, μπορούμε μέσω προσκλήσεων να καλέσουμε άτομα στο δικό μας work space, και έτσι να τους δώσουμε πρόσβαση στα δεδομένα μας από τους cloud λογαριασμούς μας.

Για να κάνουμε invite κάποιον συνεργάτη για παράδειγμα, επιλέγουμε το κουμπί Invite People που βρίσκεται πάνω και κεντρικά στο παράθυρο.

Έπειτα, εμφανίζεται ένα παράθυρο, όπου συμπληρώνουμε το email του χρήστη και πληκτρολογούμε αν θέλουμε και ένα μήνυμα.

Όταν ο παραλήπτης λάβει το μήνυμα, θα δημιουργήσει έναν λογαριασμό στην υπηρεσία, και θα προστεθεί στον Otixo χώρο εργασίας μας.

Κάνοντας κλικ στο σύμβολο της πρόσθεσης που υπάρχει κεντρικά και κάτω, μπορούμε να στέλνουμε στα μέλη αρχεία από τον υπολογιστή, ή να τους δίνουμε πρόσβαση στα cloud δεδομένα μας.

Επίσης, δίπλα έχουμε στη διάθεσή μας και ένα πλαίσιο αποστολής άμεσων μηνυμάτων.

Ακριβώς πάνω από την επιλογή Work Spaces, υπάρχει και το τμήμα Work Groups που βρίσκεται σε beta έκδοση.

Σε αντίθεση με τους προσωπικούς χώρους, τα Work Groups επιτρέπουν τη δημιουργία ομάδας χρηστών που εργάζονται σε ένα κοινό project.

Δημιουργήσατε αντίγραφα σε όλους τους cloud λογαριασμούς σας;

Οι συγκεκριμένες εφαρμογές μπορούν να κάνουν το backup στο internet μια γρήγορη διαδικασία για όλες τις υπηρεσίες αποθηκευτικού νέφους.

Εδώ να σημειώσουμε ότι δοκιμάσαμε και το πρόγραμμα Air Explorer. Ωστόσο, δεν υποστήριζε σωστά τους Ελληνικούς χαρακτήρες, γι' αυτό επιλέξαμε να μην το συμπεριλάβουμε στον οδηγό.

Αν έχετε οποιαδήποτε απορία, γράψτε μας στα σχόλια.